Grand magazín 1/2016 (20. prosince – 15. ledna)
Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.
Krátce ze světa
28. prosince
SRO změnila označení krátké a vytrvalostní části, které jsou součástí Blancpain GT Series. Název Série je nyní vyhrazen pouze vlajkové lodi pořadatelů SRO, zatímco stávající označení vystřídá Pohár (Cup).
30. prosince
Americký tým M1 GT Racing je prvním známým účastníkem v nedávno představeném Intercontinental GT Challenge. Stáj z Brooksville nasadí nové Audi R8 LMS obsazené ryze americkou posádkou Walt Bowlin, Guy Cosmo a Larry Pegram. Účast v prvním podniku začátkem února v Bathurstu však není vzhledem k nedostatku času na přípravu jistá.
12. ledna
SRO oznámila spolupráci s pořadatelem japonského mistrovství Super GT, společností GTA Co., Ltd 12 hodin v Sepangu 2016. Záměrem je přilákat účastníky třídy GT300 japonské série, kteří mají potřebnou techniku třídy GT3.
Pohled za obzor
Jedná se o seznam zájemců o jednotlivé série v nadcházející sezóně. Zvýrazněné údaje budou představovat změny oproti předchozímu vydání magazínu. U nových oznámení bude zvýrazněno pouze datum.
V kolonce Datum je uveden termín prvního oznámení. Zůstane neměnné i v okamžiku změny v případě oficiálního potvrzení po předchozím uvedení neoficiálních informací.
Ve sloupci s označením Poznámka mohou být údaje o jezdcích, počtech nasazených vozidel apod. Na začátku řádku písmena v závorce označí zdroj informací: O – oficiální oznámení týmu, na stránkách série anebo tiskovou zprávou (velmi vysoká pravděpodobnost) anebo R – údaje z rozhovorů anebo podle dotazů reportérů, které mohou podléhat změnám.
Novinkou je přidání písmena S, které označuje informaci s nejmenší mírou přesnosti (dohady a zákulisní informace). U jednoho týmu mohou být všechny druhy informací.
Blancpain GT Series
Příliv nových jmen se vyrojil koncem loňského roku po článcích na portálech Endurance-Info a Sportscar 365. Zatímco Francouzi zvolili představení týmů podle zastoupení výrobců, Američané se v podobném přehledu rovnou zaměřili na jednotlivé týmy.
Od 23. prosince jsou známy plány i nová technika u týmu AKKA ASP. Po více jak deseti letech s vozy se vzpínajícím se koníkem ve znaku si Francouzi ponechají pouze jedno Ferrari 458. Celkem zakoupili tři nové AMG GT, které nasadí v celém BGTS. Pokud se však Francouzi rozhodnou zúčastnit nového GT3 Le Mans Cupu, v BGTS se objeví jen dva vozy. Jedna z posádek v krátkých závodech a v 24 hodinovém závodě bude profesionální.
Významným zdrojem se stala dvojice článků vydaných 28. prosince na předních zahraničních portálech. Obsahovaly informace o zájemcích ze zákulisí, ale také na základě přímých dotazů.
V celém seriálu bude pokračovat Belgian Audi Club (WRT). Po loňském zkušebním programu nového Huracánu především ve vytrvalostní části rozšíří svůj program do celého seriálu tým Grasser. V delších závodech bude pokračovat Emil Frey s unikátním jaguarem. Pravděpodobně s kombinací starého (F458) a nového (F488) ferrari nastoupí AF Corse. Italové i nadále pokračují s třemi až čtyřmi vozy ve třídě smíšených posádek a amatérů.
Nad řadou dalších účastníků visí řada otazníků, kromě návaznosti loňské účasti v některých případech nechybí nové informace. V BGTS mají pokračovat s novou technikou od Audi tým Phoenix anebo ISR, nově se i do krátkých závodů zřejmě chystá Sainteloc. Určitým překvapením jsou zvěsti o zájmu týmu Sport Garage, ať už se jedná o nasazení starších F458, dosavadní působení spíše mezi amatéry (malé šance na výraznější prosazení v celkovém hodnocení) anebo občasné potíže s obsazením přihlášených vozů v BES.
Pouze v delších závodech bude působit tým Oman (Motorbase) a dle dostupných zpráv i tým Boutsen Ginion. Obsáhlejší program v krátkých závodech chystá tým Schubert, zde má působit loňský bojovník BGTS tým GT Russian.
V článcích padla zmínka i o dalších zájemcích, málokdy s konkrétnějšími informacemi. Kromě týmu HTP, o němž v první polovině ledna unikly dohady o použité technice, se jedná o loňské účastníky. Jde o TF Sport (Aston Martin, příležitostně vytrvalostní) anebo projekt Always Evolving Motorsport (druhá polovina BGTS po MRS GT, Nissan). Zbývají pouze předpoklady o prosazení nové C7 GT3 (Callaway) anebo Gallarda v barvách Reiteru anebo některého ze zákazníků.
Američané na závěr doplnili odhady účastníků v celém seriálu (18 až 31 vozů) a pouze ve vytrvalostní části (41 - 60 aut).
V prvních lednových dnech následovala doplnění u některých zmíněných účastníků. U příležitosti otevření nového autosalonu BMW provozovaného skupinou Ginion ve Wavre, se Belgičané pochlubili nově nabytou M6 GT3. Tým Boutsen Ginion zároveň 7. ledna oznámil zájem o účast v celém BGTS. Zajímavostí stáje spojené se zastoupením několika značek, mj. nabízejících vozy GT3 (BMW, McLaren, Ferrari), jsou informace o místech prodeje jejich starší techniky. Loni používaná Z4 skončila v Anglii, jeden z mclarenů v USA a druhý.….v České Republice.
Následovaly náznaky jezdeckého složení u krajanů z Belgian Audi Club (WRT). Zatímco pokračování Enza Ideho v krátkých závodech má být jisté, De Leener (loni v BES v AF Corse) naznačil pouze testování.
Hned trojice zpráv pochází z 12. ledna. Italský tým Ombra se pochlubil novým přírůstkem v podobě Lamborghini Huracán. Stáj z Chignolo d'Isola působící mj. v domácím mistrovství anebo chřadnoucím GT Open se rozhodla přijmout novou výzvu v podobě vytrvalostní části BGTS.
Na základě obrázků uniklých o předchozím víkendu byly vyvozovány dohady o účasti týmu HTP. Německá stáj však zveřejnila pouze nákresy nového zbarvení vozů AMG GT. Informace o programu a jezdcích jsou očekávány již v průběhu příštího týdne. O AF Corse se vyrojily další dohady ohledně účasti minimálně jednoho vozu v krátkých závodech. V tomto případě padlo jméno Stéphane Lémereta.
Přehled zájemců o BGTS (BSC + BEC)
Datum | Tým | Vůz | Poznámka |
20.09. | Attempto | Lamborghini | (R): Huracán, 2 vozy |
21.09. | AKKA ASP* | AMG | (O): GT;BSS a 24H v PRO |
(R): 2 – 3 vozy, v 24H jen 2 | |||
12.10. | Team Brazil | Lamborghini | (S): Huracán |
(S): 1-2 změny v loňských sestavách | |||
21.10. | Rinaldi | Ferrari | (S): F488 GTB |
(S): Siedler, Seefried (asi PRO) | |||
(S): příp. 2. vůz: Salikhov, Kogay | |||
05.12. | ROWE | BMW | (O): M6, 2 vozy |
28.12. | AF Corse | Ferrari | (R): BEC – 3 až 4 vozy, F458 a F488 |
(R): BEC - PAM, AM | |||
(S): minimálně 1 vůz v BSC, Lémeret | |||
28.12. | WRT | Audi | (R): 2-3 R8 II |
(R): L.Vanthoor a jeho bratr | |||
28.12. | Grasser | Lamborghini | (R): Huracán, 2 vozy |
28.12. | ISR | Audi | (S): 1x R8 II + možná 1x ultra |
28.12. | Phoenix | Audi | (S): Mayr-Melnhof |
28.12. | Sainteloc | Audi | (S) |
28.12. | Sp. Garage | Ferrari | (S): 2x F458 |
28.12. | Boutsen | BMW | (O): M6 |
(S): Ojjeh |
* tým přeřazený z tabulky pro zájemce pouze o vytrvalostní část
Přehled zájemců o BEC
Datum | Tým | Vůz | Poznámka |
24.07. | RAM Racing | AMG | (S): typ GT |
30.07. | M-Sport | Bentley | (O): Smith, Kane, Abril (7) |
(O): Soucek, Soulet, Buhk | |||
05.08. | Konrad | Lamborghini | (R): Huracán, 1 - 2 vozy |
07.10. | Barwell | Lamborghini | (S): Huracán, 2 vozy |
(S): spolupráce s MP Motorsport | |||
24.09. | Kessel | Ferrari | (R): F488 GTB (PAM) |
(R): případně F458 (AM) | |||
09.10. | ROAL | BMW | (R): M6, možná i krátké závody |
13.10. | ARC | Lamborghini | (R): Huracán |
24.10. | Car Collect. | Audi | (S): 2. generace |
24.11. | Parker | Bentley | (O): 2 vozy, PAM |
04.12. | GT Acad. | Nissan | (S): Simmons |
15.12. | Blk Falcon | AMG | (R): typ GT, případně SLS (AM) |
15.12. | MRS GT | McLaren | (S): 650S, možná i krátké závody |
28.12. | Emil Frey | Jaguar | (R) |
28.12. | Oman | Aston | (S): asi PAM |
28.12. | Ombra | Lamborghini | (O): Huracán |
Pouze ve vrcholném podniku 24 hodin ve Spa se (snad) kromě stálých účastníků setkáme navíc s americkým týmem M1 GT Racing (Audi – Bowlin, Cosmo, Pegram).
Zbývá připomenout týmy zajímající se pouze o krátké závody. Kromě třinácti stájí přihlášených v celém seriálu se v BSC objeví týmy Schubert (BMW M6) a GT Russian.
ADAC GT Masters
Pořadatelé se přímo na svých stránkách mohli pochlubit oznámením dvou nových účastníků. S největší pravděpodobností se jedná o týmy patřící mezi 28 přihlášených zájemců, kteří vyjádřili zájem před bezmála dvěma měsíci.
V německém mistrovství bude v nadcházející sezoně slavit premiéru tým JBR Motorsport&Engineering. Přestože se jedná o nedávno založený tým, pod vedením bývalého inženýra z F1 Jörna Beckera se sejde sestava techniků a inženýrů se zkušenostmi z F1, DTM, ale také GT závodů. Posádku pro své Audi R8 druhé generace stáj zatím hledá.
Po třech úspěšných sezonách v německém Porsche Carrera Cupu se rozhodli Timo a Rüdiger Bernhard rozšířit své aktivity i do domácího mistrovství GT. Zůstanou věrni zuffenhausenskému výrobci, jenž jim spolu s technikou (model 2016) poskytne svého jezdce Kevina Estreho.
Datum | Tým | Vůz | Poznámka |
20.09. | Attempto | Lamborghini | (R): Huracán |
09.10. | Callaway | Corvette | (R): C7, Curran, Said |
24.10. | Car Collect. | Audi | (O): R8 2. generace |
(O): č. 33 Frankenhout | |||
26.11. | HB Racing | Lamborghini | (O): 2x Huracán |
(R): Renauer, Handlos, Alleman | |||
(R): Armindo, Schreier | |||
15.12. | MRS GT | Nissan | (S) |
03.01. | JBR MS | Audi | (O): 1 vůz |
11.01. | KÜS Team75 | Porsche | (O): 1 vůz (991), Estre |
Foto: Martin Ševčík
Doplňující odkazy
Popis |
Odkaz
|
Grand magazín 22/2015 (26. listopadu – 19. prosince) | |
Konečné výsledky Blancpain GT Series | |
Průvodce: 1. FIA GT Světový pohár |
Zdroj: SRO, ADAC, Sportscar 365, Endurance-Info, Autosport.be, Boutsen Ginion, Formule