Piastri na pole position, Norris až šestý

VC Bahrajnu – kvalifikace
Piastrimu se před nedělním závodem naskýtá velká šance. Australan vybojoval pro Velkou cenu Bahrajnu pole position. Jeho týmový kolega Norris naopak nezvládl závěrečný pokus a bude muset startovat až jako šestý. Gasly překvapil pátým místem, Verstappen skončil až sedmý a Cunoda se dostal do nejlepší desítky.
Úvodní části kvalifikace se odehrávaly v duchu tréninků. Prvních 18 minut patřilo Norrisovi, v prostřední patnáctiminutovce kraloval Piastri. Australan začal nejlépe i ve třetí části. Po prvních pokusech vedl s časem 1:30,233. Jen 131 tisícin ztrácel na Australana druhý Russell, až třetí místo patřilo Norrisovi.
Při druhých pokusech řada pilotů zrychlila a brzy bylo jasné, že ještě není rozhodnuto. Nejprve se dostal na první místo Antonelli. Italského mladíka sice vzápětí překonal kolega Russell, Mercedes ale stále mohl snít o pole position. Ale jenom do doby, než proťal cílovou čáru Piastri. Ten se zlepšil na 1:29,841 a mohl oslavovat.
Russell bude do nedělní velké ceny startovat nakonec jako druhý. Třetí místo připadne Leclercovi, čtvrté Antonellimu. Norrisovi se závěr kvalifikace nepodařil. Lídr šampionátu proto začne až ze šesté pozice. Před něj se dostal mimo jiné Gasly, který příjemně překvapil pátou příčkou. Francouz se blýskl již ve druhé části. Z té postoupil jako třetí nejrychlejší.
Red Bull se po celou dobu kvalifikace trápil. Verstappen nakonec skončil až sedmý a stěžoval si na brzdy. Cunoda ale mohl být paradoxně spokojen. Japonec se totiž prodral až do třetí části kvalifikace a tam obsadil 10. příčku. Jde o první letošní případ, kdy se Red Bull dostal mezi nejlepších deset s oběma svými piloty.
Nejlepší kvalifikaci roku zajel Doohan. Australan, jehož místo u Alpine je v ohrožení, obsadil 11. pozici a jen těsně mu unikl postup do třetí části kvalifikace.
O kuriózní situaci se postaral Hülkenberg, respektive sportovní komisaři. Pilot Sauberu se sice dostal do druhé části, později ale komisaři zjistili, že v první části překročil limity tratě. Dodatečně byl proto odsunut ze 13. pozice na šestnáctou. Albon, který by měl v případě rychlejšího posouzení nárok na účast ve druhé části, už ale nemohl dělat nic.
p. | jezdec | tým | motor | Q1 | Q2 | Q3 | kol |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,392 | 1:30,454 | 1:29,841 | 15 |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,494 | 1:30,664 | 1:30,009 | 20 |
3. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:31,454 | 1:30,724 | 1:30,175 | 16 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,415 | 1:30,716 | 1:30,213 | 20 |
5. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:31,462 | 1:30,643 | 1:30,216 | 19 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,107 | 1:30,560 | 1:30,267 | 18 |
7. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:31,303 | 1:31,019 | 1:30,423 | 17 |
8. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,591 | 1:30,844 | 1:30,680 | 19 |
9. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:31,219 | 1:31,009 | 1:30,772 | 18 |
10. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:31,751 | 1:31,228 | 1:31,303 | 17 |
11. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:31,414 | 1:31,245 | 13 | |
12. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:31,591 | 1:31,271 | 12 | |
13. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,634 | 1:31,886 | 15 | |
14. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:31,594 | DNF | 8 | |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:32,040 | 6 | ||
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:32,067 | 17 | ||
17. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:32,165 | 6 | ||
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:32,186 | 6 | ||
19. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:32,283 | 9 | ||
20. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:32,373 | 6 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren