Grand magazín 3/2015 (1. – 13. února)
Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.
Krátce ze světa
2. února
Od této sezony budou mít fanoušci gétéček více příležitostí ke sledování BGTS. Pořadatelé z SRO uzavřeli dohodu se společností Eurosport, díky níž se na televizních obrazovkách objeví přímé přenosy hlavních závodů BSS. Po uskutečnění víkendu bude následovat v úterý vysílání sestřihu.
V případě vytrvalostní BES budou součástí nabídky pouze 52 minutové sestřihy. Přímý přenos v délce tří hodin bude vysílán pouze během závodu 24 hodin Spa.
2. února
Po šestnácti letech spolupráce s Dunlopem mění španělský GT Sport dodavatele pneumatik pro své série. V následujících třech letech se pro šampionáty španělského pořadatele, včetně International GT Open, stává francouzský výrobce Michelin.
3. února
Německý portál Speedweek se tento den zabýval otázkou, kde je loni představený vůz Lexus RC-F GT3. Automobil vystavený v březnu 2014 na autosalonu v Ženevě se měl objevit v nabídce japonské společnosti již letos. Má za sebou také potřebný test na okruhu v Ladoux, stále však nemá homologaci od FIA.
Právě na dráze ve Francii se skrývá důvod, proč se RC-F GT3 zákazníci zatím nedočkají přinejmenším v letošní sezoně. Během zkoušek pro systém vyvážení výkonnosti nedokázala novinka ze země vycházejícího slunce docílit dostatečně rychlý čas, aby se vešla do stanoveného rozmezí. Další příležitost se naskýtá až v červenci.
Dosud byly vyrobeny tři exempláře určené pro nasazení v Japonsku (v Super GT, třída GT300) a v Evropě (bez uvedení programu). Pro nejmenovanou německou stáj vlastnící jeden z prozatím neschválených prototypů se nabízí pouze vytrvalostní BES, která v minulosti umožnila start aut bez homologace. Což je také případ nového rivala vyšlechtěného u Lamborghini.
5. února
V sobotu 31. ledna ve 14:00 vyjel na dráhu v německém Dingolfingu na svou první jízdu připravovaný model BMW M6 GT3. Za volant nového vozidla , které se objeví v prodeji v příštím roce, usedl Jörg Müller.
Základem vozu pro GT3 je typ M6 Coupé, který je poháněn vidlicovým osmiválcem o objemu 4,4 litru. Výkon pohonné jednotky podpořené dvojicí turbodmychadel se dokáže vyšplhat přes pět set koní. Vpředu vyvinutý kroutící moment se přenáší na zadní kola necelých 1 300 kg vážícího vozu pomocí hřídele.
Foto: Andreas Beil
12. února
Na autosalonu v Ženevě (5. - 15. března) odhalí AMG svůj nový vůz pro kategorii GT3. Přestože další němečtí konkurenti pilně testují s vozy pokrytými kamufláží, s tvary nového vozu na základech Mercedesu – AMG GT se seznámí návštěvníci již za necelý měsíc. Prozatím bez potvrzení je možné představení druhé generace závodní verze Audi R8 spolu s odhalením silniční varianty.
Foto: Martin Ševčík
Pohled za obzor
Jedná se o seznam zájemců o jednotlivé série v nadcházející sezóně. Zvýrazněné údaje budou představovat změny oproti předchozímu vydání magazínu. U nových oznámení bude zvýrazněno pouze datum.
V kolonce Datum je uveden termín prvního oznámení. Zůstane neměnné i v okamžiku změny v případě oficiálního potvrzení po předchozím uvedení neoficiálních informací.
Ve sloupci s označením Poznámka mohou být údaje o jezdcích, počtech nasazených vozidel apod. Na začátku řádku písmena v závorce označí zdroj informací: O – oficiální oznámení týmu, na stránkách série anebo tiskovou zprávou (velmi vysoká pravděpodobnost) anebo R – údaje z rozhovorů anebo ze zákulisí, které mohou podléhat změnám. U jednoho týmu mohou být oba druhy informací.
Blancpain GT Series
Sestava českého týmu v BSS je od 2. února kompletní. Po podpisu smlouvy s bratry Fjordbachovými se v druhém voze objeví Marco Bonanomi a Filip Salaquarda. Zvolna se rýsují také sestavy ve vytrvalostní části série, kde třetí pilot doplní italsko-českou dvojici. Více naleznete v tiskové zprávě českého týmu zveřejněné na tomto portálu Zde
Belgický tým Boutsen Ginion oznámil 3. února jména prvních dvou jezdců ve vytrvalostní sérii. V kategorii amatérů bude s BMW Z4 bojovat posádka Karim Ojjeh a Olivier Grotz. Posádku prvního ze dvou nasazených vozů ještě doplní třetí jezdec.
Přehled zájemců o BGTS (BSS + BES)
Datum | Tým | Vůz | Poznámka |
01.10. | Sainteloc | Audi | (R): v BES asi 1x PRO, 1x GTR |
19.10. | Grasser | Lamborghini | (O): 2 vozy; BES - Huracán |
(O): BES: Babini/Zaugg/Bortolotti | |||
(O): BES: Venturini/Mul/Palmer | |||
31.10. | Boutsen | BMW, Mc | (O): BES – BMW |
(O): BES - Ojjeh/Grotz (GTR) | |||
(R): BSS – McLaren* | |||
31.10. | HTP MS | Bentley | (O) |
(R): BES: Primat | |||
04.11. | Bhai Tech | McLaren | (R): výběr mezi 4-12C a 650S |
(R): Pantano | |||
18.11. | I.S.R. | Audi | (O): 2 vozy |
(R): záměr 1x PRO, 1x PAM | |||
(R): BES: A. Fjordbach | |||
(O): BSS: A. Fjordbach/T. Fjordbach | |||
(O): BSS: M.Bonanomi/F.Salaquarda | |||
21.11. | T. Brazil | BMW | (O): 2 vozy |
(R): Bueno | |||
09.12. | Šenkýř | BMW | (O): příležitostně |
18.12. | Blk Falcon | Mercedes | (R) |
09.01. | WRT | Audi | (R): BES – 3 vozy, plán PRO, PAM, GTR |
(R): v plánu čtvrtý vůz do 24H | |||
(R): BSS – 4 vozy; Nash |
* - případná účast závisí na případném prodeji dvou vozů McLaren.
Přehled zájemců o BES
Zástup zájemců o vytrvalostní sérii se opět rozrostl, v jednom případě o nového účastníka, v druhém o staré známé v odlišné třídě.
Do BES se chystá s dvojicí mercedesů stáj Car Collection dosud působící ve VLN. Němci již oznámili také sestavu, která bude pravděpodobně bojovat v kategorii amatérů. Ehreta s Mattschullem doplní v 24 hodin ve Spa sám vedoucí týmu Peter Schmidt. Jméno čtvrtého jezdce pro vrcholný podnik v Belgii a sestava pro druhý vůz bude oznámena později.
Ve vytrvalostních závodech společnosti SRO sbíral donedávna zkušenosti v kategorii smíšených sestav tým GT Academy. Nyní se britská stáj využívající služeb talentů vybraných zpoza virtuálních volantů vrhá do neprestižnější třídy.
Datum | Tým | Vůz | Poznámka |
30.07. | Sofrev | Ferrari | (R): 1x PRO, minimálně ve Spa |
(R): případně ostatní závody | |||
04.08. | DragonSpeed | Ferrari | (O): Hedman, Julian |
(R): Kemenater (kromě Spa) | |||
04.10. | Ichiban | McLaren | (R): typ 650S, dodání v únoru |
11.12. | M-Sport | Bentley | (O): č. 7 Smith/Kane/Meyrick |
(O): č. 8 Soulet/Buhk/Soucek | |||
12.12. | Absolute | Audi | (R): zvažují jeden vůz |
20.12. | Classic & Modern | BMW | (R): GTR – Hirschi/Nicolle |
29.12. | AF Corse | Ferrari | (R): asi PAM - Leiner/Sbirrazzuoli |
05.01. | Triple Eight | BMW | (O): Osborne/Mowle, Ratcliffe |
(R): 2 vozy; obsazený - PAM | |||
07.01. | Race Art | Dodge | (R): PAM |
26.01. | Parker | Audi | (O): Loggie,Westwood |
26.01. | Insight | Ferrari | (O): Jensen, Andersen |
26.01. | Emil Frey | Jaguar | (O) |
29.01. | Leonard | Aston | (O): Leonard/Wilson/Meadows |
(R): PAM | |||
11.02. | Car Collection | Mercedes | (R): Ehret/Mattschull |
(R): ve Spa Schmidt; 2 vozy | |||
12.02. | GT Academy | Nissan | (O): PRO – Buncombe/Chiyo/Reip |
Pro doplnění je zde také seznam zájemců o vrcholný podnik, 24 hodin ve Spa, který je součástí kalendáře BES. Dříve uvedený Erebus (Mercedes) a Curbstone Corse (oficiální, Ferrari, třída GTR: Van Glabeke, Lanting, Vleugels, Soenen) může doplnit Just Racing (BMW) anebo tým Leipert (Lamborghini). V obou případech se však jedná o zvažování možnosti startu.
ADAC GT Masters
Na loňský příležitostný start v závěrečném podniku na Hockenheimu hodlá navázat účastí v celé sezoně tým Dupré. Jisté je prozatím pouze použití vozu Audi R8. Pokud se podaří sehnat dostatek prostředků, objeví se ve dvou exemplářích. Jezdecké složení je zahaleno rouškou tajemství, neboť výběr stále probíhá.
Datum | Tým | Vůz | Poznámka |
31.10. | HTP | Bentley | (O): 2 vozy; Buhk |
09.12. | Šenkýř | BMW | (O): účast v některých závodech |
17.12. | Molitor (MRS) | ? | (R) |
18.12. | Black Falcon | Mercedes | (R): v případě zájmu platících pilotů |
23.12. | Zakspeed | Mercedes | (O): 2 vozy; Ludwig |
05.01. | Abt | Audi | (O): 3 vozy; Thiim/Pepper; Jöns |
(O): Van der Linde/Wackerbauer | |||
12.01. | Callaway | Corvette | (O): 2 vozy |
19.01. | Yaco | Audi | (O): 2 vozy |
(O): plán Frey/Gripel | |||
26.01. | RWT Racing | Corvette | (O): 1 vůz |
02.02. | Dupré | Audi | (O): plán nasazení dvou aut |
International GT Open
Se šampionátem španělských pořadatelů to donedávna vypadalo, že s účastí to bude letos ještě horší než v obtížné loňské sezoně. První vážná oznámení začala proudit od GT Sportu teprve v tomto týdnu. Částečný náznak zájmu od týmů lze očekávat příští víkend, kdy proběhne na okruhu v Jerezu první ze tří podniků Zimní série.
Stojaté vody nejprve rozvířilo oznámení krajanů o účasti v této mezinárodní sérii. Tým Teo Marína, který úspěšně působil v 80. a 90. letech minulého století v domácím šampionátu cestovních vozů se vrací zpět do motorsportu. Plánuje nasazení dvou vozů, obsazen je zatím jeden. V novém modelu McLaren 650S GT3 se bude střídat tovární pilot Alvaro Parente s Miguelem Ramosem.
Následovalo další oznámení španělské stáje (Team3) s mclareny, které pochází od stáje Bhai Tech. Tentokráte se starším typem MP 4-12C GT3 a s využitím zázemí servisní organizace poskytnuté italským týmem Eurotech. Italové věří v lepší start než v loňském roce, kdy jejich vystoupení v GT Open skončilo po zničení vozu v úvodním podniku. Tým zvažuje nasazení dvou vozidel.
Netrvalo dlouho a svoji účast v celém ročníku včetně zimní části potvrdil tým Solaris. Od stáje Callaway získal vůz Corvette Z06. V rodinném týmu má zajištěno jedno místo jeden z členů rodiny, Francesco Sini, který dříve jezdil v sérii s vozy Radical.
Datum | Tým | Vůz | Poznámka |
19.12. | Swiss Racing | Maserati | (R): zvažování účasti |
08.01. | Leipert | Lamborghini | (R): zvažování účasti |
09.02. | Teo Marín | McLaren | (O): 2 vozy; 650S |
(O): Parente/Ramos | |||
11.02. | Tech3 | McLaren | (O): 2 vozy; 4-12C; Kruglyk |
12.02. | Solaris | Corvette | (O): Sini |
Foto: Martin Straka
Doplňující odkazy
Popis |
Odkaz
|
Grand magazín 2/2015 (11. – 31. ledna) |
Zdroj: SRO, ADAC, Sportscar 365, Speedweek, Formule