Nico Rosberg byl nejrychlejší i ve druhém tréninku
Velká cena Brazílie - 2. trénink
Dnes v 17:00 našeho času začal v Brazílii druhý trénink před předposlední velkou cenou sezóny. Nebýt nového pravidla o dvojitých bodech za poslední závod, bylo by už z pohledu týmů téměř o všem rozhodnuto, takto se ale Ferrari ještě pokusí bodově dohnat Williams, McLaren se na oplátku pokusí dohnat Ferrari a Force India by ještě s trochou štěstí mohla dorovnat McLaren. Ve středu pole proto nemá nikdo nic jisté a všichni musí zabírat naplno až do konce sezóny.
S přípravou na nedělní závod jako první začal Esteban Gutiérrez. Mexičan neprožívá zrovna nejlepší dny své kariéry. Sauber v Brazílii oznámil i jméno druhého jezdce pro sezónu 2015 a Gutiérrez se pravděpodobně bude muset s F1 definitivně rozloučit již za dva týdny v Abú Zabí. Ve srovnání s tím jsou technické problémy, kvůli kterým přišel o celý první trénink, vlastně ničím. Krátce po Mexičanovi se dali do práce i oba jezdci Lotusu, nejlepší čas si připsal Maldonado. Grosjean se během této sezóny stal známý tím, že ve vysílačce nešetří závodního inženýra ani techniku. Tentokrát stiskl tlačítko rádia, jen aby týmu oznámil, že jeho auto je "katastrofa".
Na trať se postupně vydali další jezdci a mezi nimi i Jean-Eric Vergne. Francouz si přehodil místa s Maxem Verstappenem, tentokrát on seděl v monopostu a Verstappen ho prostřednictvím monitorů pozoroval z boxové zídky. Proti Vergnemu se ale opět postavila štěstěna a spolu s ní také technika. Monopost zůstal odstaven ve výjezdu z pasáže Descida do Lago (zatáčky 4 a 5) a odklizení STR9 si vyžádalo červené vlajky. Ve vedení se v té době držel Magnussen, časy se však měly ještě výrazně změnit po nasazení měkkých pneumatik v druhé polovině tréninku.
Trénink byl restartován když do konce zbývalo ještě 72 minut. Na vrcholu tabulky se za dvě minuty objevilo jméno, které tam už dlouho nikdo neviděl. Nejrychlejší čas chvilku patřil Kimimu Räikkönenovi, ale hned za ním se do cíle přiřítil i Rosberg a odsunul ho na druhé místo, za Rosberga se ještě zařadil Hamilton a před něj Ricciardo, všichni stále na středně tvrdých pneumatikách. Trať se viditelně zrychlovala s každým kolem a za další minutu si nejrychlejší kolo opět přivlastnil odhodlaný Räikkönen. V první desítce se držely i oba williamsy a mclareny.
Na konci první půlhodiny už patřil nejrychlejší čas Hamiltonovi, ale zdatně mu sekundoval nejen Rosberg ale také Ricciardo. Časy se zrychlovaly i během delších výjezdů a tvrdší směs pneumatik by tak mohla na novém asfaltu vydržet opravdu dlouho. Už se ale čekalo na porovnání časů s měkkými směsmi.
V boxech nadále zůstával Sergio Pérez. Jeho vůz si v prvním tréninku půjčil Daniel Juncadella a mechanici po jeho kolizi stále ještě opravovali přední zavěšení.
Jako první si měkké pneumatiky nechal obout Daniel Ricciardo a po jednom rychlém kole se okamžitě dostal do vedení, Vettel se zařadil až na čtvrtou příčku a Räikkönen na pátou, za mercedesy na tvrdších gumách. První Rosbergův čas na měkčí směsi měl hodnotu 1:12.123 a s náskokem se ujal vedení. Hamiltonovi jeho první rychlé kolo nevyšlo, zaostal o 6 desetin sekundy. Williams se v Brazílii nezdá být tak rychlý jako na předchozích tratích, ale na měkkých pneumatikách se oba jeho jezdci zařadili hned za Ricciarda. Měkké pneumatiky samozřejmě nevydrží tolik co středně tvrdé a časy se rychle začaly zhoršovat.
Na později si své rychlé kolo odložil Kimi Räikkönen a navzdory zaváhání při předjíždění pomalejšího vozu mu pogumovaná trať pomohla k průběžně třetímu místu. Minutu před nakrojením poslední půlhodiny však dal svým měkkým pneumatikám pořádně zabrat, když si zajezdil po trávníku.
Zklamáním byly časy Nica Hülkenberga, jehož trápila nedotáčivost vozu. Force India na začátku sezóny sbírala body v každém závodě, ale teď musí soupeřit se Sauberem a zítra se připojí k favoritům na vypadnutí v prvním kole kvalifikace. Pérezův rozebraný vůz dával tušit, že Mexičan se dnes na trať vůbec nedostane.
25 minut před koncem se rozhořel motor Fernanda Alonsa. Monopost odstaven vedle trati samozřejmě způsobil vyvěšení červených vlajek a dvojnásobný mistr světa se s vypůjčeným hasicím přístrojem osobně pustil do hašení. To by mu mohlo udělat závažný škrt přes rozpočet, Alonso během sezóny odpisován pohonné jednotky rychleji než bylo v plánu. Otázkou je, zda již byla v monopostu jednotka určená pro závod, nebo některá ze starších.
Další restart přišel 16 minut před ukončením tréninku a v boxové uličce se seřadil zástup jezdců, kteří ještě potřebovali definitivně zničit měkčí pneumatiky. Ani tentokrát jim to však nebylo dovoleno, pár metrů za výjezdem z boxů zůstal stát monopost Estebana Gutiérreze a maršálové opět vyvěsili červené vlajky. V boxech se ještě mezitím téměř srazili bývalí týmoví kolegové Räikkönen a Massa. Nedočkavost jednoho ze zaměstnanců Williamsu, který dal Massovi pokyn na opuštění garáže, možná FIA "odmění" mastnou pokutou.
Jezdci se ještě na trať vrátili 9 minut před definitivním ukončením tréninku, někteří ale už nechali měkké pneumatiky v garáži a sbírali data na tvrdší sadě. Jezdci se ještě na trať vrátili 9 minut před definitivním ukončením tréninku, někteří ale už nechali měkké pneumatiky v garáži a sbírali data na tvrdší sadě. V tabulce nejrychlejších časů se už ale nemělo co měnit. Nejvyšší příčku opět obsadil Rosberg, Hamilton nakonec zaostal pouze o 2 desetiny sekundy. Na třetí příčce se objevil Räikkönen, na čtvrté Ricciardo a až za nimi zůstali oba jezdci Williamsu.
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:12.123 | 36 | |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:12.336 | 0.213 | 36 |
3 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:12.696 | 0.573 | 32 |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull |
1:12.956 | 0.833 | 24 |
5 | Valtteri Bottas | Williams | 1:13.035 | 0.912 | 31 |
6 | Felipe Massa | Williams | 1:13.099 | 0.976 | 27 |
7 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:13.122 | 0.999 | 20 |
8 | Daniil Kvjat | Toro Rosso | 1:13.254 | 1.131 | 35 |
9 | Sebastian Vettel | Red Bull |
1:13.333 | 1.210 | 28 |
10 | Kevin Magnussen | McLaren | 1:13.479 | 1.356 | 33 |
11 | Pastor Maldonado | Lotus | 1:13.497 | 1.374 | 33 |
12 | Romain Grosjean | Lotus | 1:13.714 | 1.591 | 37 |
13 | Nico Hulkenberg | Force India | 1:13.882 | 1.759 | 32 |
14 | Esteban Gutierrez | Sauber | 1:13.902 | 1.779 | 25 |
15 | Adrian Sutil | Sauber | 1:14.204 | 2.081 | 36 |
16 | Jenson Button | McLaren | 1:14.209 | 2.086 | 31 |
17 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso | 1:17.171 | 5.048 | 5 |
18 | Sergio Perez | Force India | bez času |
0 |