Ve druhém tréninku těsně nejrychlejší Rosberg
Velká cena Itálie - 2. trénink
Přesně podle plánu začal také druhý trénink před Velkou cenou Itálie. Nad Monzou se i tentokrát proháněly mraky, ale déšť nehrozil. Teploměr ukazoval příjemných 26°C a jezdci tedy mohli pokračovat v plnění svých programů. Piloti jako obvykle začali druhý trénink na tvrdší z nabízených směsí Pirelli, ale tentokrát jsme již měli vidět i měkčí pneumatiky a rychlejší časy na kolo.
Po prvních 10 minutách byl na čele průběžného pořadí Pérez, kterého o minutu později vystřídal Magnussen. Časy vysoko nad hranicí 1:27 však o ničem nevypovídaly, jezdci zkoušeli ještě z tvrdších pneumatik vytáhnout slušné středně dlouhé stinty.
Po čtvrthodině vedení podle očekávání přebral Rosberg, překvapily však záběry do garáže Mercedesu. Na Hamiltonově rozebraném voze se horečně pracovalo, zatímco Brit s kšiltovkou na hlavě garáž opustil.
Rosberg zůstal na trati déle a časy postupně stlačil až na 1:27.005 a to navzdory stížnostem na vibrující přebržděnú pneumatiku. Magnussen však za ním zaostával jen o 4 tisíciny sekundy. McLarenu tvrdá sada pneumatik evidentně sedí, což potvrdil Jenson Button, který se dnes odpoledne jako první dostal pod 1:27.
Do monopostu se po prodloužené letní dovolené vrátil i Kamuji Kobajaši, kamery poprvé zaujal výletem do výjezdové zóny vedle šikany Roggia. Rosberg svůj 10 kolový stint ukončil s nejlepším časem na kontě, hned za něj a těsně před mclareny se dostal Alonso. Hamilton se do garáže vrátil, ale jenom proto, aby sledoval práci mechaniků. Ti se první půl hodinu tréninku marně snažili o nastartování jeho motoru.
Po více než půl hodině přišlo to, na co všichni čekali. První jezdci obuli nové pneumatiky s bílým pruhem, čili měkčí směs. První časy však byly opatrné a například Magnussen se posunul pouze na třetí místo a Pérez na sedmé. Rosberg se však okamžitě přiblížil hranici 1:26. Bottas zaostal o půl sekundy.
Sutil se na středně tvrdé sadě také zlepšil, ale za cenu velmi nepříjemného průjezdu napříč Roggiou. Při Hamiltonově absenci byl Rosberg jasně nejrychlejší, ale při hledání limitů chyboval i on a ignoroval první šikanu.
Vozům s motorem Mercedes jako obvykle nejvíce konkuroval Alonso. Po čtvrthodině jsme ho mohli vidět na druhé příčce. Vedle sekce Lesmo ještě nějaký ten štěrk zůstal, na co asi zapomněl Romain Grosjean, dokázal se však vrátit na trať.
Střední směsi bohužel znamenaly i návrat největší slabiny letošního McLarenu. Button svůj tým po pár kolech upozornil na velké problémy se zadními pneumatikami.
Přibližně v polovině tréninku našel správné tempo i druhý jezdec Ferrari. Kimi Räikkönen byl nejrychlejší v prvním sektoru a celkově na Rosbergův nejlepší čas ztratil jen desetinu sekundy.
33 minut před koncem si Hamilton přece jen nasadil přilbu a usedl do svého mercedesu. Čekal ho kopec zameškané práce.
Hamilton se rozhodl na trať vyrazit na tvrdé, oranžové sadě a jeho časy tedy nepatřily k nejlepším. Rosberg v té době absolvoval již druhý stint na střední směsi a pomalejší časy naznačovaly, že se pokusí zjistit, kolik toho vydrží. Za ním zůstávala dvojice jezdců Ferrari a Bottas. To platilo, pouze dokud se Hamilton nevrátil k mechanikům po měkčí směs a nepřivlastnil si druhé místo.
20 kol před koncem byl Rosberg se svou jízdou a nastavením tak spokojený, že svého inženýra požádal o radu, kde by se ještě dalo něco zlepšit. Ten mu doporučil používat v Lesmos 5. převodový stupeň.
Velice špatně na tom byl ve druhém tréninku Lotus. Oběma jezdcům chyběla přilnavost a oba strávili většinu tréninku až za Maxem Bianchim z Marussie, daleko od časů středu pole. Na nedostatek přítlaku se stěžoval i Nico Hülkenberg z Force India.
V posledních 10 minutách byl na trati hustý provoz, na co se jako první stěžoval Hamilton, ale nejvíce to zřejmě naštvalo Jensona Buttona. Poté, co strávil konec kola za za jedním z vozů Toro Rosso, se na konci cílové rovinky pokusil o předjížděcí manévr. Ten však nezvládl a nezvládl by ani prokličkovat mezi zábrany na vnitřní straně první šikany, takže musel zvolit výjezd do trávy.
Druhý trénink tedy nakonec patřil Nicu Rosbergovi, Hamilton za ním ale zaostal pouze o 0.061 sekundy. Za dvojicí Mercedesu následuje dvojice Ferrari v pořadí Räikkönen - Alonso. Hülkenbergovi naměřili maximální rychlost 348.8 km/h.
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:26.225 | 41 | |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:26.286 | 0.061 | 16 |
3 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:26.331 | 0.106 | 31 |
4 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:26.565 | 0.340 | 26 |
5 | Valtteri Bottas | Williams | 1:26.758 | 0.533 | 34 |
6 | Jenson Button | McLaren | 1:26.762 | 0.537 | 34 |
7 | Sebastian Vettel | Red Bull |
1:26.762 | 0.537 | 27 |
8 | Kevin Magnussen | McLaren | 1:26.881 | 0.656 | 44 |
9 | Felipe Massa | Williams | 1:26.935 | 0.710 | 33 |
10 | Daniel Ricciardo | Red Bull |
1:26.992 | 0.767 | 37 |
11 | Sergio Perez | Force India | 1:27.079 | 0.854 | 42 |
12 | Nico Hulkenberg | Force India | 1:27.227 | 1.002 | 39 |
13 | Daniil Kvyat | Toro Rosso | 1:27.476 | 1.251 | 37 |
14 | Esteban Gutierrez | Sauber | 1:27.840 | 1.615 | 33 |
15 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso | 1:27.929 | 1.704 | 33 |
16 | Adrian Sutil | Sauber | 1:28.029 | 1.804 | 35 |
17 | Jules Bianchi | Marussia | 1:28.659 | 2.434 | 34 |
18 | Pastor Maldonado | Lotus | 1:28.700 | 2.475 | 42 |
19 | Max Chilton | Marussia | 1:28.786 | 2.561 | 29 |
20 | Romain Grosjean | Lotus | 1:29.085 | 2.860 | 29 |
21 | Kamui Kobayashi | Caterham | 1:29.178 | 2.953 | 32 |
22 | Marcus Ericsson | Caterham | 1:29.275 | 3.050 | 37 |