GT na dosah ruky v ADAC GT Masters
Informace k návštěvě Sachsenringu ve dnech 19. – 21. září.
Od roku 2010 měl podnik na okruhu Sachsenring ležícím necelých 10 km západně od Chemnitzu (Saská Kamenice) své místo v první polovině sezony německého mistrovství. Nyní se předposledním víkendem osmého ročníku znovu stává místem stupňujících se bojů o nejvyšší příčky v celkové klasifikaci.
Přestože svoji snahu o dobytí titulu šampióna německé série vzdávají kvůli termínové kolizi s vytrvalostní BES Winkelhock anebo Götz, další špičkoví závodníci včetně našeho Tomáše Engeho chybět nebudou. Se vzdáleností necelých 250 kilometrů od české metropole s převážnou většinou po dálnicích se jedná o poslední letošní dostupnější možnost na setkání nejen s libereckým rodákem, ale také s dalšími krajany v německém mistrovství (více v článku Zde).
Kulisami předposledního dějství bude automotodrom vinoucí se v členitém terénu. Spolu s minimálním počtem asfaltových únikových zón nabídne divákům zajímavý pohled na souboje pestrého pole GT vozů.
Díky vstřícností pořadatelů se diváci mohou běžně pohybovat v paddocku, kde je možné setkání s oblíbenými závodníky. Ve vybraných časech se podívají i do boxové uličky a mohou nahlédnout do garáží týmů. Některé stáje tuto událost spojují s autogramiádou svých pilotů.
Tento článek Vám nabídne podrobnosti vhodné pro naplánování účasti na tribunách saského okruhu.
Doprava
Vzhledem k omezenému počtu víkendových spojů a poloze okruhu je nejvhodnějším dopravním prostředkem automobil. Majitelé navigací mohou zadat následující souřadnice: 50°47'14.232"N, 12°41'15.06"E, které je dovedou k vjezdu na parkoviště u okruhu. Okruh lze vyhledat také zadáním města OBERLUNGWITZ a následně ulice např. Am Sachsenring anebo Waldener Strasse.
Při plánování trasy s využitím některého z plánovačů cest se do místa cíle zadají slova Sachsenring, Germany (Seznam, volba č. 1 nebo 2) anebo AM SACHSENRING, 09353 OBERLUNGWITZ (Google). V obou případech vyhledávání funguje i na základě zadání výše uvedených GPS souřadnic.
Pokud odbočíte na sjezdu č. 65 po chvíli spatříte po levé straně podobný obrázek.
Částečnou představu o hlavních komunikacích v blízkosti okruhu poskytne po kliknutí na mapu Německa podrobnější plánek na této stránce Zde. Při jízdě po dálnici A4 je výhodnější sjet na sjezdu č. 65, čímž se po komunikaci B180 dostanete do blízkosti parkoviště pro diváky. V okamžiku opuštění dálnice na sjezdu č. 66 (oba mají shodné názvy Hohenstein-Ernstthal), se budete proplétat poměrně rozlehlým městečkem Oberlungwitz.
Přesnější a zároveň podrobnější plánek vydaný aktuálně k této akci naleznete Zde. Zde je vyznačeno parkoviště pro návštěvníky (P Besucher), vstupy na okruh (Eingang Unger, B180 a Goldbachstrasse), přírodní (zelené Stehplatzbereich) a pevné tribuny (T6 a T15).
Tento orientační bod využijete spíše při příjezdu od městečka Oberlungwitz. V tomto případě se budova nachází po pravé straně, po odbočení vpravo na nedaleké křižovatce je parkoviště pro návštěvníky. Při využití výše uvedeného sjezdu č. 65 bude tato budova viditelná (po levé straně) teprve v blízkosti křižovatky, na níž je třeba odbočit.
Parkování na hlavním parkovišti rozkládajícím se cca 400 metrů od okruhu je zdarma. Dle posledních informací z roku 2011 se jedná o nezpevněnou plochu, což může působit nepříjemnosti v případě nepříznivého počasí.
V případě využití hromadných dopravních prostředků se jako nejvhodnější jeví vlak s možností přestupů v Drážďanech. Pro další cestu v Německu lze využít plánovače Deutsche Bahn Zde, případně integrované dopravy v okolí Chemnitzu Zde. V obou případech je na stránkách okruhu uváděna cílová stanice Hohenstein-Ernstthal, Bahnhof, umístěná okolo 1,5 kilometrů od nejbližšího vstupu na autodrom (vstup z Goldbachstrasse).
Obecné informace …. o německých komunikacích
Pojedete-li v Německu pouze na okruh, strávíte zde drtivou většinu času na dálnicích. Pouze doporučený limit (nikoliv povinný) o hodnotě 130 km/h je dostatečně známý, stejně jako (prozatím) volný pohyb bez nutnosti průjezdu mýtnicemi anebo kupování dálničních známek.
Pověstná je i menší hustota čerpacích stanic, v těchto případech jsou před pumpami umístěny orientační vzdálenosti k nejbližším dalším benzinkám. Nezřídka se tento údaj pohybuje nad padesáti kilometry. Německo však patří k jedné z mála sousedních zemí, kde je vyšší cena paliv než u nás. Spolu s přijatelnou vzdáleností okruhu nemusí být tudíž pro většinu vozů problém vystačit se zásobou paliva z našeho území.
Jestliže tankování nemusí být nutnou součástí cesty, kratší přestávky se mohou hodit. Základním stupněm je odpočívadlo označené pouze symbolem parkoviště, případně se symbolem WC. To bývá bezplatné, ale velmi jednoduše zařízené. Toalety jsou samozřejmostí nejen u pump, ale také u parkovišť se stravovacím zařízením. Poplatek za jejich použití se pohybuje okolo 70 centů, přičemž lístek z automatu může sloužit jako slevový kupon při následné objednávce stravování. Princip je podobný jako v případě některých našich řetězců rychlého občerstvení.
Na orientačních tabulích bývá pod čarou vyznačení vzdálenosti k místům, které se nachází mimo komunikaci, po níž právě jedete. Čísla sjezdů neoznačují jako u nás kilometr v jehož blízkosti se sjíždí, ale pořadí odbočky od určitého bodu na příslušné dálnici.
Příjemná je kvalita povrchu (byť mnohdy záplatovaného), která i na úsecích s rychlostí zpravidla omezenou na 130 km/h (doplněná značkou Strassen Schaden) převyšuje standard naší dálniční sítě. Je-li tato značka mimo dálnici, lze však očekávat výtluky důvěrně známé z našich cest. Obce mimo dálnice jsou vymezeny žlutými tabulemi s černým písmem.
Jestliže milým překvapením je minimální množství rušivých reklamních poutačů, nahrazují je viditelně vyšší počty policejních hlídek. Alespoň jeden vůz často číhá v blízkosti hranice. V Německu není povinné denní svícení, takže přibližující se vozidla na dálnicích jsou hůře viditelná. Na silnicích průjezd křižovatkou automaticky neruší pokyny dle značek před ní umístěných, jak je zvykem v naší domovině.
Vstupenky
Páteční volné tréninky a pozdně odpolední kvalifikace jsou přístupné zdarma. Vstupné na jeden den (sobota nebo neděle stejně) je 20 euro. Za víkendovou vstupenku zaplatíte 30 euro. Pokud si vyberete některou z tribun, je nutné počítat s doplatkem 5 euro u jednodenní vstupenky, deset euro u víkendové. Tyto ceny platí při koupi v předprodeji, při objednávce přes formulář z okruhu se za poslání do ciziny připlácí 5 euro. V ceně všech vstupenek je zahrnut vstup do paddocku.
Děti do 12 let mají vstup na přírodní tribuny zdarma.
Pohled na větší přírodní tribunu, z níž mají diváci přehled o dění v prvních zatáčkách okruhu.
Obecné informace …. vstup a chování na okruhu
Vedení okruhu v současnosti nemá zveřejněné podmínky pro diváky.
V minulosti pořadatelé upozorňovali na možnost osobních prohlídek z důvodu zachycení nebezpečných předmětů. Do areálu není možné vnášet skleněné lahve, plechovky, alkoholické nápoje, pyrotechniku a jiné nebezpečné předměty. Během podniku MS GT1 v roce 2011 bylo zakázáno vnášet do areálu stativy (pravděpodobně i monopody).
Dříve nebyl uveden objem plastových lahví s nápoji, který bývá obvykle stanoven na 0,5 litru. Totéž se týkalo vnášení techniky na pořízení záběrů, obecně však platí omezení o neveřejném využití pořízených záznamů.
Program víkendu
Podle výběru z předběžného časového plánu (verze č. 5 z 12. září) je v níže uvedené tabulce rozpis, kdy bude možné vidět vozy ADAC GT Masters v akci. Celý časový rozvrh závodního víkendu naleznete Zde.
Událost | Den | Čas |
1. volný trénink | Pátek | 8,00 – 9,00 |
Trénink amatérů | Pátek | 9,05 - 9,35 |
2. volný trénink | Pátek | 11,50 - 12,50 |
Kvalifikace | Pátek | 17,00 – 18,00 |
První závod | Sobota | 12,00 - 13,00 |
Zahřívací trénink | Neděle | 8,10 – 8,25 |
Druhý závod | Neděle | 12,00 - 13,00 |
Kromě tradičních doprovodných sérií ADAC GT Masters, mj. závodů cestovních vozů ADAC Procar, monopostů Formel Masters a F3 bude k vidění klání pohárových Porsche anebo souboje špičkových cestovních vozů v mistrovství Euro V8 Series.
Doprovodný program
Na sobotní návštěvu boxové uličky je vyhrazen čas mezi 10,05 až 10,30. V neděli začíná procházka boxy již v 9,50, končí v 10,20.
Čas pro setkání s trojicí nejúspěšnějších posádek a vítězem kategorie amatérů v sobotním klání je vyhrazen od 14,30). Akce Meet the drivers proběhne před motorhomem společnosti ADAC, umístěném v prvním paddocku u hlavních boxů.
Momentka z červnového setkání po vydařeném sobotním závodě v Rakousku.
Ubytování
V případě, že se rozhodnete strávit oba dny na Sachsenringu a nebydlíte poblíž hranic, nabízí se různé druhy ubytování.
Zajímavou možností je využití nedalekého kempu u Goldbachstrasse. Cena za víkendový pobyt na osobu (včetně stanu a auta) činí 32 euro (elektřina zvlášť včetně spotřeby 10 euro). Pro případné dotazy a rezervace slouží následující kontakt: info@andreaundpartner.de .
V případě ubytování v místních hotelích se pohybují ceny od cca 1 000 Kč/noc/osobu výše. K vyhledávání lze využít následující stránky Zde anebo Zde. Stránky jsou v češtině s možností úpravy filtrů. K zadání lze využít názvu dvou nejbližších měst Hohenstein-Ernstthal anebo Oberlungwitz (pouze u druhého odkazu) .
Cenově výhodnější, ale vzdálenější volbou je využití služeb našich zařízení v cenách začínajících i na částce 400 Kč. Vzdálenost do Chomutova je okolo 85 kilometrů. Lze se vydat také směrem na Karlovy Vary (85 anebo 100 kilometrů), blíže po trase se nachází Jáchymov (do 85 km) anebo Ostrov nad Ohří (do 90 km). Nevýhodou jsou časově (případně orientačně) náročnější přesuny na silnicích, byť v zajímavé krajině. Pro českou nabídku lze zvolit např. Zde, volba okres Chomutov v prvním případě, okres Karlovy Vary anebo Ostrov (včetně Jáchymova).
Užitečné odkazy
Okruh Sachsenring Zde
Přesnější informace poskytují stránky v němčině, v angličtině nemusí být některé informace dostupné anebo nejsou aktuální. Kromě informací o blížící se akci, saském okruhu se zde nachází také celá řada dalších odkazů např. k dopravě nebo ubytování.
Přímý odkaz k víkendu Zde
ADAC GT Masters Zde
Oficiální stránky německého mistrovství.
Doplňující informace o závodech GT na Formuli.cz
Profil šampionátu ADAC GT Masters (Zde)
V průběhu sezóny aktualizovaný článek zaměřený na hlavní informace o ADAC GT Masters. Jeho součástí jsou odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních.
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.
Autor všech fotografií v článku: Tomáš Krejčík
Zdroj: ADAC GT Masters, Sachsenring, Mapy, Google, Formule