Souboj Mercedesu a Ferrari pokračuje v Kanadě
VC Kanady - 1. trénink
Pirelli jezdcům nabídlo své nejměkčí pneumatiky a ti měli zájem hlavně o fialovou (ultraměkkou) a červenou (superměkkou) směs, ačkoli v závodě bychom možná mohli vidět i žlutou (měkkou). Krátce před začátkem tréninku má vzduch v Montrealu teplotu 21°C, povrch asfaltu 27°C.
Na dráze byli první Kimi Räikkönen a Daniel Ricciardo a na výjezdu z boxové uličky rozvířili velké množství prachu. V jiných místech poletovaly nečistoty napadané z okolních stromů a bylo jasné, že nějaký čas potrvá, než se trať vyčistí a pogumuje.
Ricciardo měl na voze velké zařízení na sledování proudění vzduchu kolem monopostu. Okruh Gillese Villeneuvea nemá dlouhé rychlé zatáčky, vozy a jejich aerodynamika se přizpůsobují dlouhým rovinkám, šikanám a pomalým zatáčkám včetně Vlásenky, kterou začíná poslední sektor trati. Dříve, než z boxů vyjeli jezdci Mercedesu, zůstal vedle trati stát monopost Toro Rosso patřící Carlosu Sainzovi. Španěl oznámil selhání motoru Renault a trénink narušila žlutá vlajka. Po instalačních kolech trať dlouho zela prázdnotou.
Udržet pneumatiky a brzdy ve správné teplotě a vůz na trati nebylo na kluzkém špinavém asfaltu jednoduché. Stoffel Vandoorne byl požádán, aby se více věnoval zahřívání brzd. Räikkönen si nedal pozor a jel do smyku, ale nic nebylo poškozeno a Fin se na fialových pneumatikách dostal na první místo. Sebastian Vettel se dostal těsně za něj a o pár minut později následoval jeho příkladu při změně směru mezi první a druhou zatáčkou. Také jeho smyk se obešel bez následků a vedoucí muž průběžného pořadí šampionátu pokračoval v jízdě.
V závěru první půlhodiny se mezi jezdce Ferrari dostali Lewis Hamilton s Valtterim Bottasem. Dvojici Mercedesu se v uplynulých dvou letech v Kanadě dařilo, Hamilton dvakrát vyhrál a Bottas byl ve voze Williamsu dvakrát třetí.
Druhá půlhodina nezačala nejlépe pro jezdce Renaultu. Jolyonu Palmerovi selhával displej volantu, Nico Hülkenberg dostal smyk mezi šestou a sedmou zatáčkou. Fernando Alonso, navrátilec z Indy, se vrátil do garáže bez prvního měřeného kola. Vandoorne měl na kontě jenom velmi pomalé kolo. Po 40 minutách tréninku se vozy vrátily do garáží, aby si Pirelli vzalo první sadu pneumatik. Pro Ferrari a Vandoorna to byla fialová sada, pro Mercedes, Red Bull a Williams červená a pro většinu ostatních žlutá.
Druhou sadu pneumatik jako první využil Bottas. Tentokrát dal přednost fialové sadě. Alonso si mezitím svlékl vrchní část kombinézy a ze zadní části garáže přihlížel práci mechaniků. Vandoorne se na nových fialových posunul do horní poloviny pořadí.
Opakovala se situace z Monaka, když první kola některých jezdců na nových pneumatikách nebyla jejich nejrychlejšími. Hamilton v úvodu svého stintu zaostával za Bottasem, ale na začátku třetí půlhodiny překonal jeho nejlepší čas o téměř celou desetinu sekundy. Pérez zajel rychlé kolo dříve než jezdci Ferrari, což mu dočasně vyneslo třetí místo. Jeho týmový kolega Esteban Ocon se zařadil na šesté místo. Vettelovi se pak povedlo dostat mezi Hamiltona a Bottase, Räikkönen obsadil čtvrtou příčku.
Necelých 20 minut před koncem tréninku dostal Alonso příležitost zajet první měřené kolo. Zařadil se na 13. místo, pak svůj vůz zastavil vedle desáté zatáčky, vystoupil a zamával fanouškům.
Red Bull nejel na fialových pneumatikách a v pozici třetího nejrychlejšího týmu zůstala Force India. Za její jezdce se seřadili Verstappen, Massa a Kvjat, všichni tři na červených pneumatikách. První desítku uzavíral Vandoorne na fialových. Poslední Wehrlein měl na kontě pouze čas dosažený na žlutých pneumatikách.
Až v závěru tréninku se Ricciardo dostal před Vandoorna i Kvjata. Čtyři minuty před koncem ztratil kontrolu nad vozem Ocon, což už ale lze přičítat starým pneumatikám. Nejrychlejší kolo zůstalo vlastnictvím Lewise Hamiltona.
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:13.809 | 36 | |
2 | Vettel | Ferrari | 1:14.007 | 0.198 | 28 |
3 | Bottas | Mercedes | 1:14.046 | 0.237 | 21 |
4 | Räikkönen | Ferrari | 1:14.230 | 0.421 | 28 |
5 | Pérez | Force India | 1:14.578 | 0.769 | 34 |
6 | Ocon | Force India | 1:14.785 | 0.976 | 35 |
7 | Verstappen | Red Bull | 1:14.861 | 1.052 | 19 |
8 | Massa | Williams | 1:15.106 | 1.297 | 31 |
9 | Ricciardo | Red Bull | 1:15.441 | 1.632 | 23 |
10 | Kvjat | Toro Rosso | 1:15.658 | 1.849 | 26 |
11 | Vandoorne | McLaren | 1:15.943 | 2.134 | 29 |
12 | Magnussen | Haas | 1:16.233 | 2.424 | 35 |
13 | Stroll | Williams | 1:16.313 | 2.504 | 36 |
14 | Grosjean | Haas | 1:16.345 | 2.536 | 18 |
15 | Hülkenberg | Renault | 1:16.473 | 2.664 | 27 |
16 | Alonso | McLaren | 1:16.521 | 2.712 | 13 |
17 | Ericsson | Sauber | 1:16.805 | 2.996 | 24 |
18 | Palmer | Renault | 1:17.004 | 3.195 | 26 |
19 | Wehrlein | Sauber | 1:17.606 | 3.797 | 28 |
20 | Sainz | Toro Rosso | bez času |
1 |