Lewis Hamilton dnes nejrychlejší, ale...
Velká cena Malajsie - 2. trénink
Je pátek ráno, pro většinu planety jedno z nejpříjemnější rán v týdnu, a v Malajsii již skončil druhý trénink na Velkou cenu Malajsie. Palce potřebovalo držet hned několik týmů. Manor by rád našel rychlost na kvalifikování se do závodu, McLaren by se rád odrazil ode dna a zítra porazil kromě Manoru také piloty Force India a Ferrari potřebuje malý zázrak, aby se výrazněji přiblížilo Mercedesu. Pozitivní energii jsme před rozsvícením zeleného světla posílali také Felipe Nasrovi a Lewisu Hamiltonovi, kteří si v prvním tréninku z odlišných důvodů nepřipsali ani jedno měřené kolo.
První byl na závodní dráze Stevens těšící se z funkčnosti svého manoru. Absence sponzorů na karoserii červeno-bílého monopostu bije do očí. Odkud berou peníze? Nový majitel byl viděn v garáži svého týmu. Stevense následoval Kimi Räikkönen, který se již v druhé zatáčce postěžoval na "špatnou trakci" svého ferrari.
O pár minut později se do záběrů kamer dostal Pastor Maldonado, z jeho Lotusu během jízdy nečekaně odletěl kus karoserie. Oba mercedesy zůstávaly v garáži a nejrychlejší časy na kolo tak patřily Vettelovi a Räikkönenovi. V druhé polovině tréninku však měly přijít mnohem rychlejší časy podpořené zkoušením středně tvrdých pneumatik.
Na trati jsme již měli moznost vidět také Felipe Nasra. V prvním tréninku musel svůj vůz přenechat nezkušenému Raffaele Marciellovi, nezkušenému členovi Ferrari Driver Academy. Rosberg začal svou přípravu časem 1:40.438 a opět se uvelebil na vrcholu tabulky. Vůz jeho týmového kolegu ještě nebyl připraven jezdit.
Za dvěma vozy Ferrari se seřadily dva zlepšující se williamsy. Vozy Red Bullu zůstávaly na úrovni Toro Rosso, Alonso dostal svůj McLaren na 11. místo a na dně tabulky se usadily Force India a Manor. Vozy indického týmu mají přitom pod karoserií nejvýkonnější motory od Mercedesu, které je však samy o sobě na body nedostanou. Lotusu tyto motory pomáhají udržovat se alespoň na hranici první desítky.
Po půlhodině tréninku už měřené časy chyběly pouze Hamiltonovi a Daniilu Kvjatovi. Za Rusovou přestávkou byl nejspíš opět motor Renault. O první malajskou červenou vlajku se postaral Roberto Merhi, který ztratil kontrolu nad svým vozem a skončil na okraji štěrkového kačírku. Po nucené přestávce byli jezdci připraveni vyzkoušet rychlejší směs pneumatik.
Prvý rýchly pokus nevyšiel Vettelovi, dostal šmyk v rovnakom mieste ako Merhi, ale nedojel až do kačírku a vrátil sa na trať. Prvé kolo si konečne pripísal aj Lewis Hamilton, jeho kolega predviedol efektný bočný šmyk. Vedenie prebral Räikkonen a na trať vyrazil aj Kvjat.
První rychlý pokus nevyšel Vettelovi, dostal smyk ve stejném místě jako Merhi, ale nedojel až do kačírku a vrátil se na trať. První kolo si konečně připsal i Lewis Hamilton, jeho kolega předvedl efektní boční smyk. Vedení přebral Räikkönen a na trať vyrazil také Kvjat.
Překvapil záběr do garáže Ferrari. Vettel se po smyku vrátil k mechanikům a po vystoupení z vozu spěchal pryč. Dalším překvapením bylo, že Rosberg svůj čas nezlepšoval a zůstal na druhém místě za Räikkönenem. McLareny klesly, Button si stěžoval na nedotáčivost. Mercedes opět přišel o telemetrii z Hamiltonova vozu a raději ho povolal zpět do garáže. Lotus oznámil, že pro Grosjeana trénink skončil.
Na trati pak na chvíli zavládlo ticho, týmy vyhodnocovaly data z krátkých jízd na středně tvrdých pneumatikách. Mezi prvními se pak na trať vrátili Kvjat a Vettel.
Nejrychlejší čas patřil Räikkönenovi, což však bylo způsobeno spíš chybami Nica Rosberga a Sebastiana Vettela v plánovaných nejrychlejších kolech než Fina spokojenost s vozem. Hamilton se ke skutečně rychlému kolu ještě vůbec nedostal.
Úřadující mistr světa se k vyzkoušení rychlejší směsi dostal až necelou půlhodinu před ukončením pátečního trénování. Spolu s kamerou umístěnou nad jeho hlavou jsme sledovali jeho nejrychlejší kolo, kterým se dostal téměř 4 desetiny před Räikkönena. Za Räikkönenem a Rosbergem se ocitl Daniil Kvjat, který naznačil, že z Red Bullu se příležitostně dá dostat i rychlý čas. V Melbourne se mu však nepodařilo ani postoupit do poslední části kvalifikace.
Pirelli na základě časů odhaduje, že rychlostní rozdíl mezi novými středními a novými tvrdými pneumatikami je méně než očekávali. Pouze okolo 0.8 až 0.9 sekundy na kolo a zřejmě rychle klesá. Poslední desítky minut druhého tréninku byly, v souladu s tradicí, věnované simulování dlouhých stintů na tvrdší směsi a jezdci už své osobní maxima nezlepšovali.
"Motor, motor, motor," hlásil Kvjat do rádia těsně před koncem tréninku. To se velmi podobá loňským hláškam Romaina Grosjeana, také zklamaného motory Renault. Pokud bychom opomenuli Manor a Grosjeana, který trénink nedokončil, byli by na dně tabulky opět jezdci McLarenu. S trochou štěstí by však mohli bojovat s Force India.
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola | |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:39.790 | 16 | |
2 | Raikkonen | Ferrari | 1:40.163 | 0.373 | 29 |
3 | Rosberg | Mercedes | 1:40.218 | 0.428 | 26 |
4 | Kvjat | Red Bull | 1:40.346 | 0.556 | 17 |
5 | Bottas | Williams | 1:40.450 | 0.660 | 31 |
6 | Massa | Williams | 1:40.560 | 0.770 | 27 |
7 | Vettel | Ferrari | 1:40.652 | 0.862 | 29 |
8 | Verstappen | Toro Rosso | 1:41.220 | 1.430 | 30 |
9 | Ericsson | Sauber | 1:41.261 | 1.471 | 30 |
10 | Ricciardo | Red Bull | 1:41.799 | 2.009 | 8 |
11 | Maldonado | Lotus | 1:41.877 | 2.087 | 15 |
12 | Nasr | Sauber | 1:41.988 | 2.198 | 30 |
13 | Perez | Force India | 1:42.242 | 2.452 | 24 |
14 | Sainz | Toro Rosso | 1:42.291 | 2.501 | 31 |
15 | Hulkenberg | Force India | 1:42.330 | 2.540 | 28 |
16 | Alonso | McLaren | 1:42.506 | 2.716 | 25 |
17 | Button | McLaren | 1:42.637 | 2.847 | 24 |
18 | Grosjean | Lotus | 1:42.948 | 3.158 | 7 |
19 | Stevens | Marussia | 1:45.704 | 5.914 | 12 |
20 | Merhi | Marussia | 1:47.229 | 7.439 | 6 |