Lotus se naučil šetřit
Loni snížil finanční ztrátu o více než 50 milionů liber.
Tým Lotus F1 v letech 2012 a 2013 prožíval svou zlatou éru, ale pouze co se týče výsledků na trati. Finančně to s týmem šlo dolů vodou a jen v roce 2013 si zaúčtoval ztrátu £64 914 000 (dle aktuálního kurzu 2,376 miliardy korun). Tým pokračoval ve vývoji aktuálně používaného vozu, ve kterém jeho jezdci získali spolu 14 pódiových umístění a Kimi Räikkönen dokonce vyhrál Velkou cenu Austrálie a zároveň se musel vyvíjet zcela nový vůz pro sezónu 2014.
Účetnictví týmu z Enstone však ukázalo, že okamžitě po jmenování nového generálního ředitele, Matthewa Cartera, se začalo s rázným šetřením. S pomocí peněz od nového sponzora PDVSA se již následující rok ztráta vyšplhala "pouze" na 8,5 mil. britských liber, což je oproti roku 2013 rozdíl přes £56 milionů.
Carter chtěl tým propouštěním zaměstnanců a ráznými škrty zřejmě dostat co nejblíže vyvážené bilanci, ale ztráta vzrostla kvůli téměř 2 milionům vyplaceným jako odstupné bývalým zaměstnancům a 3,6 mil. liber zaplaceným Renaultu za odstoupení od smlouvy a přechod k pohonné jednotce Mercedesu. Provozní ztráta tedy byla přibližně £3 mil.
Víme, že Lotus pokračoval v šetření během celé sezóny 2015 a dnes je již na 90 % majetkem automobilky Renault, která postupně hradí všechny staré dluhy vůči daňovým úřadům i dodavatelům a pomalu by měl začít se zvyšováním počtu zaměstnanců až na úroveň špičkových týmů. Podle generálního ředitele francouzské automobilky však půjde o pomalý proces, který může trvat i 2-3 roky.