Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Lotusu letos chyběl Allison

Lotusu letos chyběl Allison

Nikdo není nenahraditelný, ale…

Lotus po roce přiznal, že ztráta klíčových osobností technického oddělení stáji velmi ublížila a podepsala se i na výsledcích sezóny 2014. Lotus v letech 2012 a 2013 obsadil 4. místo poháru konstruktérů a v obou se mu podařilo získat stovky bodů, ale letos jeho jezdci nasbírali pouze 10 bodů a tým se propadl na 8. pozici.

"Minulá zima byla pro náš tým velmi těžká, přišli jsme o spoustu schopných lidí a oddělení aerodynamiky muselo být kompletně restrukturalizováno," přiznal Alan Permane, šéf traťových operací Lotusu. "Se vší úctou k (novému technickému řediteli) Nickovi (Chesterovi), James (Allison) byl naším velkým lídrem a jeho ztráta byla pro tým velkou ranou. Kromě něj jsme ztratili i Dirka, šéfa oddělení aerodynamiky i šéfa týmu pracujícího s CFD.

Každý je nahraditelný, ale nějaký čas pak trvá, než lidé zapadnou na svá nová místa. Předchozí parta pracovala v našem aerodynamickém oddělení 5 nebo 6 let a dokázala chrlit jednu skvělou věc za druhou. Je velká škoda, že se to tak náhle rozpadlo. Zůstal nám však špičkový aerodynamický tunel a všechno skvělé vybavení v Enstone.

Neexistuje důvod, proč bychom se nemohli dostat zpět na správnou cestu. Rychlost vozu závisí na třech nebo čtyřech věcech a jednou z nich je aerodynamika, která byla na loňském stroji opravdu slabá. Problémová místa jsme našli poměrně brzy, ale byly to věci, které jsme již na tom voze nemohli změnit. Odstranili jsme to až při navrhování vozu na novou sezónu a čísla z aerodynamického tunelu nyní ukazují velké zlepšení.

Navíc jsme se při hledání řešení mnohému naučili. Je to podobné jako v roce 2011, kdy jsme přišli s postranními výfuky. Tehdy jsme se toho o výfucích naučili opravdu hodně a v dalších letech jsme z toho těžili. A není pochyb, že i v posledních čtyřech loňských závodech jsme dokázali markantně zrychlit, i když na výsledcích se to nakonec nijak neprojevilo, protože mezera mezi námi a ostatními byla příliš velká. Pokud se ale podíváte na procentuální ztrátu na vítěze kvalifikace, uvidíte, jak jsme se zlepšili."