FIA upravila postup při měření teploty pneumatik
Po kontroverzní diskvalifikaci si bude dávat větší pozor.
Williamsu Felipeho Massy byla na startu Velké ceny Brazílie naměřená nedovoleně vysoká teplota pneumatik, což vyústilo v diskvalifikaci Brazilce ze svého domácího závodu a ztrátu bodů. Williams se, i vzhledem k již jistému třetímu místu v soutěži konstruktérů, rozhodl proti diskvalifikaci neodvolat, ale nadále ji považuje za nespravedlivou. Výsledkem společného šetření Williamsu a FIA je, že naměření o 27°C vyšší teploty jedné z Massových pneumatik možná může "odraz tepla" od zahřívací dečky.
Jelikož jde pouze o domněnku, FIA ji neakceptuje jako důvod ke zrušení diskvalifikace. Osoby odpovědné za měření i zástupci týmů si ale odteď budou dávat větší pozor, aby horoucí dečky neovlivnily výsledek měření teploty pneumatik.
"Viděli jsme (pomocí termokamery), že s efektem odrazu tepla je to stejné jako s odrazem světla," řekl médiím v Abú Zabí Pat Symonds, technický ředitel Williamsu. "Musíte být v určité vzdálenosti od zdroje tepla. Pak se přestanou objevovat odrazy tepla a zařízení změří teplotu správně."
Symonds také upozornil, že kdyby byly Massovy pneumatiky skutečně extrémně přehřáté, vůbec by mu nemohlo být dovoleno odstartovat do závodu.
"Nezapomínejte, že je to otázka bezpečnosti. Kdyby si opravdu mysleli, že hrozí nějaké nebezpečí, okamžitě by nás na to museli upozornit. Pokud by selhala regulace teploty v dečce, jak se nám to stalo v Rusku, vůz bychom automaticky odtlačili ze startovního roštu, protože bychom nechtěli ohrozit bezpečnost startu závodu."