Buttonovi bylo trapně, Alonso trpěl
Honda jim děkuje za profesionální výkon.
Po radostném Maďarsku a letní dovolené přišlo pro oba jezdce McLarenu hodně tvrdé vystřízlivění. První závod s novou verzí pohonné jednotky Honda ani jednoho z nich nebavil.
"Měli jsme problém s ERS. Nedodávalo výkon jak mělo a neobnovovalo energii jak mělo," vysvětlil Button důvod, proč byl v cíli mnohem později než týmový kolega. "V podstatě jsem na rovinkách jezdil bez těchto systémů, takže po výjezdu z Eau Rouge jsem jel celou rovinku pouze na benzínový motor. Kvůli tomu to bylo ještě těžší a popravdě, dost trapné. Pouze jsem kroužil jedno kolo za druhým.
Během posledních osmi kol mě kluci na předních pozicích předjížděli o kolo, což bylo alespoň trochu zajímavé - mohl jsem jejich závodění sledovat z nejlepší tribuny, alespoň nějaká zábava," konstatoval smutně mistr světa z roku 2009. To však neznamená, že s funkčními systémy ERS by byl jeho závod mnohem lepší.
"Předtím jsem tento problém neměl a přesto jsme nebyli dost rychlí, to jste mohli vidět i na Fernandově závodu, ale bez ERS na rovinkách… V podstatě jsem jen kroužil a vozil se. Fernando byl 36 sekund za nejbližším soupeřem a to měl bezproblémový závod. To ukazuje, jak na tom momentálně jsme. Monza bude stejná."
Fernando Alonso svůj nudný závod okomentoval stručněji.
"Náročný závod a bolestivý víkend, prostě jsme vůbec nebyli konkurenceschopní. Zabavil jsem se jen na startu, z dvacátého místa jsem se do konce prvního kola dostal na čtrnácté," řekl Alonso, k čemuž ještě třeba dodat, že kvůli technickým problémům vozů Nica Hülkenberga a Carlose Sainze startoval vlastně osmnáctý. "Pak nám už chyběla rychlost, spadli jsme na naši běžnou pozici a zůstali na ní. Bohužel, nebyl to velmi zajímavý závod, neměl jsem moc příležitostí bojovat se soupeři. Ale aspoň jsme dostali oba vozy do cíle a snad jsme se naučili něco užitečné pro další závod."
Sportovní ředitel Hondy si uvědomuje, že jezdci od nové verze pohonné jednotky očekávali něco jiného a děkuje jim, že přesto podali profesionální výkon.
"Musím Fernandovi a Jensonovi poděkovat za jejich profesionalitu. My sami jsme nejvíce zklamaní, že jsme nemohli naplnit jejich očekávání, očekávání týmu a očekávání fanoušků, kteří čekali na novou specifikaci a výsledky," přiznal Jasuhisa Araj.
"Do Spa jsme přišli s vědomím problémů spojených se zvládnutím vstupů a výstupů energie. Analyzujeme data včetně ztráty na ostatní týmy a připravíme se na Monzu."
Monza a její rovinky budou další tvrdou zkouškou a McLaren se asi mnohem víc těší na městský okruh v Singapuru.