Proč Force India ještě nemá nový vůz?
Green: "Má to své výhody i nevýhody."
Už chybí jenom týden a pár dní a v Jerezu vyrazí na trať 8 nových monopostů F1. Devátým bude upravený monopost VJM07, který Force India použije prostě proto, že nový vůz ještě nebude dokončený. Podle některých zdrojů způsobil zpoždění přesun aerodynamiků Force Indie z vlastního, staršího aerodynamického tunelu do moderního zařízení Toyoty v Německu. Podle technického ředitele Andrewa Greena ale stáj nebude kráčet ve šlépějích Lotusu, který loni zmeškal první předsezonní test, a pak musel přetrpět katastrofální sezónu.
"Máme dobré důvody, proč využít další tři týdny na vývoj vozu a nasadit ho až v Barceloně (19. - 22. února)," řekl Green Autosportu. "Toto rozhodnutí má své výhody i nevýhody. Loni to bylo jiné, tehdy bylo vynechání prvního testu jasnou nevýhodou. Bylo třeba otestovat zcela nové pohonné jednotky i nové vozy a každý chtěl najet co nejvíce kilometrů. Letos to už nebude tak kritické."
Green tvrdí, že delší vývoj může být výhodou i díky tomu, že inženýři dostali více času na zapracování některých poznatků, které získali až na konci minulé sezóny a během posezónního testování v Abú Zabí.
"Díky tomuto budeme moci věci, které jsme testovali a zkoumali až v posledních závodech sezóny a během testu v Abú Zabí, zapracovat rovnou do vozu a nasadit už na začátku sezóny. Kdybychom se rozhodli jinak, museli bychom na nich pracovat až později a na vůz by se dostaly někdy v průběhu sezóny. Také by se mohlo stát, že bychom je nepoužili vůbec, protože během sezóny již nemůžeme vůz změnit tak snadno jako před sezónou.
Během posledních týdnů jsme se toho hodně naučili, proto je nyní lepší počkat. Asi bychom se nerozhodovali tak snadno, kdyby se už v Jerezu jezdilo se stejnými pneumatikami, jaké bude Pirelli vozit na závody. Ale to se nestane, v Jerezu to bude vlastně jen takový shakedown."