Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Lotus potvrdil Maldonada pro rok 2016

Lotus potvrdil Maldonada pro rok 2016

Grosjean prý dal týmu ultimátum.

Pastor Maldonado byl Lotusem v Singapuru oficiálně potvrzen jako závodní jezdec pro sezónu 2016.

Zřejmě nebyla podepsána nová smlouva, Maldonadovi nadále běží dvouletý kontrakt. V souvislosti s možným prodejem týmu Renaultu se ale objevily pochybnosti o dodržení smlouvy, jelikož Renault by mohl chtít kromě Romaina Grosjeana zaměstnat dalšího Francouze nebo některého z mladých talentovaných jezdců z juniorských sérií. Maldonadova kariéra je navíc provázána se společností PDVSA a Renault by mohl mít zájem vzít s sebou od Red Bullu konkurenční francouzský Total. Gérard Lopez se rozhodl tyto spekulace zastavit oficiálním oznámením.

"Můžeme oficiálně potvrdit, že Pastor s námi zůstane i v příštím roce, což je pro budoucnost týmu Lotus F1 pozitivní zpráva. Každý v Enstone vám řekne, že s Pastorem se skvěle spolupracuje a všichni víme, čeho je schopen na trati," oznámil šéf Lotusu. "Pastor k nám přišel díky víceleté smlouvě, takže toto prohlášení zdůrazňuje naši víru v jeho schopnosti. Doufáme, že v dohledné době přijdeme s dalšími pozitivními oznámeními."

Co to znamená? To nikdo zvenčí neví. Může to znamenat, že Renault se už odhodlal koupit tým a začal se věnovat dalším věcem včetně kontraktu s Pastorem Maldonadem. Také by to ale mohlo znamenat opak, že Enstone se připravuje na budoucnost bez Renaultu.

Zároveň se objevily zákulisní zprávy o ultimátu, které prý tým dostal od Romaina Grosjeana. Prý pokud nebude smlouva s Renaultem uzavřena do konce září, podepíše smlouvu s jiným týmem. A tím týmem má být Haas F1.

Na první pohled nelogický odchod do začínajícího týmu by začal dávat smysl, kdyby v něm bylo zainteresováno Ferrari. Haas bude příští rok používat pohonné jednotky i převodovky Ferrari, kromě toho od něj koupí všechny části vozu, jejichž prodej nezakazují pravidla a už nyní pracuje v jeho větrném tunelu v Maranellu. Novému týmu by se zkušený jezdec Grosjeanova kalibru hodil a další rok už může Francouz obléknout červený overal a zaujmout místo Kimiho Räikkönena.

Jako všechno ostatní v F1, ani tento plán není jistý a Scuderia by ho mohla kdykoliv změnit, proto by Grosjean raději zůstal a byl součástí znovuzrození továrního týmu Renaultu, ale nebude riskovat další rok ve finančně podvyživeném týmu a zameškání šance dostat se do Ferrari.

Renault však brzdí vyjednávání s Berniem Ecclestonem o případném podílu svého týmu na příjmech F1.

"Je škoda, že o tom nemůžeme mluvit, ale možná nebudeme připraveni včas. Všechno je to o načasování. Romain je skvělý jezdec a zaslouží si být v skvělém týmu. Národnost v tomto případě nehraje roli, nezůstaneme v F1 kvůli konkrétní zemi nebo regionu. Renault je nadnárodní značka a je také v Číně a zemích jihovýchodní Asie, ale je pravda, že tento projekt potřebuje trochu francouzské příchutě. Je zde však dostatek mladých francouzských jezdců, takže si s tím neděláme starosti," řekl Cyril Abiteboul, generální ředitel Renault Sport F1.