Odpoledne nejrychlejší Hamilton, Vettel druhý
Velká cena Španělska - 2. trénink
Vítejte zpět na formule.cz a při sledování 2. tréninku před Velkou cenou Španělska! V prvním tréninku jsme sledovali první kola na zelené trati a tvrdé směsi pneumatik, v druhém očekáváme nejprve rychlejší kola na stejné směsi a v druhé polovině tréninku se začne s testováním měkčí směsi. Do svých vozů se vrátili Valtteri Bottas. Romain Grosjean i Marcus Ericsson a dohánět má co také Daniel Ricciardo, kterého dopoledne opět potrápila pohonná jednotka Renault. Nico Rosberg dostal důtku za nesprávný nájezd do boxové uličky.
Nejnedočkavější byl Marcus Ericsson. Švéd se nevybral pouze absolvovat instalační kolo, rovnou zůstal na trati a patřil mu i první rychlý čas. Také byl první, kdo v druhém tréningu přebrzdil pneumatiky a navštívil výjezdovou zónu. Teplota vzduchu mezitím stoupla na 27°C, trať byla rozehřátá na 45 stupňů. V garáži Red Bullu zatím probíhala výměna motoru vozu Daniela Ricciarda, Lotus musel měnit převodovku Pastora Maldonada.
Kimi Räikkönen se hned na začátku tréninku stěžoval na nedostatek přilnavosti, za chvíli se však zařadil na třetí místo, těsně za týmového kolegu a Nica Rosberga. Pak se na vrchol tabulky zařadil Lewis Hamilton. Právě když bylo na trati 13 vozů, musel být trénink přerušen červenou vlajkou. Z vozu Romaina Grosjeana uprostřed cílové rovinky odpadlo několik dílů karoserie. Trénink byl však restartován po dvou minutách.
Pár minut před koncem tréninku se o malé překvapení postaral Sebastian Vettel. Němec už nevydržel déle čekat a na trať vyrazil na rychlejší středně-tvrdé směsi pneumatik. Jeho vůz dosud dokázal konkurovat Mercedesu díky šetrné a přitom rychlé jízdě na měkčích směsích pneumatik. Můžeme tedy očekávat, že v Barceloně se pokusí co nejvíce vytěžit ze středně tvrdých pneumatik.
Zatímco Vettel a Räikkönen díky měkčím pneumatikám zabrali vrchol tabulky nejrychlejších časů, Lotusu se podařilo na trať vrátit vůz Pastora Maldonada a mohl se soustředit na Grosjeanův problém. Na trati se tedy už neukázal jen Daniel Ricciardo. Pak vyzkoušel měkčí pneumatiky také Massa a nestačilo to ani na překonání starých časů Mercedesu. Williams však v pátek často jezdí s větším množstvím paliva než soupeři.
Rosbergovi jeho rychlé kolo nevyšlo a zařadil se pouze mezi Vettela a Räikkönena. Hamilton se opět dostal pod hranici 1:27s a s náskokem zaujal místo v čele tabulky. Můžeme však předpokládat, že i on měl plnou nádrž, jelikož navzdory měkčím pneumatikám nepřekonal svůj čas z prvního tréninku. Například Alonso se na středně-tvrdých pneumatikách zlepšil o 1.1 sekundy.
Španělský jezdec a McLaren měli velmi rozdílné názory na to, zda systémy rekuperace energie pracují správně nebo ne.
"Možná máte v počítači virus, protože zde se nic nenabíjí," nabídl svou teorii Fernando Alonso.
Jeho týmový kolega mezitím testoval novou verzi předního křídla.
Za jezdce Mercedesu a Ferrari se dostali Daniil Kvjat, Max Verstappen a Jenson Button. Piloti se už pak v poslední půlhodině soustředili na delší jízdy. Hamilton i Rosberg se na středně-tvrdé směsi snažili udržovat tempo kolem 1:31s, Räikkönen kolem 1:32. Sebastian Vettel se pustil do delší jízdy na tvrdší směsi.
Čtvrthodinu před koncem druhého tréninku se na trať vrátil Grosjean a na měkčích pneumatikách zajel dvanáctý nejrychlejší čas. Nezvykle nízko zůstaly vozy Sauberu. Felipe Nasr obsadil čtrnáctou a Marcus Ericsson patnáctou příčku. Za nimi zůstaly už jen piloti Force Indie a Manoru, před nimi Lotus.
Kimi Räikkönen si dnešek přes relativně dobré nejrychlejší časy vůbec neužil. Až do konce tréninku se mu nelíbilo vyvážení vozu a nedostatek přítlaku. Ferrari dokonce vyzval, ať ho z dlouhého stintu stáhne do garáže, protože pouze zcela zbytečně přidávají kilometry na konto těžce zkoušeného motoru. Ferrari však chtělo pokračovat.
6 minut před koncem tréninku se na trať dostal i Daniel Ricciardo. První kolo měl dobře rozjeté, ale v druhém sektoru ho vzdal. Důvodem mohly být nečistoty, které se na trať dostaly po Grosjeanově výjezdu mimo trať. Dalším kolem se Ricciardo dostal na 13. místo.
Na vrcholu tabulky se už nic neměnilo. Nejrychlejší kolo patří Lewisu Hamiltonovi, Sebastian Vettel zaostal o 4 desetiny sekundy.
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola | |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:26.852 | 26 | |
2 | Vettel | Ferrari | 1:27.260 | 0.408 | 37 |
3 | Rosberg | Mercedes | 1:27.616 | 0.764 | 35 |
4 | Raikkonen | Ferrari | 1:27.780 | 0.928 | 36 |
5 | Kvjat | Red Bull | 1:27.943 | 1.091 | 25 |
6 | Verstappen | Toro Rosso | 1:28.017 | 1.165 | 32 |
7 | Button | McLaren | 1:28.494 | 1.642 | 31 |
8 | Bottas | Williams | 1:28.525 | 1.673 | 39 |
9 | Sainz | Toro Rosso | 1:28.674 | 1.822 | 31 |
10 | Massa | Williams | 1:28.712 | 1.860 | 36 |
11 | Alonso | McLaren | 1:28.723 | 1.871 | 28 |
12 | Grosjean | Lotus | 1:29.086 | 2.234 | 14 |
13 | Ricciardo | Red Bull | 1:29.098 | 2.246 | 4 |
14 | Maldonado | Lotus | 1:29.217 | 2.365 | 34 |
15 | Nasr | Sauber | 1:29.333 | 2.481 | 37 |
16 | Ericsson | Sauber | 1:29.361 | 2.509 | 34 |
17 | Hulkenberg | Force India | 1:29.601 | 2.749 | 38 |
18 | Perez | Force India | 1:29.707 | 2.855 | 35 |
19 | Stevens | Manor | 1:31.929 | 5.077 | 30 |
20 | Merhi | Manor | 1:32.751 | 5.899 | 23 |