Lotus: Smlouva s Renaultem prakticky hotová
Celý tým se už těší na nového majitele.
Smlouva mezi Lotusem a Renaultem je již prakticky připravena, oznámil Gérard Lopez.
"Myslím, že s Renaultem už máme vše připraveno," řekl Lopez, který je šéfem týmu a zároveň předsedou a spoluvlastníkem jeho současné mateřské společnosti Genii Capital. "Vím, že Renault si ještě potřebuje ujasnit nějaké věci s Formulí 1 a FOM, ale my jsme už prakticky domluveni."
Renault, alespoň prozatím, neplánuje koupit 100 procent týmu a bude mu stačit majoritní podíl. Lopez by i díky tomu měl zůstat v pozici šéfa týmu.
"Nekončím, i když se to někomu může zdát divné, protože mě požádali, abych zůstal. Takže pokud a když se obchod uzavře, já zůstanu. Nadále budu vlastníkem, jen nebudu mít tak velký podíl."
Na přesun pod křídla Renaultu se už těší i Nick Chester, technický ředitel týmu. S podporou Renaultu se bude moci vývojový program rozběhnout na plné otáčky, zatímco tato sezóna byla jen o malých efektivních krocích.
"S naším vozem jsem (od začátku sezóny) velmi spokojený, ale zároveň mě zklamal vývoj. Udělali jsme dobrý základ, který se i dobře řídil, takže z něj jezdci mohli na trati dostávat maximum. Bohužel, finance nám zabránily pokračovat ve vývoji. Mohli jsme zajít mnohem dál a jistě by to bylo zajímavé," řekl Chester.
"Za normálních okolností bychom přišli s několika většími balíky vylepšení, ale letos jsme nasadili jen pár menších věcí. To znamená, že jsme si museli vybírat a být kreativní při zavádění menších vylepšení."
Pokladna Lotusu by se tedy měla brzy pěkně naplnit, ale Federico Gastaldi, zástupce šéfa týmu, si přesto přeje, aby F1 co nejrychleji změnila systém rozdělování svých příjmů. Malé nezávislé týmy bez podpory automobilky nebo společnosti jako Red Bull to mají v současnosti velmi těžké. Lotus se letos trápil i navzdory štědrému sponzorovi PDVSA, venezuelskému ropnému gigantu, ktérého získal spolu s Pastorem Maldonadem.
"Podle mě je velmi důležité, aby Formule 1 změnila svůj obchodní model," řekl Gastaldi. "Tento sport má strašně mnoho finančních problémů na straně týmů i na straně organizátorů závodů."