Todt: Krize Ferrari už nepotrvá dlouho
Současný stav se nemůže srovnávat s rokem 1993.
Od odchodu Jeana Todta z Ferrari se Scuderii pomalu ale jistě přestalo dařit. Poslední jezdecký titul získala v roce 2007, pohár konstruktérů o rok později, na pole position se jejich vůz naposledy dostal v roce 2012 a poslední vítězství zaúčtován loni v květnu. Podle Todta se ale Ferrari může ze současné krize snadno dostat. Prý se vždy pousměje, když novináři srovnávají současnou situaci Ferrari s rokem 1993, když před ním stála mnohem náročnější úkol.
"Ferrari teď nepotřebuje mnoho velkých změn," řekl prezident FIA. "Nedá se to srovnat se situací, v jaké jsem Ferrari našel po svém příchodu v roce 1993. Legenda jménem Ferrari byla tehdy totálně zničena."
Dvě dlouhé série neúspěchů porovnal i Alain Prost, který dosud nezapomněl, jak ho Ferrari v roce 1991 vyhodilo z týmu jen proto, že si dovolil kritizovat auto i maranellský tým.
"Nesouhlasím," trvá na svém Todt. "Taková kritika dnešního Ferrari mi přijde nespravedlivá. Když Alonso odstoupil ze závodu v Monze, byl jezdcem s nejdelší šňůrou bodovaných umístění v řadě. Když jsem já přišel do Ferrari, byl dojezd do cíle hotovým zázrakem."
Todt se v čele FIA zasadil o vznik nové série monopostů poháněných elektromotory, Formule E, která svůj první krok udělala minulý týden v Číně. Je to sice soutěž monopostů od jediného výrobce, ale na startu jsou již nyní týmy reprezentující Renault i Audi a podle Todta čeká sérii velký úspěch. Prozradil, že v zákulisí byli přítomni zástupci automobilek z Francie, Německa, Číny i Japonska.