Suzuka během roku zlepšila bezpečnost
Tento víkend se bude hodně vzpomínat na Julese Bianchiho.
Na okruhu Suzuka se od loňského závodu provedly menší změny, především se záměrem lepšího odvodňování tratě. Neobešly ani sedmou zatáčku, ve které havaroval Jules Bianchi.
Jednou z příčin tragické nehody bylo velké množství vody zůstávající stát na trati, nebo tekoucí křížem přes ni. Hluboká "louže" nejprve obrala o kontrolu nad vozem Adriana Sutila a v dalším kole i Julese Bianchiho, kterému se havárie stala osudnou.
Hlavním opatřením je nainstalování nových odtokových kanálků vedle zatáček 1, 3, 6, 7, 13 a 18. Delší odtoky vedou vodu daleko od závodní dráhy, aby se tak zabránilo aquaplaningu. Za bariérami na vnější straně sedmé zatáčky také uvidíme nový velký jeřáb, který v tomto místě nahradil dosud používaný malý mobilní jeřáb.
"Toto pro nás bude velmi emocionální týden, tomu se nelze vyhnout," řekl John Booth, šéf Manoru, ještě před odletem do Suzuky. "Mnozí z našich zaměstnanců tu byli i loni, spolu s nimi kolegové ze Scuderie Ferrari a samozřejmě také Will (Stevens) a Alexander (Rossi), který s námi loni byl jako náhradník. Na Julese myslíme každý jeden den, už navždy bude důležitou součástí našeho týmu."
Booth dále novináře požádal, aby chápali a respektovali potřebu jeho zaměstnanců poprat se se smutnými vzpomínkami v soukromí.