Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Räikkönen viní pravidla, ne Verstappena

Räikkönen viní pravidla, ne Verstappena

Pokud se smí vytláčet, tak ať o tom vědí všichni.

Včera jsme viděli několik tvrdých soubojů i kolizí. Ta mezi Kimim Räikkönenem a Maxem Verstappenem patřila k menším a oba závodníci mohli pokračovat v závodě, z Finovy vysílačky jsme však slyšeli: "Vytláčí mě mimo trať vždy, když se o něco pokusím. Pokud je to podle pravidel v pořádku, příště to udělám taky."

Räikkönenova slova se přirozeně dají pochopit jako nepřímá žádost o Verstappenovo potrestání. On však po závodě vysvětloval, že opravdu chtěl vědět, zda může soupeře takto vytlačit mimo trať a nebude za to penalizován.

"Jenom jsem chtěl vědět, jestli to bylo v pořádku. Když bráníte vnitřní stranu a někdo se chce kolem vás dostat po vnější straně, v určitou chvíli máte možnost vytlačit ho na obrubník. Pokud je to tak, nemám s tím problém, pro mě by to bylo v pohodě. Pouze chci, aby byla pravidla pro všechny stejná.

Nyní máme hodně pravidel. Během brzdění nesmíme měnit směr jízdy, když máme vedle sebe vůz, musíte mu nechat prostor o šířce vozu… Pokud to platí jen při brzdění a v zatáčce nemusíme nechávat prostor a můžeme toho druhého poslat na obrubník, nebude mi to vadit. Nestěžoval jsem se na to, že udělal něco špatného. Vadí mi, když je to jednou tak a jindy jinak. Někdy někomu uděláte to, co bylo předtím uděláno vám, a dostanete penalizaci. To se mi nelíbí.

Nestěžuju se na to, co udělal v té chvíli, ale měli bychom mít taková pravidla, kterým bychom všichni rozuměli a věděli, co smíme. Myslím, že jednou jsme se dotkli, ale byl to jen takové neškodné ťuknutí, to k závodění patří. Byl to těsný souboj."

Fin závod nakonec nedokončil a zřejmě tak přišel o velké množství bodů. Přiznává, že ho ze závodu vyřadila pouze jeho jezdecká chyba. Vůz byl až do havárie v pořádku, až po ní se mu začaly přehřívat brzdy.

"Bylo tam hodně kluzko a nevšiml jsem si malou louži a ztratil kontrolu nad zádí vozu," popisuje Räikkönen důvod nárazu do bariéry, po kterém mu chvíli trvalo, než se dostal ze štěrkové zóny.

"Snažil jsem se otočit vůz, protože mě napadlo, že pokud narazím bokem, vůz zůstane nepoškozen. Předek se však zasekl na reklamním panelu, takže jsem začal pracovat volantem, abych se vůbec dostal pryč. Přišel jsem kvůli tomu o kanálek vedoucí vzduch k pravé přední brzdě, to způsobilo přehřívání obou předních brzd a musel jsem zastavit.

Moje chyba. Je to škoda, protože rychlost byla dobrá a vůz v těchto podmínkách fungoval velmi dobře. Dokonce i s poškozením se choval dobře. Ne ideální způsob, jak ukončit závod."