Hamilton prý mohl vyhrát VC Španělska
Wolff očekává boj o titul.
Po velkém pesimismu velký optimismus? Po kolizi s Kevinem Magnussenem a následném defektu na začátku prvního kola jsme později slyšeli radiokomunikaci Lewise Hamiltona, ve které tým požádal, aby jej stáhl do garáže a pošetřil tak jeho motor místo zbytečného kroužení mimo bodovaných pozic.
„Samozřejmě jsem si představoval čistší závod bez kolize po startu,“ řekl Hamilton v rozhovoru pro RaceFans. „V jednu chvíli jsem byl 30 vteřin za pelotonem. Když si vzpomenete na Džiddu, tam jsem startoval patnáctý a měl jsem problém dostat se na bodovanou pozici, takže teď to vypadalo zcela beznadějně. Přemýšlel jsem, jestli má smysl trápit motor stíhací jízdou někam do první patnáctky a v pozdější fázi sezony kvůli tomu možná dostat penalizaci za výměnu motoru. Ale jsem rád, že jsme ukázali, že člověk se nemá nikdy vzdávat.“
Magnussen se ve své týmové vysílačce nechal slyšet, že ho Hamilton nepustil vnějškem zatáčky před sebe schválně, že dobře věděl, co dělá a jak to skončí. Později s chladnou hlavou prohlásil, že to z něj mluvily pouze emoce, protože právě přišel o nadějný závod. Hamiltonův závod už také vypadal beznadějně, ale kombinací alternativní strategie, jízdy v čistém vzduchu, problémů soupeřů a jeho vlastní rychlosti se dostal až na čtvrtou příčku, než ho tým informoval o nedostatku paliva a musel bez boje propustit místo Sainzovi. V nadšení prohlásil, že nebýt kolize, bojoval by s Red Bullem, tedy o vítězství v závodě.
„Teď jasně víme, že vývoj vozu jede správným směrem,“ řekl sedminásobný šampion. "Nepochybuji, že ještě budeme bojovat o vítězství, protože kdybychom teď neměli kolizi, bojovali bychom proti red bullům."
Jeho týmový kolega na začátku závodu bojoval proti jezdcům Red Bullu, poté co Verstappen ztratil čas v kačírku je měl oba za převodovkou. Slušně je zdržel, jenže v cíli byl stejně až 33 sekund po Verstappenovi. A to by byl Leclerc nejspíše v cíli ještě dříve než Verstappen, kdyby neměl poruchu pohonné jednotky. Hamiltonovi jistě udělal radost souboj s Carlosem Sainzem, jenže ten bojoval hlavně se svým poškozeným ferrari. Část ztráty ale nabrali oba jezdci Mercedesu kvůli špatně vypočtenému palivu.
„Ano, posledních pár kol nebylo příjemných,“ řekl po závodě Russell. „Byl to boj o přežití, ačkoli jsme měli vybudovaný náskok. Ale jsem hrdý, že jsem vůz dostal do cíle na třetím místě a děkuji fanouškům, kteří nám vytvořili skvělou atmosféru.“
Russell během závodu hlásil také problém s přehříváním vozu.
„Popravdě, byl to velký problém. Když jsem ve zpětných zrcátkách viděl Red Bull, jel jsem na maximum. Byla to zábava, ale pouze pár kol.“
Russell si dobře zazávodil, ale tempo Red Bullu nemohl udržet. Foto: Mercedes
„Budeme se ještě moci zapojit do boje o titul?“ položil řečnickou otázku šéf týmu, Toto Wolff. „Stavil bych se, že je to možné. Avšak potřebujeme k tomu vůz schopný vítězit. Věřím, že takový vůz můžeme mít. Možná to nevypadá pravděpodobně, jenže tohle je motorsport. Papírově mělo Ferrari ve Španělsku nasbírat hromadu bodů a jaká je realita?“
Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Mercedes