Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Motor Ferrari je nejlepší pouze v kvalifikačním režimu

Motor Ferrari je nejlepší pouze v kvalifikačním režimu

Wolff vidí závod jako baštu Mercedesu

Je už motor Ferrari výkonnější než v Mercedesu? Ve F1 je málokdy na jednoduchou otázku i jednoduchá odpověď, zvláště v technických záležitostech. Šéf Mercedesu Toto Wolff nám odhaluje, jak on vidí aktuální rozložení sil na poli pohonných jednotek.

"V kvalifikaci (na VC Itálie) jsme ztráceli čas na každé rovince," přiznal. "To není omluva, ale prostě jsme na rovinkách v kvalifikaci poztráceli tři desetiny sekundy. Ale v závodě ne. Zdá se, že v kvalifikaci má Ferrari výkon na úrovni, ke které se v závodu nemůže přiblížit. Nechci zacházet do detailů, aby má slova nebyla překroucená, aby to nevypadalo jako hledání výmluv."

Na skutečné srovnání ale nedošlo, protože Sebastian Vettel si svůj vůz poškodil hned po startu. Kimi Räikkönen pak sváděl taktickou bitvu proti přesile a hlavně moc nevyužíval DRS.

Web f1 technical se pustil do hlubší analýzy a vyšlo mu, že mercedesy měly v Monze o 2 % vyšší aerodynamický odpor než vozy Ferrari, což není tak moc. Ferrari těžilo z toho, že ve fázi akcelerace ze zatáček déle využívalo elektrickou energii z hybridních systémů. Z toho vzešla vyšší rychlost na začátcích rovinek. Motor Mercedesu přesto může být stále výkonnější a v závodě pak mohou jeho jezdci dosahovat vyšší maximální rychlosti. Dodejme, že v závodě je z pohledu motorů důležité i efektivní využívání omezeného množství paliva.