Lotus oficiálně přechází k Mercedesu
E23 bude pohánět motor německé automobilky.
Lotus dnes oficiálně oznámil odchod od Renaultu a podpis nové dlouhodobé smlouvy s Mercedesem.
Do roku 2010 byla tato stáj továrním týmem Renaultu a i po rozdělení a odkoupení společností Genii si s francouzskou automobilkou udržoval dobré vztahy. Situaci však zkomplikovala velká změna pravidel, zavedení nových, složitých hybridních motorů a úspěch továrního týmu Mercedesu. Není tajemstvím, že Stříbrné šípy těží z úzké spolupráce výrobce motorů a týmu navrhujícího šasi a aerodynamiku. Red Bull přesvědčil Renault, že potřebují stejně úzkou spolupráci a také si vyjednal, že od příští sezony bude Renault pracovat pouze na jediné verzi pohonné jednotky - té vyhovující Červeným býkům. Ostatní zákazníci se budou muset přizpůsobit, což ale znamená porušení smlouvy a pro Lotus příležitost odejít. U Mercedesu je sice situace stejná, všichni zákazníci dostávají pohonné jednotky vyrobené na míru pro šasi továrního týmu, ale alespoň jsou výkonnější a spolehlivější než agregáty z Viry-Chatillon.
"Je nám potěšením oznámit, že si Mercedes AMG High Performance Powertrains vybral náš tým a podepsal s námi dlouhodobou smlouvu," oznámil generální ředitel týmu Lotus, Matthew Carter. "Plánujeme návrat na nejvyšší příčky a k vyhrávání velkých cen a tato dohoda je jedním z kroků na cestě k tomuto cíli."
Lotus zabírá uvolněné místo po McLarenu, který bude od příštího roku dostávat pohonné jednotky od Hondy. Pokud se už nic nezmění, tak příští sezonu bude mít Mercedes 4 týmy, Ferrari 3, Renault 3 (pokud se Caterham dostane z finančních problémů) a Honda 1.
"Pro Mercedes-Benz bylo strategicky důležité, aby kromě továrního týmu zásoboval i tři zákazníky a bylo tedy předem jasné, že před rokem 2015 budeme chtít získat další zákaznický tým," řekl Toto Wolff. "Lotus F1 Team je impozantní organizace, která měla v předchozích sezónách velmi konkurenceschopné vozy. Je nám tedy velkým potěšením přivítat je v rodině Mercedes-Benz. Už teď se těšíme na roky budování produktivního a výkonného pracovního vztahu."
Spolu s motory Mercedesu začne Lotus používat i palivo a maziva od Petronasu. Lotus by mohl od Mercedesu odebírat také převodovky, stejně jako to dělá Force India, ale o nich se zatím nikdo nezmínil.