24 hodin ve Spa: více prostoru pro závodění
Další příděly bodů po polovině závodu.
Po loňském suchém závodě letos Ardeny znovu ukázaly svoji pravou tvář. Neustále měnící se podmínky dělají vrásky nejen pilotům, ale kvůli častým neutralizacím také stratégům. Výsledkem jsou mnohdy překvapivé pozice zdánlivých outsiderů.
Po více jak pěti hodinách na prahu druhé desítky v pořadí profesionální třídy ukončil nárazem do pneumatik Salaquarda působení českého audi týmu ISR. Chyba minutu před prvním bodovým přídělem srazila vedoucí audi týmu WRT mimo bodované pozice.
Více o prvních šesti hodinách naleznete Zde.
Události sedmé hodiny ve zkratce
Opravené audi č. 1, nyní s Winkelhockem za volantem, se vrací do závodu na celkové 43. pozici. Mezitím ukončil své účinkování na dráze bezpečnostní vůz, ve 114. kole se po čtyřech kolech (21 minut) znovu závodí.
Potíže vedoucího amatérského audi – Simonsen (č. 24, Parker) se na chvíli zastavuje u Fagnes.
Meyrick (č. 7, PRO, M-Sport, Bentley) chce předjet na konci Kemmelu dva vozy, najíždí na obrubník na pravé straně a po divokém kodrcaní únikové zóny Les Combes naráží do svodidel. Z vozu vytékají provozní kapaliny, objevuje se kouř.
V nájezdu na cílovou rovinku chybuje také týmový kolega Buhk (č. 8, PRO).
Kvůli Meyrickově bentley je vyhlášena fáze plné žluté, která je vystřídána devítiminutovou neutralizací (123 – 125. kolo). Pilot je převezen na preventivní kontrolu do nemocnice.
V závěru sedmé hodiny ve 131. kole začíná již osmá neutralizace závodu.
Kategorie
|
Posádka | St.č. | Náskok sec/st.č. |
PRO
|
Bastian/Dusseldorp/Juncadella |
99
|
1 kolo na č. 45 |
PAM
|
Lathouras/Lemeret/Bruni/Pier Guidi |
47
|
24 vt na č. 51 |
AM
|
Loggie/Westwood/Macleod/Simonsen |
24
|
8 vt. na č. 50 |
Události osmé hodiny ve zkratce
Osmý výjezd bezpečnostního vozidla končí po třech kolech a čtvrthodině strávené na dráze. Důvodem byla kolize mezi lamborghini č. 19 (PRO, Grasser) a mercedes č. 21 (PRO, Black Falcon). Oba vozy zamířily do boxů, lamborghini zde již zůstalo.
Bruni (č. 47, PAM, AF Corse, Ferrari) útočí na Wernera (č. 45, PRO, Marc VDS, BMW).
Kategorie
|
Posádka | St.č. | Náskok sec/st.č. |
PRO
|
Bastian/Dusseldorp/Juncadella |
99
|
48 vt. na č. 45 |
PAM
|
Lathouras/Lemeret/Bruni/Pier Guidi |
47
|
58 vt na č. 51 |
AM
|
Moiseev/Kondakov/Ragazzi/Aguas |
50
|
11 vt. na č. 24 |
Události deváté hodiny ve zkratce
K vyřešení problémů zbývajících účastníků začínají postačovat místní žluté fáze. Jedním z nich je i Siedler (č. 333, PAM, Rinaldi, Ferrari), který skončil v kačírku u zatáčky Campus.
Kategorie
|
Posádka | St.č. | Náskok sec/st.č. |
PRO
|
Bastian/Dusseldorp/Juncadella |
99
|
7 vt. na č. 45 |
PAM
|
Lathouras/Lemeret/Bruni/Pier Guidi |
47
|
39 vt na č. 51 |
AM
|
Loggie/Westwood/Macleod/Simonsen |
24
|
1 kolo na č. 50 |
Události desáté hodiny ve zkratce
Tříminutové vyhlášení plné žluté. Guilvert (č. 35, PRO, Sainteloc, Audi) odstavuje s poruchou motoru vůz za zatáčkou Bruxelles.
Technika trápí mclaren č. 59 týmu Von Ryan, propadá se díky opravám.
Kategorie
|
Posádka | St.č. | Náskok sec/st.č. |
PRO
|
Bastian/Dusseldorp/Juncadella |
99
|
1 kolo na č. 45 |
PAM
|
Lathouras/Lemeret/Bruni/Pier Guidi |
47
|
17 vt na č. 51 |
AM
|
Loggie/Westwood/Macleod/Simonsen |
24
|
1 kolo na č. 50 |
Události jedenácté hodiny ve zkratce
Vanthoor (č. 1, PRO, WRT, Audi) se propracoval již na 22. příčku.
Konec pro týmové kolegy se starší technikou. Richelmi (č. 3, PRO) poškodil převodovku a šasi.
Problémy ferrari týmu Insight (č. 17, PAM) po zastavení na příjezdu do boxů.
Kategorie
|
Posádka | St.č. | Náskok sec/st.č. |
PRO
|
Bastian/Dusseldorp/Juncadella |
99
|
1 kolo na č. 45 |
PAM
|
Lathouras/Lemeret/Bruni/Pier Guidi |
47
|
29 vt na č. 51 |
AM
|
Loggie/Westwood/Macleod/Simonsen |
24
|
1 kolo na č. 50 |
Události dvanácté hodiny ve zkratce
Po delší době bez účasti bezpečnostním vozů je zde devátá neutralizace. Ve třídě smíšených posádek druhé ferrari týmu AF Corse (č. 50) zastavuje v Blanchimontu. Závod se rozjíždí v 234. kole.
Další změna ve vedení, v superpole nejrychlejší audi týmu WRT (č. 2, PRO) s Ortellim v kokpitu střídá mercedes týmu Rowe (č. 99, PRO).
Schneider (č. 18, PAM, Black Falcon, Mercedes) končí v bariéře pravděpodobně po kontaktu se soupeřem.
Technické problémy druhého mclarenu týmu Von Ryan (č. 58, PRO). Van Gisbergen opouští třetí místo.
PRO Cup
p.
|
Posádka | St.č. | Vůz |
Body
|
1.
|
Bastian/Dusseldorp/Juncadella |
99
|
Mercedes SLS |
12
|
2.
|
Stippler/Müller/Ortelli |
2
|
Audi R8II |
9
|
3.
|
Werner/Farfus/Martin |
45
|
BMW Z4 |
7
|
4.
|
Buhk/Soulet/Soucek |
8
|
Bentley |
6
|
5.
|
Palttala/Luhr/Catsburg |
46
|
BMW Z4 |
5
|
6.
|
Zanardi/Spengler/Glock |
9
|
BMW Z4 |
4
|
7.
|
Senna/Q.Hobbs/Parente |
59
|
McLaren 650 |
3
|
8.
|
Mamerow/Mies/Thiim |
5
|
Audi R8II |
2
|
9.
|
Fässler/Lotterer/Rockenfeller |
6
|
Audi R8II |
1
|
PRO-AM Cup
p.
|
Posádka | St.č. | Vůz |
Body
|
1.
|
Lathouras/Lemeret/Bruni/Pier Guidi |
47
|
Ferrari |
12
|
2.
|
Cameron/Griffin/Guedes/Rigon |
51
|
Ferrari |
9
|
3.
|
Asmer/Dontje/Plato/Vasilyev |
71
|
Mercedes SLS |
7
|
4.
|
Modell/McCaig/Bryant/Sims |
79
|
BMW Z4 |
6
|
5.
|
O.Cole/Leonard/Meadows/Mücke |
32
|
Aston Martin |
5
|
6.
|
Al Harty/Lloyd/Adam/Venter |
44
|
Aston Martin |
4
|
7.
|
Dermont/Hassid/Perera/Beche |
12
|
BMW Z4 |
3
|
8.
|
Sanchez/Paletou/Strauss/Pla |
22
|
Nissan |
2
|
9.
|
Machitski/Kinshas/Cocker/Keen |
78
|
BMW Z4 |
1
|
Ve třídě amatérů si navzdory potížím udržuje vedení audi týmu Parker (č. 24, 12 bodů) s dvěma koly náskoku před porsche týmu Attempto (č. 56). Třetí je s kolem ztráty ferrari týmu Kessel (č. 111). Těsno je na dalších dvou místech, když jsou ve stejném kole AKKA ASP (č. 10, 7 bodů) následovaní s dvěma desítkami vteřin bmw týmu Classic nad Modern.
Doplňující odkazy
24 hodin ve Spa (Zde)
Odkaz na článek se souhrnem základních informací o 24 hodinovém závodu. Jeho součástí jsou základní informace o tomto významném podniku, pohled do historie, přehled základních pravidel anebo odkazy na jiné zajímavé stránky věnované tomuto podniku. Naleznete zde také odkazy k článkům s doplňujícími údaji uveřejněné na zdejším portálu.
Možnosti sledování
BES (web): Zde
Časomíra (Blancpain Endurance Series): Zde
Událost | Den | SRO |
Závod: poslední vstup | Neděle | 13,00-17,00 |