Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Grand magazín 22/2015 (26. listopadu – 19. prosince)

Grand magazín 22/2015 (26. listopadu – 19. prosince)

Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.

Krátce ze světa

9. prosince
Jeden z nejúspěšnějších závodníků klání sportovních vozů Stéphane Ortelli opouští po dlouholeté spolupráci zákaznické sportovní oddělení Audi. Továrnímu pilotovi vyprší na konci roku smlouva, jenž nebude mj. kvůli úsporám po aféře s emisemi vozů koncernu VW prodloužena. „Nová politika koncernu si žádá škrty v rozpočtu. Navíc tovární jezdci Audi mají být přerozděleni kvůli nepřítomnosti třetího vozu v Le Mans“ dodává Ortelli k situaci.

V současné době vybírá Ortelli z několika nabídek ke spolupráci včetně týmů z BGTS. Pilot s monackou licencí má za sebou účast ve vytrvalostních závodech s Bentley (LMP1) anebo značkou Aston Martin (GT1). Podílel se na uvedení Ferrari 430 GT2 anebo vývoji Audi R8 LMS (GT3).

18. prosince
Pořadatelé německého mistrovství ADAC GT Masters oznámili, že již koncem listopadu se podařilo zaplnit 28 vyhrazených míst na roštu desátého ročníku. Zvýhodněné nabídky využilo celkem 17 stájí (z toho čtyři v ADAC poprvé), jenž nasadí vozy sedmi značek. Posledních šest zbývajících zájemců v dodatečně rozšířeném poli se může přihlásit až do poloviny března.

Podrobnosti o možných účastnících naleznete níže v přehledu věnovaném německé sérii.

Foto: Roman Klemm

Pohled za obzor

V minulém vydání vynechaný přehled zájemců o jednotlivé série v nadcházející sezóně je zpět. Zvýrazněné údaje budou představovat změny oproti předminulému vydání magazínu. U nových oznámení bude zvýrazněno pouze datum.

V kolonce Datum je uveden termín prvního oznámení. Zůstane neměnné i v okamžiku změny v případě oficiálního potvrzení po předchozím uvedení neoficiálních informací.

Ve sloupci s označením Poznámka mohou být údaje o jezdcích, počtech nasazených vozidel apod. Na začátku řádku písmena v závorce označí zdroj informací: O – oficiální oznámení týmu, na stránkách série anebo tiskovou zprávou (velmi vysoká pravděpodobnost) anebo R – údaje z rozhovorů anebo ze zákulisí, které mohou podléhat změnám. U jednoho týmu mohou být oba druhy informací.

Blancpain GT Series

Přestože vytrvalostní část poutá větší zájem účastníků, podmínky motivující k účasti v celém seriálu vzbuzují pozornost řady dalších týmů (Kessel, ROAL, MRS GT).

Do třetího roku vstupuje britský M-Sport s obměněnou sestavou své nejlepší posádky. Po zprávě z 5. listopadu došlo k oficiálnímu oznámení o nahrazení Andyho Meyricka Vincentem Abrilem.

Německý tým Attempto odhalil 12. listopadu výrobce, jehož vozy hodlá zakoupit místo letos užívaného mclarenu, případně porsche. Zároveň na svém profilu na sociálních sítích (Facebook) představil náčrt Huracánu, jenž bude vyveden v nepřehlédnutelné modré barvě.

Také další oznámení z 24. listopadu ukazuje pokračující rozsáhlé přeskupení sil. Tým Parker nahradí dosavadní Audi R8 LMS dvojicí vozů Bentley Continental, které chce nasadit ve vytrvalostní části v kategorii se smíšenými posádkami. Zároveň s touto zprávou výrobce z Crewe oznámil ukončení pouhý rok trvajícího partnerství s německým týmem HTP. Tým z Altendiezu se rozhodl ke změně navzdory zisku titulu v krátkých závodech BSS.

Ve zprávě ze 4. prosince o angažování vítěze mezinárodního výcvikového programu 2015 je možné nalézt zájem týmu GT Academy o pokračování účasti ve vytrvalostní BES. Kromě předpokládaného nasazení vozu Nissan GT-R a Australana Matta Simmonse nebyly uvedeny další podrobnosti.

Letošní účastník vytrvalostní BES, německý ROWE Racing, rozšíří v příštím roce své aktivity i na krátké závody. Zároveň 5. prosince oznámil výměnu nynějších mercedesů za nové BMW M6 GT3 s částečnou podporou mnichovského výrobce. Jména jezdců můžeme očekávat v příštím roce.

Kessel Racing upřesnil 14. prosince své předchozí plány. Dvě nová Ferrari 488 GTB nasadí v kategorii smíšených posádek, starší F458 případně využijí amatéři. Stále nepadlo rozhodnutí o jezdeckém složení anebo o zvažované účasti v krátkých závodech.

Z rozhovoru pro Daily Sportcar 15. prosince vyplývá zájem německé stáje Black Falcon o pokračování účasti ve vytrvalostní BES. Tým z Meuspathu však místo Mercedesu SLS, jenž by pouze v případě zájmu využil pro amatéry, nasadí své dva nové vozy AMG GT.

Další německá stáj MRS GT Racing (Molitor) má také jasno ohledně účasti ve vytrvalostní části. Dle zprávy z 15. prosince však zvažuje účast i v krátkých závodech. Stáj Karstena Molitora využila možnosti modernizace svých vozů McLaren MP4-12C na typ 650S. Tým z Lonsee se letos seriálu BGTS již účastnil. V první polovině sezony nasazoval Nissan GT-R, posléze jeho aktivity převzal americký Always Evolving Motorsport.

Přehled zájemců o BGTS (BSS + BES)

 Datum  Tým  Vůz  Poznámka
 20.09.   Attempto  Lamborghini  (R): Huracán, 2 vozy
 12.10.   Team Brazil  Lamborghini  (R): Huracán
 (R): 1-2 změny v nynějších sestavách
 21.10.   Rinaldi  Ferrari  (R): F488 GTB
 (R): Siedler, Seefried (asi PRO)
 (R): příp. 2. vůz: Salikhov, Kogay
 05.12.   ROWE  BMW  (O): M6, 2 vozy

Přehled zájemců o BES

 Datum  Tým  Vůz  Poznámka
 24.07.   RAM Racing  AMG  (R): typ GT
 30.07.   M-Sport  Bentley  (O): Smith, Kane, Abril (7)
 (O): Soucek, Soulet, Buhk
 05.08.   Konrad  Lamborghini  (R): Huracán, 1 - 2 vozy
 07.10.   Barwell  Lamborghini  (R): Huracán, 2 vozy
 (R): spolupráce s MP Motorsport
 21.09.   AKKA ASP  TBA  (R)
 24.09.   Kessel  Ferrari  (R): F488 GTB (PAM)
 (R): případně F458 (AM)
 09.10.   ROAL  BMW  (R): M6, možná i krátké závody
 13.10.   ARC  Lamborghini  (R): Huracán
 24.10.   Car Collect.  Audi  (R): 2. generace
 24.11.   Parker  Bentley  (O): 2 vozy, PAM
 04.12.   GT Acad.  Nissan  (R): Simmons
 15.12.   Blk Falcon  AMG  (R): typ GT, případně SLS (AM)
 15.12.   MRS GT  McLaren  (R): 650S, možná i krátké závody

ADAC GT Masters

Jak je zveřejněno ve výše uvedené zprávě, němečtí pořadatelé si v příštím roce nemusí stěžovat na nedostatek zájemců. Již do konce listopadu využilo zvýhodněných podmínek celkem 17 stájí s 28 vozy. Některá jména účastníků jsou ještě zahalena tajemstvím, přehled známých je v níže uvedené tabulce. Pod ní bude ještě předpokládaný souhrn dle známých údajů od pořadatelů.

Již 26. listopadu unikly informace o zájmu stáje HB Racing s dvojicí vozů Lamborghini Huracán. Rakušané v minulosti spolupracovali s jiným účastníkem německého šampionátu, týmem Herberth Motorsport. V kokpitu jednoho z nových přírůstků Dietmara Hirsche se nejspíše usadí Alfred Renaurer. Jeho kolegy mohou být Handlos, Alleman, Armindo a Schreier.

Tým MRS GT bude i v roce 2016 pokračovat s vozem Nissan GT-R, jenž letos v domácí sérii nasazoval dva.

Dřívější předběžný zájem o německé mistrovství potvrdil s dalšími informacemi 15. prosince tým Car Collection. Do vozu s číslem 33 usedne Holanďan Christian Frankenhout, k němuž má být přidělen některý z továrních jezdců Audi.

 Datum  Tým  Vůz  Poznámka
 20.09.   Attempto  Lamborghini  (R): Huracán
 09.10.   Callaway  Corvette  (O): C7, Curran, Said
 24.10.   Car Collect.  Audi  (O): R8 2. generace
 (O): č. 33 Frankenhout
 26.11.   HB Racing  Lamborghini  (O): 2x Huracán
 (R): Renauer, Handlos, Alleman
 (R): Armindo, Schreier
 15.12.   MRS GT  Nissan  (R)

Ze zprávy německých pořadatelů je zřejmý zájem sedmi výrobců. Jedním z nich je Nissan, jenž bude zastoupen pravděpodobně jedním až dvěma vozy týmu MRS GT. Dalším výrobcem je Lamborghini a jeho Huracán, o Reiterově Gallardu se Němci nezmiňují. Italské vozy se objeví v barvách HB Racingu (2x) a Attempta (počet není znám). Po pracovní zkušební sezoně ve vytrvalostních podnicích s Huracánem lze očekávat návrat týmu Grasser do krátkých závodů.

Chybět nebude ani Corvette obou generací. Starší Z06 bude nejspíše provozovat tým RWT, nový model C7 bude ve spolupráci se společností Wheelen nasazovat Callaway. Celkem jsou zhotoveny tři exempláře C7 GT3.

V případě Mercedesu je zmiňován pouze nový model AMG GT. Dosavadními uživateli bez prozatím potvrzených informacích o technice jsou týmy Zakspeed a HP Racing. Stejná situace je v případě Porsche a nového GT3 na bázi typu 991 (dosud Schütz a Herberth). Také u BMW je v poli přihlášen pouze nový typ M6 GT3. Jeho vlastníkem bude kromě týmu Schubert (pravidelně s dvěma vozy) občasný účastník ROWE Racing (letos s mercedesem).

Nejvíce vozů bude mít čtyři kruhy na kapotě. Rozšířené Audi R8 obou generací bude tvořit s deseti vozy bezmála třetinu startovního pole. Své plány s dvojicí nových vozů odhalil pouze tým Car Collection. Mezi další uživatele patří týmy Abt (nasazují 2 – 3 vozy), MS Racing (1 - 2 vozy) anebo Yaco (1 vůz). Ani v jednom případě není známo jaké specifikace tito možní účastníci nasadí.

FIA GT, Brno 2008

Foto: Martin Ševčík

Doplňující odkazy

 Popis
Odkaz
Grand magazín 20/2015 (29. října – 25. listopadu)
Profil Blancpain Sprint Series 2015
Profil Blancpain Endurance Series 2015
Profil ADAC GT Masters 2015
Představení závodu 24 hodin ve Spa 2015
Konečné výsledky Blancpain GT Series
Průvodce: 1. FIA GT Světový pohár

Zdroj: SRO, ADAC, Sportscar 365, Endurance-Info, Daily Sportcar, GT Eins, Formule