Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

Jak to vidí Nico Rosberg?

Jak to vidí Nico Rosberg?

Rozhovor s jezdcem Mercedesu

Mluvil jste už s týmem?

Už jsme o tom diskutovali. Přišli jsme kvůli tomu o hodně bodů, takže jsme tomu dali dostatek prostoru. Nebudu ale zacházet do detailů, protože to je nejlepší věc, kterou teď můžu udělat. Musíme se na to nejprve pořádně podívat a diskutovat. Pak se pohneme dál.

Omluvil jste se Lewisovi?

Nechci zacházet do podrobností a mluvit o tom, kdo se komu omluvil. Bude lepší, když to necháme tak.

A nebylo by lepší otevřeně říct, že jste udělal chybu? Zavinil jste přece kolizi, tak proč neříct, že to byla chyba?
Respektuji váš názor.

Ale nesdílíte ho…

Ne, nesdílím. Jak už jsem řekl, byl to běžný závodní incident. To je nejlepší způsob, jak to popsat a stejně to viděli i stevardi. Takže váš názor skutečně nesdílím.

Týmová porada musela být plná emocí…

Když je nejhůř, je třeba diskutovat a hledat důvody. Náš tým to zvládne, protože Toto a Paddy jsou silní vůdci a také je zde Niki, který také pomáhá. Myslím, že silné vedení je jednou z výhod našeho týmu.

Byl byste zklamaný, kdyby teď tým změnil přístup a zakázal vám souboje kolo na kolo?

Uvidíme. Musíme si k tomu znovu sednout a prodiskutovat to. Zatím jsme měli pouze krátký rozhovor. Nevím, jestli to vyústí ve změnu přístupu.

Měl jste možnost jet více vlevo nebo zůstat déle na brzdě?

Vždy je i možnost jet mimo trať.

Řekl jste, že to považujete za běžný závodní incident. Myslíte si tedy, že vás lidé neprávem kritizují?

Při takovém druhu incidentů je normální, že se na to lidé dívají různě. Je to zcela normální a předpokládám, že většina Britů bude na Lewisově straně a většina Němců na mé. Chci ale říct, že respektuji názor každého, kdo zkoumání toho incidentu věnoval alespoň trochu času.

Ale Toto Wolff řekl, že něco takového nebude akceptovat.

Že je to neakceptovatelné ještě neznamená, že hází vinu na jednoho z nás. Z pohledu týmu to není akceptovatelné a s tím já naprosto souhlasím. Už by se to nemělo nikdy opakovat.

Ale on mluvil o noži zabodnutém do zad… Vyznělo to, jako by to byla vaše vina.

Promiňte, ale nebyl jsem tam, když to říkal.

Během kariéry jste asi nezažil smutnější oslavu na stupních vítězů.

Určitě ne. Byl to velmi komplikovaný den. To nepochybně ano.

Zlobil byste se na Mercedes, kdyby teď zavedl týmové příkazy?

Jsem jezdcem Mercedesu a jsem tady proto, abychom vyhráli titul a Pohár konstruktérů. Týmová režie je toho součástí a já jsem vždy respektoval a vždy také budu respektovat týmové rozhodnutí. Samozřejmě, i já jsem součástí rozhodovacího procesu. Uvidíme.

Udělal byste to znova?

Byl jsem rychlejší, naskytla se šance a rozhodl jsem se jet po vnější straně, protože vnitřní stopa byla obsazena.

Nebylo by lepší počkat? Využít DRS?

To je pouze hypotetická úvaha. Na normálním předjíždění není nic riskantního, není důvod se o to nepokoušet. Takže proč jsem to neměl zkusit? Měl jsem příležitost a i bez DRS jsem byl mnohem rychlejší. Nemohl jsem jet dovnitř, takže jsem to zkusil po vnější straně. Všechny úvahy na téma: "Lepší by bylo počkat," jsou pouze hypotetické, protože nikdo nemůže vědět, co by se potom stalo. Naskytla se příležitost a nešel jsem do většího rizika než jindy.

Máte to těžké i na osobní úrovni?

Ano, jsme v komplikované situaci a budeme si muset promluvit o mnoha věcech.