Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Horner očekává ještě větší náskok Mercedesu

Horner očekává ještě větší náskok Mercedesu

Nový motor Renaultu nebude tak dobrý jako letošní Mercedes.

Christian Horner se obává, že pohonné jednotky Mercedesu budou příští rok pro týmy ještě větší výhodou než v této sezóně. Renault, partner Red Bullu, prý totiž bude mít problém vyrovnat se letošním německým motorům, přičemž Mercedes se přes zimu v klidu posune o dalších pár kroků vpřed.

V první sezóně s novými hybridními V6 turbo motory dominoval tovární tým Mercedesu, v 19 závodech získal 16 vítězství a jeho jezdci obsadili v šampionátu první i druhé místo. Největší zásluhy za to se připisují pohonné jednotce 106A Hybrid s jiným uspořádáním kompresoru, turbíny a systému na obnovování tepelné energie, než jaké zvolila konkurence. Díky tomu Mercedes získal nejen výkon, ale i výhody v oblasti aerodynamiky a rozložení hmotnosti vozu.

Renault a Ferrari se už nějaký čas pokoušejí rozluštit tajemství tohoto systému, ale je to tak velký zásah do jejich současných konceptů, že nevědí odhadnout, v jakém stavu budou jejich výtvory 28. února, kdy musí jejich plány odevzdat Mezinárodní automobilové federaci k homologaci. Podle Christiana Hornera je tedy dost možné, že Renault nastoupí do sezóny 2015 s horším motorem, než jaký měl Mercedes v Austrálii 2014.

"Příští sezónu nemůžeme předem odepsat, ale náskok Mercedesu je zřejmý a na začátku příštího roku bude jejich motor ještě lepší, takže to bude masivní výzva. Z času na čas se objeví jisté údaje, a pokud jim věříte, tak můžete příští rok očekávat ještě větší náskok Mercedesu. Pokud by to byla pravda, bylo by to dost depresivní."

Po otázce, co očekává od svých partnerů v Renaultu, šéf Red Bullu odpověděl: "Nejspíš se již dostali na správnou cestu, ale podle mě není pravděpodobné, že se jim podaří vyrovnat letošnímu motoru Mercedesu. Samozřejmě, mohou se mu přiblížit, ale Mercedes také nespí. Myslím, že Ferrari je ve velmi podobné situaci (jako Renault). Problémem je, že vývoj se zmrazí na konci února."