Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vettel: Méně politiky a více mechanické přilnavosti

Vettel: Méně politiky a více mechanické přilnavosti

Zlepšit show není těžké, jen by to nevyhovovalo každému.

Sebastian Vettel je přesvědčen, že zlepšit možnosti předjíždění není nic opravdu složitého, problém vytváří jen politikaření. Z jeho vyjádření se zdá, že některý z týmů nebo týmy jsou proti tomu, aby se vozy F1 od roku 2017 více spoléhaly na mechanickou přilnavost a méně na aerodynamický přítlak. Týmy s nejsilnějšími aerodynamickými odděleními a nejmodernějšími větrnými tunely by tak přišly o část své výhody.

"Myslím, že k těsnému následování jiného vozu v středně rychlých, rychlých i pomalých zatáčkách potřebujeme více mechanické přilnavosti. Takže je potřeba změnit procentuální poměr mezi aerodynamikou a mechanikou, posunout současné vyvážení směrem k mechanické přilnavosti," řekl Vettel.

"Myslím, že potřebujeme lepší pneumatiky, se kterými budeme rychlejší. Jezdci chtějí být rychlejší a bylo by to opravdu velmi jednoduché řešení. Ale bohužel, ve sportu je hodně politiky a různí lidé sledují své vlastní zájmy. Pokud se důležití lidé a týmy nedokážou dohodnout, nikam se nepohneme.

Je mi líto lidí, kteří to celé platí a sedí na tribunách. My bychom rádi jezdili rychleji a jim by se to líbilo a milovali by nás za takové závody, i když faktem je, že před 20 lety nebylo více předjíždění než dnes."

V roce 2017 by se na trať měly dostat nové vozy, které by byly oproti současným o 5 sekund rychlejší. Částečně se o to má postarat výkon motorů, částečně přilnavost pneumatik a částečně aerodynamika. V zákulisí se tedy zřejmě bojuje o to, která z těchto oblastí bude hrát první house.