Novinky

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

  • 07.04.2025 Good Ryo Hirakawa se stal oficiálním rezervním jezdcem týmu Haas

  • 06.04.2025 Good Michael Schumacher má vnučku Millie

Facebook Instagram

Nové údaje z fatální nehody Julese Bianchiho

Nové údaje z fatální nehody Julese Bianchiho

Jeho hlava pocítila přetížení kolem 254 G…

Nově zveřejněné informace o tragické nehodě Julese Bianchiho odhalily, že jeho hlava byla zřejmě vystavena mnohem většímu přetížení, než se původně předpokládalo.

Auto Motor und Sport v exkluzivní reportáži odhaluje, že jezdec ztratil kontrolu nad vozem v rychlosti 213 km/h do 6.8 tuny vážícího mobilního jeřábu vrazil o 2.61 sekundy později v rychlosti 126 kilometrů za hodinu. Jeho vůz zasáhl zadní část jeřábu po úhlem 55 stupňů a vjel pod něj.

Rychlost 126 km/h není na standardy F1 nijak vysoká, ale energii z nárazu obyčejně pohltí k tomu určené deformační nárazové struktury vozu. V tomto případě dostala přímý zásah Bianchiho přilba, přičemž monopost byl již brzděn váhou jeřábu. Vůz, který pak ještě jel 4 metry za jeřáb a 2 metry do strany, byl tedy vystaven přetížení "pouze" 58.8 G, ale senzory standardně umístěny v jezdcových uších naměřily přetížení 92 G. Senzory se však při tak prudkém nárazu uvolnily a FIA se domnívá, že v nejhorším momentě působilo na Bianchiho lebku a mozek těžko představitelné přetížení 254 G.

Peter Wright, šéf bezpečnostní komise FIA, přiznal, že proti takovému scénáři nebyly v minulosti podniknuty žádné bezpečnostní opatření prostě proto, že si takovou nehodu nikdo nedokázal představit.

Tragická nehoda jednoho pilota tak opět vedla ke zlepšení bezpečnosti ostatních a to nejen hrdinů za volanty, ale i traťových maršálů. Do pravidel byl zaveden tzv. virtuální safety car, který nutí jezdce extra zpomalit v místech, kde bylo by bylo v minulosti pouze máváno dvěma žlutými vlajkami.