Hamilton opět nejrychlejší ale havaroval.
Velká cena Kanady - 2. trénink
Vítejte zpět na Formule.cz a při sledování druhého tréninku před Velkou cenou Kanady. V prvním tréninku byly jednoznačně nejrychlejší tovární vozy Mercedesu pilotované Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem. Inženýři se podle rad jezdců pohráli s nastavením vozů a nyní nás čekají další jízdy na tvrdší směsi pneumatik a v druhé polovině tréninku i první test rychlejších, super-měkkých pneumatik. Teplota vzduchu stoupla na 21°C, teplota asfaltu na 32 stupňů.
Rosberg s Vettelem čekali na zelené světlo na konci boxové uličky, a jen co vyrazili na trať, následovali je téměř všichni soupeři. Důvodem byly bouřková mračna všude kolem Montrealu a 70 procentní pravděpodobnost, že déšť zasáhne okruh ještě před koncem tréninku. Sebastian Vettel dokonce neváhal ani kolo a trénink začal na super-měkké směsi pneumatik. Rychlé kolo zvládl za 1:16.534 a postupně zrychloval.
K Vettelovi se rychle přidal i Kimi Räikkönen, jezdci Force Indie a další je postupně napodobovali. Data z jízdy na super-měkkých pneumatikách budou večer velmi cenná.
Hülkenberg přišel o svou sadu super-měkkých pneumatik po pár kolech kvůli defektu. Lewis Hamilton nechtěně spíš přeskákal než přejel poslední šikanou, ale pokračoval v jízdě. Ani jemu ani Rosbergovi se nepodařilo ideální kolo a na prvních dvou místech zůstávali piloti Ferrari. Vettel svůj čas vylepšil na 1:16.304, Räikkönen zaostal pouze o 0.006 sekundy a v první desítce se objevily také jezdci Red Bull Racingu.
Po čtvrthodině si nejrychlejší čas přivlastnil Hamilton, který se vrátil po krátké kontrole škod způsobených jeho přeletem přes obrubníky. Jenom těsně pokořil hranici 1:16. Na dně tabulky se držely vozy Manoru doprovázené Buttonem, Nasrem a vozy Sauberu. Massovy pneumatiky musely vydržet velké přebrzdění ve vlásence, Ferrari varovalo Räikkönena, že déšť může dorazit již za 10 minut.
Carlos Sainz: "Zadní pneumatiky to mají za sebou. O hodně se zlepšuji, ale zadní gumy jsou pryč." Toro Rosso ho přesto požádalo, aby zůstal na trati.
Sebastian Vettel: "Postarejte se, aby tam tito kanadští maršálové nestáli až mě příště zavoláte dovnitř. Téměř jsem ho přejel."
Super-měkké pneumatiky by měly být nejlepšími kvalifikačními pneumatikami, ale ani v Montrealu z nich jezdci nedokázali dostat nejlepší časy v prvním kole a svou rychlost zvyšovali postupně.
Jezdci se během první půlhodiny opravdu snažili a Ferrari stihlo Räikkönena poslat na trať i na tvrdší sadě pneumatik. První kapky dopadly na trať po 35 minutách tréninku, přičemž Fernando Alonso svému týmu oznámil, že stihl udělat vše, co dnes na super-měkkých pneumatikách udělat potřeboval.
Ostatní na tom byli podobně, nebyl důvod trénovat na mokré trati, lehký déšť prošel v těžký a mnozí Kanaďané začali opouštět tribuny. Bylo evidentní, že dnes se už moc nebude na co dívat, ale alespoň během první půlhodiny byla trať plná jakoby se jel závod.
Mercedes však překvapil a rozhodl se vyjet na přechodných pneumatikách, čímž si vysloužil potlesk fanoušků, asi však měl raději zvolit pneumatiky na velmi mokrou trať. Lewis Hamilton doplatil na vodu stojící v brzdné zóně vlásenky a jeho vůz dosmýkal až do bariéry na konci výjezdové zóny. Naštěstí do té doby ztratil většinu rychlosti a monopost zůstal téměř nepoškozen. K dešti se však přidala červená vlajka.
"Aquaplaning", vysvětlil stručně Hamilton.
Červená vlajka byla stažena po 12 minutách.
Po nehodě úřadujícího mistra světa se už ostatní na trať nevrátili. Nejrychlejší čas zůstal Hamiltonovi, Rosberg byl pomalejší než Vettel i Räikkönen. Všichni však chtěli hlavně nasbírat co nejvíce dat, kvalifikační kola se budou trénovat až zítra od čtvrté do páté hodiny odpoledne.
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola | |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:15.988 | 22 | |
2 | Vettel | Ferrari | 1:16.304 | 0.316 | 19 |
3 | Raikkonen | Ferrari | 1:16.310 | 0.322 | 20 |
4 | Rosberg | Mercedes | 1:16.440 | 0.452 | 22 |
5 | Maldonado | Lotus | 1:16.600 | 0.612 | 15 |
6 | Bottas | Williams | 1:16.849 | 0.861 | 18 |
7 | Grosjean | Lotus | 1:16.864 | 0.876 | 15 |
8 | Massa | Williams | 1:17.041 | 1.053 | 19 |
9 | Kvjat | Red Bull | 1:17.092 | 1.104 | 10 |
10 | Ricciardo | Red Bull | 1:17.111 | 1.123 | 16 |
11 | Hulkenberg | Force India | 1:17.120 | 1.132 | 15 |
12 | Ericsson | Sauber | 1:17.261 | 1.273 | 17 |
13 | Sainz | Toro Rosso | 1:17.318 | 1.330 | 23 |
14 | Perez | Force India | 1:17.367 | 1.379 | 20 |
15 | Alonso | McLaren | 1:17.627 | 1.639 | 21 |
16 | Verstappen | Toro Rosso | 1:17.657 | 1.669 | 23 |
17 | Nasr | Sauber | 1:17.751 | 1.763 | 21 |
18 | Button | McLaren | 1:18.135 | 2.147 | 20 |
19 | Merhi | Manor | 1:19.531 | 3.543 | 15 |
20 | Stevens | Manor | 1:19.734 | 3.746 | 13 |