Jak závod ovlivní nové obrubníky?
Časy na kolo mohou jít nahoru.
Interlagos letos přivítal jezdce F1 s novým zázemím, ale i novými obrubníky a poškozeným asfaltem.
Obrubníky v zatáčkách 2 a 3 (Sennovo S), 4 a 5 (Descida do Lago), 8 a 10 (Bicone de Pato) nyní mají 50mm vysoké šikmé prvky, které jezdcům brání v tvrdém přejezdu. Více jezdců je označilo za důvod změny ideální stopy a zpomalení časů na kolo. Rosbergův nejlepší páteční čas byl o čtvrt sekundy pomalejší než nejlepší páteční kolo před rokem, kdy se jezdci vyrovnávali s úplně novým asfaltem.
"Obrubníky jsou nyní dost jiné. Nelze jezdit přes ně, musíme je objíždět a to nás stojí hodně času," řekl v pátek večer Nico Rosberg.
Novináři se zeptali i dalších jezdců:
Lewis Hamilton (Mercedes): "Ve druhé zatáčce je velmi vysoký obrubník. Předtím byl téměř plochý a teď ho značně zvedli. Stejné je to i v zatáčce 8. I tam je nyní vysoký obrubník. Byli jsme zvyklí jezdit skrz. Teď to nejde. Myslím, že tyto dvě zatáčky mohou spolu udělat velký rozdíl."
Nico Hülkenberg (Force India): "Popravdě řečeno, moc se mi to nelíbí. Dal bych přednost původním obrubníkům. Bylo to zábavnější a také to dobře vypadalo. Nyní jsou obrubníky tak šikmé a drsné, že se přes ně nedá jezdit. Z pohledu jezdce je to krok zpět."
Romain Grosjean (Lotus): "Zatáčky jsou nyní užší a jednodušší, protože při jízdě přes obrubníky to pěkně házelo. Při dobrém nastavení vozu to bylo v pohodě, ale mohlo vás to i nepříjemně rozhodit. Nyní se jim musíme vyhýbat, takže vozy zůstávají (na trati, a proto) více konzistentní."
Dalším negativním faktorem je povrch trati. Loni měli vozy F1 možnost závodit na zcela novém asfaltovém koberci, který je už ale nyní značně poškozen. Vinu mají nést vozy vytrvalostních mistrovství světa, které loni na okruh zavítaly jen tři týdny po Velké ceně Brazílie.
"Sportovní vozy poškodily asfalt," řekl Rosberg. "V některých zatáčkách se doslova rozpadá a při přejezdu přes tato místa ztrácíme přilnavost. Při volbě stopy tedy musíme být značně kreativní a snažit se těmto místům vyhýbat."
O možné bezpečnostní riziko se už zajímá i dodavatel pneumatik.
"Říká se, že závod WEC způsobil nějaké problémy. Já sám jsem to ještě neviděl, ale poukazují na to lidé, kteří se byli projít po okruhu a někteří jezdci. Budeme to muset prozkoumat, a pokud budeme mít obavy, probereme to s FIA," řekl Paul Hembery, sportovní ředitel Pirelli.