Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Button chce fyzicky náročnější vozy a přilnavost

Button chce fyzicky náročnější vozy a přilnavost

Jezdci by měli po dokončení závodu padat z nohou.

Autosport se Jensona Buttona zeptal na jeho představu vozů F1 od roku 2017. Brit doufá ve fyzicky náročnější vozy a více mechanické přilnavosti. Zatímco to první by se mu mělo téměř s jistotou splnit, o mechanickou versus aerodynamickou přilnavost se nadále bojuje v zákulisí, ale rozhodnout by se mohlo ještě před koncem ledna, aby týmy začaly s přípravou nové generace vozů.

"Jednou z nejdůležitějších věcí je, aby to byl vůz, ve kterém si pilot užije jízdu. Takže jezdec by měl po závodě z vozu vystoupit se širokým úsměvem, nebo být tak unavený, že z vozu spíš vypadne než vystoupí. Fanoušci to budou milovat," předpokládá Button.

"Nyní se předjíždí více než před deseti lety a všichni říkají, že tohle jsou nejlepší léta v F1. Takže potřebujeme, aby časy na kolo klesly pomocí zvýšení mechanické přilnavosti, protože takto budou vozy rychlejší a nebude to mít negativní vliv na jízdu jednoho vozu těsně za druhým. Myslím, že v oblasti aerodynamiky nejvíce získáme pomocí difuzoru, který ovlivní vůz vzadu méně (než křídla)."

Button se už během podzimního oznámení prodloužení kariéry o rok 2016 nechal slyšet, že pokud bude nová generace vozů vypadat zajímavě, odloží jezdecký důchod o další rok. Optimistický je také ohledem změn dělaných pro lepší show pro diváky.

"Myslím, že (lidé z FIA) vlastně dělají všechno správně. Na začátku roku bylo hodně kritiky, ale věci se už začaly měnit. Týmy i FIA pochopily, kam tento sport patří a že momentálně tam není. Vždy je prostor pro zlepšení, vždyť v roce 2005 byly vozy o 6 sekund na kolo rychlejší než nyní.

Už od sezóny 2016 bychom měli mít podstatně lepší zvuk, což je také důležitou součástí tohoto sportu. To jak zněly vozy dosud, bylo dost smutné. Nemělo to nic společného se zvukem, který měly vozy když jsem vyrůstal a když jsem pak přišel do F1. Snad se tedy zvuk opravdu zlepší, protože podle mě to pomůže zvýšit popularitu F1."