Proč Ferrari pokračuje s pull-rodem?
V Maranellu měli na práci důležitější věci.
Odborníka Sky Sports, Teda Kravitze, po odhalení vozu Ferrari SF15-T zaujalo především přední zavěšení kol. Ferrari zůstalo u takzvaného pull-rodu (závěsu s tažnou vzpěrou). Ten může oproti push-rodu (závěsu s tlačnou vzpěrou) poskytovat určitou aerodynamickou výhodu, ale toto rozhodnutí je překvapivé vzhledem k nové jezdecké dvojici Ferrari. Scuderii budou letos na trati reprezentovat Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel, tedy dva jezdci, kterým loni nejvíce ublížil přechod na novou generaci vozů. Oba si stěžovali, že ztratili "cit" pro chování vozu a podle Kravitze měl být tedy push-rod jasnou volbou. Jak technický ředitel Ferrari vysvětlil, že nový vůz má stejné přední závěsy kol jako jeho neúspěšný předchůdce?
"Každý rok směřujete své úsilí do oblastí, jejichž změna podle vás bude mít největší efekt," vysvětlil Allison. "Jde o důležité rozhodnutí, protože když se jednou rozhodnete pracovat na některých věcech, zároveň se tím rozhodnete nedělat velké změny v jiných oblastech, protože vaše zdroje nejsou neomezené.
Zaměříte se proto na místa, kde budou zdroje využity nejefektivněji. Push-rod i pull-rod mají svá pro i proti. Není snadné udělat pevný a přitom lehký pull-rod, ale je lepší z aerodynamického hlediska. Obě řešení tedy mají výhody i nevýhody a neměli jsme pocit, že problémy loňského vozu pramenily v této oblasti. Tato oblast prostě nebyla tak důležitá, abychom do ní v tomto období investovali."
push-rod (2011)
pull-rod (2015)