Hamilton svůj vůz ždímal naplno
Před poruchou si budoval náskok na další zastávku.
Slova Helmuta Marka o tom, jak Red Bull svou rychlostí uštval Hamiltonův motor, mohla včera znít vcelku úsměvně. Šéf Mercedesu ale potvrdil, že Hamiltonův motor selhal, když se jezdec pokoušel vybudovat si náskok před dvojicí jezdců Red Bullu, aby mohl absolvovat poslední výměnu pneumatik a vrátit se na první místo.
"Právě tehdy jel naplno," ozřejmuje Toto Wolff. "Potřebovali jsme 23 sekundový náskok, abychom ho mohli zavolat na zastávku. Red Bull udělal všechno správně, Verstappen byl v boxech přesně ve správný čas. Měli dva vozy, a když byl aktivován virtuální safety car, mohli s jedním zariskovat. Pak mohli nechat jeden vůz vpředu na jednozastávkové strategii, což by bylo extrémně náročné. Mohli to zkusit s jedním s vozem a druhý zavolat na zastávku. Proto jsme se snažili natáhnout náš stint a vycházelo nám to, protože náš odstup od nich se zvětšoval. Už to téměř bylo dost a začali jsme uvažovat o výměně pneumatik, když motor z ničeho nic vybuchl."
Hamiltonův vůz měl už nejeden závažný technický problém a také pro Wolffa je záhadou, že mezi většinou z nich se nedá vystopovat žádné propojení.
"Je zajímavé, že většina selhání spolu nijak nesouvisela. Byly to různé věci a některé z nich vznikly v dodavatelském řetězci, některé kvůli použitým materiálům, kvůli chybě při montáži, v designu nebo kvůli únavě materiálu. Nepodařilo se nám najít žádnou souvislost."
"Právě tehdy jel naplno," ozřejmuje Toto Wolff. "Potřebovali jsme 23 sekundový náskok, abychom ho mohli zavolat na zastávku. Red Bull udělal všechno správně, Verstappen byl v boxech přesně ve správný čas. Měli dva vozy, a když byl aktivován virtuální safety car, mohli s jedním zariskovat. Pak mohli nechat jeden vůz vpředu na jednozastávkové strategii, což by bylo extrémně náročné. Mohli to zkusit s jedním s vozem a druhý zavolat na zastávku. Proto jsme se snažili natáhnout náš stint a vycházelo nám to, protože náš odstup od nich se zvětšoval. Už to téměř bylo dost a začali jsme uvažovat o výměně pneumatik, když motor z ničeho nic vybuchl."
Hamiltonův vůz měl už nejeden závažný technický problém a také pro Wolffa je záhadou, že mezi většinou z nich se nedá vystopovat žádné propojení.
"Je zajímavé, že většina selhání spolu nijak nesouvisela. Byly to různé věci a některé z nich vznikly v dodavatelském řetězci, některé kvůli použitým materiálům, kvůli chybě při montáži, v designu nebo kvůli únavě materiálu. Nepodařilo se nám najít žádnou souvislost."