Mercedes ovládl první trénink
Velká cena Kanady - 1. trénink
Vítejte na Formule.cz a při sledování prvního tréninku na Velkou cenu Kanady. Okruh Gillese Villeneuvea je charakteristický dlouhými rovinkami rozdělenými velmi pomalými zatáčkami. O výsledku tedy kromě jezdců rozhodne především síla motorů, spolehlivost brzd a stabilita vozů při brzdění. Pirelli do Kanady dovezlo měkké a super-měkké pneumatiky a teplota vzduchu se před prvním tréninkem pohybovala pouze kolem 17°C.
Zelené světlo na konci boxové uličky zasvítilo přesně v 16:00 našeho času a na trať se ve strachu ze zatažené oblohy okamžitě vydalo několik jezdců. Byl mezi nimi i Jenson Button, kterému se však převodovka zasekla na druhém rychlostním stupni a čekal ho pomalý návrat k mechanikům. Z první várky jezdců se ani jeden neodhodlal na více než instalační kolo a první čas patřil až Nicu Rosbergovi, který byl okamžitě překonán týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem. Základní laťka byla stanovena na minutu a dvacet sekund.
Trať následně patřila pouze Marcusu Ericssonovi a kamery si všímaly, jak se namakal při zahřívání měkkých pneumatik. Náročné zahřívání pneumatik piloty potrápilo i v Monaku, kde byla také použita kombinace měkkých a super-měkkých pneumatik.
Hamilton už po čtvrthodině tréninku zajel čas 1:17.734, čímž překonal nejrychlejší kolo loňského závodu. Trať se pomalu zaplnila jezdci potřebujícími využít bonusovou sadu pneumatik, která musí být vrácena Pirelli po půl hodině tréninku. Jezdili všichni kromě Jensona Buttona a Willa Stevense.
Nejpomaleji časy jako obvykle patřily Manoru a pomalu začínali i piloti Sauberu a Fernando Alonso. Úkolem jezdců bylo hledat limity letošních vozů a nejeden z nich se nevyhnul střihnutí jedné ze šikan. Po půl hodině měl Hamilton na kontě čas 1:16.608. Po uplynutí půlhodiny se všechny vozy vrátily k mechanikům a piloti dávali najevo, že následuje dlouhá přestávka s prázdnou tratí.
Ticho bylo po deseti minutách přerušeno alespoň jezdci Manoru a Lotusu, ke kterým se přidal Valtteri Bottas. Po polovině tréninku se desítka nejrychlejších skládala ze dvou jezdců Ferrari a osmi pilotů jezdících s pohonnou jednotkou od Mercedesu. Zákazníci německé automobilky se jistě pokusí z dlouhých rovinek vytěžit co nejvíce bodů. Ferrari a Honda během přestávky po VC Monaka využily 3 respektive 2 žetony. Vylepšení Hondy však prý směřovalo spíše ke zvýšení spolehlivosti a vylepšené pohonné jednotky Ferrari zatím používá pouze Scuderia.
K testujícím se v polovině tréninku opět připojil Button. Jezdci pokračovali v hledání limitů, žlutá vlajka musela být vyvěšena kvůli Bottasovi i Carlosu Sainzovi a ztrátě kontroly nad vozem se ve Vlásence nevyhnul úřadující mistr světa, který se právě chystal vylepšit své nejrychlejší kolo.
Rychlá trať nejspíš nebude vyhovovat ani vozu Toro Rosso poháněnému Renaultem, také jeho piloti se během celého tréninku drželi v druhé desítce. Za mercedesy se přitom drželi Romain Grosjean na lotusu a Nico Hülkenberg z týmu Force India. Promíchání horších vozů s výkonnými motory mercedes a lepších vozů se slabšími motory často vyústí ve velmi zajímavé závody, jaký jsme mohli na Okruhu Gillese Villeneuvea sledovat loni.
Toro Rosso navíc čtvrthodinu před koncem tréninku postihla porucha, Carlos Sainz zůstal stát ve výjezdu z boxové uličky.
Odstup Mercedesu od ostatních vypadá hrozivě. Třetí Grosjean byl o 1.5 sekundy pomalejší než Hamilton a pátý Sebastian Vettel ztratil 1.7 sekundy. Večerní trénink nám napoví víc, bude se jezdit na super-měkkých pneumatikách.
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola | |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:16.212 | 34 | |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:16.627 | 0.415 | 38 |
3 | Grosjean | Lotus | 1:17.721 | 1.509 | 35 |
4 | Hulkenberg | Force India | 1:17.871 | 1.659 | 34 |
5 | Vettel | Ferrari | 1:17.905 | 1.693 | 25 |
6 | Massa | Williams | 1:17.985 | 1.773 | 28 |
7 | Kvjat | Red Bull | 1:18.021 | 1.809 | 30 |
8 | Maldonado | Lotus | 1:18.026 | 1.814 | 41 |
9 | Alonso | McLaren | 1:18.128 | 1.916 | 34 |
10 | Verstappen | Toro Rosso | 1:18.257 | 2.045 | 24 |
11 | Bottas | Williams | 1:18.325 | 2.113 | 40 |
12 | Raikkonen | Ferrari | 1:18.439 | 2.227 | 26 |
13 | Perez | Force India | 1:18.503 | 2.291 | 28 |
14 | Ricciardo | Red Bull | 1:18.775 | 2.563 | 24 |
15 | Button | McLaren | 1:18.786 | 2.574 | 25 |
16 | Nasr | Sauber | 1:18.948 | 2.736 | 30 |
17 | Sainz | Toro Rosso | 1:19.065 | 2.853 | 23 |
18 | Ericsson | Sauber | 1:19.165 | 2.953 | 32 |
19 | Merhi | Manor | 1:20.616 | 4.404 | 33 |
20 | Stevens | Manor | 1:20.624 | 4.412 | 27 |