Lotus potvrdil Maldonada pro rok 2016
Grosjean prý dal týmu ultimátum.
Pastor Maldonado byl Lotusem v Singapuru oficiálně potvrzen jako závodní jezdec pro sezónu 2016.
Zřejmě nebyla podepsána nová smlouva, Maldonadovi nadále běží dvouletý kontrakt. V souvislosti s možným prodejem týmu Renaultu se ale objevily pochybnosti o dodržení smlouvy, jelikož Renault by mohl chtít kromě Romaina Grosjeana zaměstnat dalšího Francouze nebo některého z mladých talentovaných jezdců z juniorských sérií. Maldonadova kariéra je navíc provázána se společností PDVSA a Renault by mohl mít zájem vzít s sebou od Red Bullu konkurenční francouzský Total. Gérard Lopez se rozhodl tyto spekulace zastavit oficiálním oznámením.
"Můžeme oficiálně potvrdit, že Pastor s námi zůstane i v příštím roce, což je pro budoucnost týmu Lotus F1 pozitivní zpráva. Každý v Enstone vám řekne, že s Pastorem se skvěle spolupracuje a všichni víme, čeho je schopen na trati," oznámil šéf Lotusu. "Pastor k nám přišel díky víceleté smlouvě, takže toto prohlášení zdůrazňuje naši víru v jeho schopnosti. Doufáme, že v dohledné době přijdeme s dalšími pozitivními oznámeními."
Co to znamená? To nikdo zvenčí neví. Může to znamenat, že Renault se už odhodlal koupit tým a začal se věnovat dalším věcem včetně kontraktu s Pastorem Maldonadem. Také by to ale mohlo znamenat opak, že Enstone se připravuje na budoucnost bez Renaultu.
Zároveň se objevily zákulisní zprávy o ultimátu, které prý tým dostal od Romaina Grosjeana. Prý pokud nebude smlouva s Renaultem uzavřena do konce září, podepíše smlouvu s jiným týmem. A tím týmem má být Haas F1.
Na první pohled nelogický odchod do začínajícího týmu by začal dávat smysl, kdyby v něm bylo zainteresováno Ferrari. Haas bude příští rok používat pohonné jednotky i převodovky Ferrari, kromě toho od něj koupí všechny části vozu, jejichž prodej nezakazují pravidla a už nyní pracuje v jeho větrném tunelu v Maranellu. Novému týmu by se zkušený jezdec Grosjeanova kalibru hodil a další rok už může Francouz obléknout červený overal a zaujmout místo Kimiho Räikkönena.
Jako všechno ostatní v F1, ani tento plán není jistý a Scuderia by ho mohla kdykoliv změnit, proto by Grosjean raději zůstal a byl součástí znovuzrození továrního týmu Renaultu, ale nebude riskovat další rok ve finančně podvyživeném týmu a zameškání šance dostat se do Ferrari.
Renault však brzdí vyjednávání s Berniem Ecclestonem o případném podílu svého týmu na příjmech F1.
"Je škoda, že o tom nemůžeme mluvit, ale možná nebudeme připraveni včas. Všechno je to o načasování. Romain je skvělý jezdec a zaslouží si být v skvělém týmu. Národnost v tomto případě nehraje roli, nezůstaneme v F1 kvůli konkrétní zemi nebo regionu. Renault je nadnárodní značka a je také v Číně a zemích jihovýchodní Asie, ale je pravda, že tento projekt potřebuje trochu francouzské příchutě. Je zde však dostatek mladých francouzských jezdců, takže si s tím neděláme starosti," řekl Cyril Abiteboul, generální ředitel Renault Sport F1.