Racing Point chce třetí místo v Poháru konstruktérů
Tým dostane novou továrnu a více zaměstnanců
Koupil Lawrence Stroll tým Force India pouze proto, aby jeho synáček měl rok nebo dva kde závodit? Podle všeho ne, má mnohem větší plány.
"Máme postoupit na vyšší úroveň, udělat další krok. Velmi rád toho budu součástí," těší se Sergio Pérez. "Lawrence je entuziastický a optimistický člověk a chce tento tým pozvednout na nový stupeň. Závodění rozumí a věří, že udělal dobře, když koupil tento tým. Budoucnost vypadá slibně. Takový krok se nedá udělat z roku na rok, ale Lawrence chce, aby ho tým udělal. A dalším krokem je pro nás místo v top trojce. Věřím, že už příští rok bude lepší než tento."
Dobře, dobře, Fernando Alonso se také těšil na budoucnost, v níž bude v mclarenu honit Hamiltona. Co nám k tomu řekne Otmar Szafnauer?
"Když jsme si poprvé popovídali, uvědomili jsme si, že jsme oba ze Severní Ameriky a máme podobné perspektivy a názory. Chce urychlit růst týmu, abychom doběhli dominantní trojici," řekl nový šéf týmu.
Racing Point tedy čeká růst. Tým se má zvětšit o 100 nových hlav.
"Hodláme mluvit s množstvím lidí, ale budeme postupovat strategicky. Potřebujeme posílit oblasti, které nám umožní zrychlit vývoj. Když jsem u Force India začínal, bylo nás 280, nyní je nás přes 400 a během dvou let by nás mělo být kolem 500, takže potřebujeme najít 100 až 125 lidí," uvedl Stafnauer.
A noví lidé budou pracovat v nové továrně. Stroll a jeho spoluinvestoři prý týmu dají kolem 80 milionů dolarů, aby si koupil sousední pozemek a postavil novou budovu. Idea je, že všichni budou pracovat pod jednou střechou, ale je možné, že starou budovu zabere výrobní oddělení. Do Silverstone se mají vrátit aerodynamici, kteří teď pracují v prostorách vystavěných kolem starého aerodynamického tunelu stojícího pár kilometrů za Silverstone, ale se samotným tunelem to bude složitější.
"Pokud to bude nutné, budeme mít nový. Ale aerodynamické tunely jsou opravdu velmi drahé. Potřebujete 50 až 100 milionů liber, podle specifikace. A pokud FIA a FOM plánují další omezení jejich provoz, bylo by rozumné obětovat dva roky a 50 milionů na něco, co nebudeme moci řádně využít?"
A tady se dostáváme k jádru pudla. Strollova investice se může skvěle vyplatit, pokud bude součástí budoucnosti F1 rozpočtový strop.
"Nepůjdeme za hranici, o které si myslíme, že bude rozpočtovým stropem. Budeme růst pomalu a organicky," slíbil Szafnauer.
A nakonec, konečně, i slova samotného majitele.
"Nešel jsem do toho kvůli egu, ani proto, abych přišel o peníze," tvrdí Lawrence Stroll. "Zakotvím zde na delší dobu, tak jak jsem to udělal předtím se značkami Tommy Hilfinger, Michael Kors a jinými podniky.
Není tajemstvím, že se připravuje něco jako rozpočtový strop a distribuce příjmů se změní ve prospěch menších týmů. Nic z toho není hotové, ale signály jsou pozitivní. S Chasem (Careym, generálním ředitelem F1) jsem měl dost obsáhlou konverzaci na to, abych si byl jist, že byznys se má, musí se ubírat tímto směrem. Vidím to jako obchodní příležitost. Těším se na rok 2021 a další, v nichž budeme moci být ziskoví."
Módní magnát ale vplul do nebezpečných vod. Vzpomeňme na týmy Hispania Racing, Caterham a Manor, které vznikly na základě příslibu rozpočtového stropu plánovaného pro rok 2010 a jeden po druhém pak zkrachovaly.