Přežití Lotusu prý nezávisí od rozhodnutí Renaultu
Maldonado by ho však s radostí uvítal.
Lotus jel do Monzy s úmyslem číhat na chyby trojice nejsilnějších týmů a připsat si na účet alespoň tolik bodů, jako ve Spa-Francorchamps. Optimismus mohlo týmu dodat i úspěšné vyřešení sporu s Charlesem Picem, ale krabice se nakonec balily v ponuré náladě a mimořádně brzy. Ani jeden z jezdců se nedostal do druhého kola.
"Mohl to být dobrý závod," věří Grosjean, který odstartoval z osmého místa. "Měl jsem dobrý start, ale v první zatáčce do mě zezadu vrazil jiný vůz, zlomil mi zadní zavěšení a to bylo všechno. Od Nasra to byl příliš optimistický manévr a kolize znamenala konec mého závodu."
"Byl to těžký víkend a tohle se občas stává," řekl po závodě Maldonado, který startoval hned za zadním křídlem svého týmového kolegy. "V první zatáčce jsem kolidoval s vozem Force India, který vjel na vnitřní stranu, zlomil mi pravý přední závěs a to byl konec mého závodu. Těšili jsme se na dobré místo v cíli a mohli jsme ho dosáhnout. Všichni vědí, že v první zatáčce v Monze to bývá náročné a opět se to potvrdilo."
Pastor Maldonado by si přál, aby se co nejdříve uzavřel obchod mezi Lotusem a Renaultem a zajistil klidné dokončení sezony, bez překvapení jako zabavení vozů nebo chybějící pneumatiky.
"Týmu přeji to nejlepší, a Renault by byl vítán."
A co kdyby Renault nechtěl Maldonada vidět v jednom ze svých vozů?
"Pokud mě nechtějí mít ve svém týmu, nic se neděje. To se stává. Ale podle mých informací to tak není. Myslím, že mě chtějí v týmu, ale to je asi tak všechno, co jsem slyšel."
Během víkendu se také objevila zpráva, že finanční problémy Lotusu jsou způsobeny chybějící platbou od sponzora PDVSA, jehož Lotus získal spolu s Maldonadem. Tým údajně počítal, že na jeho účtu přistane platba PDVSA za příští sezónu. Venezuelská společnost však zdržuje, protože tým může být odkoupen Renaultem, Maldonado bez práce a v takovém případě nemá o sponzoring zájem. Venezuelský jezdec však zprávu popřel.
"O platbách nevím nic, ani kdy mají být provedeny. Mohu ale garantovat, že dosud nebyly, a věřím, že ani v budoucnu nebudou, žádné problémy tohoto druhu."
Generální ředitel Lotusu F1 ale tvrdí, že Renault je "pouze jedna z možností" a tým bude pokračovat s ním i bez něj.
"Všechna média psala o našich finančních problémech, ale za oponou se na tom pracuje," řekl Matthew Carter v Monze. "Žádný z problémů nebyl nevyřešitelný, nadále jsme tady a nadále závodíme. A budeme v tom pokračovat. Za scénou pokračují jednání, ale máme více než jednu možnost jak pokračovat a zajistit budoucnost týmu. Pokud jde o zbytek této sezóny, máme na ni rozpočet a vystačíme si s ním."