Button: Rallycross nebo Super GT
Potřebuje souhlas Hondy.
Zatímco Felipe Massa si naplno vychutnává poslední týdny před definitivním odchodem z F1, Jenson Button oznámil pouze odchod na roční dovolenou. Není vůbec jisté, zda bude mít možnost se vrátit, ale zůstává zaměstnancem McLarenu. Prozradil, že ho to omezuje ve výběru závodů, kterých se příští rok zúčastní. Chce odpočívat, užívat si života, věnovat se příbuzným i pomáhat McLarenu, ale pravděpodobně si najde čas i na závodění. Mnozí by ho rádi viděli ve voze LMP1, jenže k závodění za některou z automobilek by potřeboval souhlas Hondy. Pravděpodobnější je, že ho fanoušci uvidí v závodech amerického GRC (Global Rallycross Championship) a/nebo japonské série Super GT, kde by mohl závodit ve vozech Hondy.
"Možná se zúčastním závodu Suzuka 1000km v Super GT," řekl britských jezdec. "Bylo by fajn, kdyby se to podařilo, ačkoli to bude logisticky náročné. Kromě toho budu možná v Americe jezdit rallycross. Mohu dělat spoustu věcí, ale ještě jsem se nerozhodl, kolik času chci strávit závoděním, protože mi to zkrátí čas na odpočinek."
Není žádná šance, že by v americké sérii odjezdil celou sezónu. Ne příští rok.
"Příští rok ne. Později určitě. Podle mě je to sport s velkou budoucností, hlavně když se Audi stahuje z Le Mans a Volkswagen odchází z rally. Je mi jasné, že jejich prioritou teď není rallycross, ale rozhodně to pomůže jejich rallycrossovým programům."
"Možná se zúčastním závodu Suzuka 1000km v Super GT," řekl britských jezdec. "Bylo by fajn, kdyby se to podařilo, ačkoli to bude logisticky náročné. Kromě toho budu možná v Americe jezdit rallycross. Mohu dělat spoustu věcí, ale ještě jsem se nerozhodl, kolik času chci strávit závoděním, protože mi to zkrátí čas na odpočinek."
Není žádná šance, že by v americké sérii odjezdil celou sezónu. Ne příští rok.
"Příští rok ne. Později určitě. Podle mě je to sport s velkou budoucností, hlavně když se Audi stahuje z Le Mans a Volkswagen odchází z rally. Je mi jasné, že jejich prioritou teď není rallycross, ale rozhodně to pomůže jejich rallycrossovým programům."
Takže žádné závody v barvách konkurentů japonského partnera McLarenu?
"Nemusí to tak být, ale bylo by to tak nejjednodušší. Přirozeně dostávám nabídky, mluvím s různými týmy, nic není vytesáno do kamene, ale jsem si jist, že mě nebudou chtít vidět závodit pro hlavní konkurenty Hondy, což je samozřejmě pochopitelné. Chápu to. Například, příští rok určitě nebudu v Le Mans, tam se nenabízí vhodná příležitost. Snad se to povede později."
Button je již nyní se svou kariérou spokojený a v budoucnu si bude za volantem hlavně užívat. Má titul mistra světa a po letech závodění za tovární tým Hondy a McLaren si už do konce života nemusí dělat starosti o peníze.
"Dosáhl jsem toho dost, jsem spokojený. Mohu se posunout dál a závodit jen proto, že mě to baví. Nemusím si dělat starosti s tím, co v životě dělá starosti většině z nás. Mohu se jen bavit a užívat si života. A přesně to hodlám příští rok dělat. Nikde nebudu mít kompletní program. Budu trochu tu a trochu tam, abych zjistil, co bych chtěl dělat v příštích letech."
"Nemusí to tak být, ale bylo by to tak nejjednodušší. Přirozeně dostávám nabídky, mluvím s různými týmy, nic není vytesáno do kamene, ale jsem si jist, že mě nebudou chtít vidět závodit pro hlavní konkurenty Hondy, což je samozřejmě pochopitelné. Chápu to. Například, příští rok určitě nebudu v Le Mans, tam se nenabízí vhodná příležitost. Snad se to povede později."
Button je již nyní se svou kariérou spokojený a v budoucnu si bude za volantem hlavně užívat. Má titul mistra světa a po letech závodění za tovární tým Hondy a McLaren si už do konce života nemusí dělat starosti o peníze.
"Dosáhl jsem toho dost, jsem spokojený. Mohu se posunout dál a závodit jen proto, že mě to baví. Nemusím si dělat starosti s tím, co v životě dělá starosti většině z nás. Mohu se jen bavit a užívat si života. A přesně to hodlám příští rok dělat. Nikde nebudu mít kompletní program. Budu trochu tu a trochu tam, abych zjistil, co bych chtěl dělat v příštích letech."