Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Helio Castroneves se konečně dočkal vítězství

Helio Castroneves se konečně dočkal vítězství

Tomáš Enge skončil na 13. místě

Helio Castroneves a  stáj Marlboro Team Penske se konečně dočkali vítězství ve finálovém závodě série IRL. Na oválu ve Fort Worth v Texasu Castroneves přesvědčivě zvítězil před letošním šampionem Kanaanem a jeho týmovým kolegou Danem Wheldonem. Tomáš Enge dojel do cíle a díky velkému množství odstoupivších jezdců skončil celkově třináctý.

Od prvního závodu letošní sezóny až do posledního trvala jednoznačná dominance vozů s motory Honda. Pouze v prvním a posledním dokázali zvítězit vozy s motory Toyota. V obou případech se jednalo o vozy týmu Penske. V Texasu se konečně v závodě prosadil Helio Castroneves, i když cesta k vítězství nebyla jednoduchá. Tony Kanaan potvrdil svou letošní skvělou formu druhým místem a třetí dojel Dan Wheldon, který tak rozhodl boj o druhé místo celkového pořadí ve svůj prospěch.

Závod nezačal příliš šťastně když v prvních kolech havaroval Ed Carpenter. Pak se ale závod rozjel do vysokého tempa, které z počátku udávala skupina ve složení Castroneves, Hornish, Rice, Meira a Scheckter. Z této skupina odpadl první Rice ve 39 kole a musel zajet do depa se závadou na elektrické instalaci. V ten okamžik byl v podstatě rozhodnut souboj o druhé místo v šampionátu. Rice se sice později vrátil na čas do závodu, ale ztráta již byla nepřekonatelná.

Dalším odpadlíkem se stal Matsuura. Všechny vozy se mezitím vystřídaly v boxech při prvních zastávkách. V 71. kole se vedoucí skupina opět sjela dohromady a tvořili ji Castroneves, Hornish, Fernandez, Wheldon, Meira a Scheckter. Fernandez se postupně dostal před oba jezdce týmu Penske a v 94. kole se ujal vedení. Scheckter se ještě stačil dostat před Castronevese, ale vzápětí jeho motor Chevrolet nevydržel a Scheckter musel do boxů. Stačil při tom ještě pokropit dráhu olejovým filmem a nevyhnutelně přišla žlutá fáze, kterou všichni využili k tankování a výměně pneumatik.

Závod byl znovu odstartován ve114. kole a do čela se posunul Sam Hornish. V následujících kolech se pole postupně roztáhlo a i vedoucí vozy od sebe dělila až jedna sekunda. Castroneves začal opět postupovat vpřed a opět se dostal mezi první tři. Ve 161. kole náhle zpomalil Hornish a musel ze závodu odstoupit. Nová žlutá fáze závod opět zpomalila, ale nový restart ve 170. kole nepřinesl mnoho změn. O vedení bojovala trojice Kanaan, Wheldon a Castroneves. Ve 179. kole se castroneves definitivně dostal do vedení a svou pozici dokázal udržet až do konce závodu.

Tomáš Enge dokázal dokončit závod a velké množství odpadlých vozů mu pomohlo skončit na slušném 13. místě. Nazbíral však jistě cenné zkušenosti pro příští rok. Doufejme, že Chevrolet dokáže vrátit své motory zpátky na výsluní a profitovat by z toho měl v příštím roce i Tomáš.

p.
 Jezdec  Tým
Ujeto/odstup
1.
 H.Castroneves  Marlboro Team Penske
200
2.
 T.Kanaan  Andretti Green Racing
0.3732
3.
 D.Wheldon  Andretti Green Racing
0.3750
4.
 V.Meira  Team Rahal
0.4772
5.
 A.Fernandez  Fernandez Racing
1.4876
6.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi
1.9543
7.
 M.Taylor  Access Motorsports
2.3372
8.
 S.Sharp  Kelley Racing
2.3778
9.
 T.Bell  Panther Racing
2.4293
10.
 A.J.Foyt IV  A.J. Foyt Enterprises
3.4722
11.
 F.Giaffone  Dreyer Racing
1 kolo
12.
 T.Takagi  Mo Nunn Racing
2 kola
13.
 T.Enge  Patrick Racing
2 kola
14.
 A.Barron  Red Bull Cheever Racing
havárie
15.
 D.Franchitti  Andretti Green Racing
havárie
16.
 B.Herta  Andretti Green Racing
závada
17.
 S.Hornish Jr.  Marlboro Team Penske
závada
18.
 T.Scheckter  Panther Racing
závada
19.
 K.Matsuura  Super Aguri Fernandez
závada
20.
 B.Rice  Team Rahal
závada
21.
 E.Carpenter  Red Bull Cheever Racing
havárie

Všechny časy neoficiální