Grand magazín 2/2016 (16. ledna – 12. února)
Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.
Krátce ze světa
22. ledna
Na úspěšný program GT sportovního oddělení Audi doléhají škrty v důsledku emisní aféry mateřského koncernu Volkswagen. Dosavadní podpora čtyř vozů v 24 hodin ve Spa a na Nordschleife se má od letošního roku omezit pouze na dva vozy. Zda bude vybrán jeden tým z dvojice podporovaných (WRT a Phoenix) anebo dostane každý z nich podporu pro jeden vůz, není zatím jasné.
27. ledna
Bývalý vedoucí týmu Marc VDS Racing Bas Leinders po ukončení činnosti belgické stáje v automobilových závodech přijal funkci sportovního ředitele firmy McLaren v programu GT. Úkolem Belgičana bude práce s rozšiřujícím se počtem zákaznických týmů k maximálnímu využití možností jejich vozů 650S GT3.
29. ledna
Kalendář premiérového ročníku International GT Challenge doznal ještě před úvodním závodem v australském Bathurstu změn. Druhý podnik v americkém Austinu (5. – 6. března, úvodní podnik Pirelli World Challenge), který měl být započítán do výsledků celosvětové série, byl ze čtyřdílného seriálu vyřazen. Důvodem byl malý zájem evropských stájí mj. kvůli oficiálním testům na okruhu Paul Ricard ve dnech 9. – 10. března. Americký podnik se objeví v kalendáři IGTC až v říjnu 2017.
Foto: Mercedes
Přestože je na okruhu v americkém Austinu očekávána účast více jak sedmi desítek vozů GT3, o zařazení do IGTC mělo zájem 10-12 účastníků.
Výsledkový servis
Na okruhu v australském Bathurstu se v rámci 12 hodinového vytrvalostního závodu rozdělovaly první body účastníků přihlášených v nově založeném International GT Challenge. V závodě plném zvratů s těsným finišem se nakonec radovala posádka týmu Tekno Van Gisbergen/Parente/Webb (McLaren).
Vítězové se museli vypořádat s technickými problémy a penalizací průjezdu boxy. Více o závodě včetně úplných výsledků naleznete Zde.
Pohled za obzor
Jedná se o seznam zájemců o jednotlivé série v nadcházející sezóně. Zvýrazněné údaje budou představovat změny oproti předchozímu vydání magazínu. U nových oznámení bude zvýrazněno pouze datum.
V kolonce Datum je uveden termín prvního oznámení. Zůstane neměnné i v okamžiku změny v případě oficiálního potvrzení po předchozím uvedení neoficiálních informací.
Ve sloupci s označením Poznámka mohou být údaje o jezdcích, počtech nasazených vozidel apod. Na začátku řádku písmena v závorce označí zdroj informací: O – oficiální oznámení týmu, na stránkách série anebo tiskovou zprávou (velmi vysoká pravděpodobnost) anebo R – údaje z rozhovorů anebo podle dotazů reportérů, které mohou podléhat změnám.
Novinkou je přidání písmena S, které označuje informaci s nejmenší mírou přesnosti (dohady a zákulisní informace). U jednoho týmu mohou být všechny druhy informací.
Blancpain GT Series
Pro předchozí období bylo typické zveřejňování doplňujících informací u dříve oznámených stájí.
Sám majitel týmu Konrad Motorsport v rozhovoru 18. ledna doplnil další informace ohledně účasti v sérii. V létě naznačené záměry počítaly s účastí ve vytrvalostní části, nyní je jasný zájem o celý seriál. Tým z Verl vlastní dvě nová lamborghini, třetí sloužící loni v barvách Grasseru má pronajaté. Zda v BGTS nasadí pouze jeden anebo dva vozy závisí na programu pilota Rolfa Ineichena.
Podobná situace nastala i u týmu MRS GT, kdy 21. ledna mělo být rozhodnuto o účasti v celém seriálu. Stáj z Lonsee čeká velmi nabitý program, takže je otázkou, zda to s působením v BGTS nedopadne jako loni.
Další informace o týmu Grasser byly zveřejněny ve dnech 3. února. První zprávy o nasazení dvou vozů v BGTS mají konkrétnější podobu. V krátkých závodech budou v hlavní kategorii nasazeny hned tři vozy, ve vytrvalostních s výjimkou Spa dva. Sestavy pro BSC jsou ve složení Stolz/Beretta, Bortolotti/Pohler a třetí vůz obsadí navrátivší Bleekemolen a slovenský závodník Štefan Rosina. Ve vytrvalostní části bude součástí první posádky Piccini, druhá bude kombinací Bortolotti/Bleekemolen/Gitlin
Po řadě dohadů oznámil 6. února tým HTP návrat ke značce s trojcípou hvězdou. Stáj, nyní sídlící v Altendiezu, po loňské jediné sezoně s Bentley, dříve využívala typ SLS. Nyní vlastní čtyři nové vozy Mercedes-AMG GT. I nadále bude německá stáj působit v celém seriálu. Z jezdeckého obsazení je znám pouze malajský pilot Jazeman Jaafar, jména dalších jezdců mají být brzy zveřejněna.
Britský tým Barwell doplnil 8. února další informace ke své účasti ve vytrvalostním dílu BGTS. Jeden vůz nasazený ve třídě smíšených posádek obsadí osvědčené trio Poole/Abra/Osborne. Složení posádky druhého lamborghini má být brzy oznámeno.
Část jezdeckého složení zveřejnil 11. února tým Attempto. Německá stáj bude zajišťovat služby holandskému prodejci Lamborghini z Leusdenu v celém seriálu. V krátkých závodech usednou do kokpitu Van Splunteren/Valsecchi, ve vytrvalostní části doprovodí Van Splunterena Jeroen Mul a třetí, prozatím neoznámený pilot.
Ve stejný den odhalila část posádek pro vytrvalostní díl italská stáj AF Corse. Na nový typ Ferrari 488 GT3 se může těšit Pasin Lathouras. Do staršího Ferrari 458 s číslem 90 usedne trio jezdců donedávna působící v GT Open ve složení Giammaria/Balzan/Companc.
Nejnovější oznámení z 12. února naznačuje účast týmu Phoenix, když Dán Madsen se zúčastní krátkých závodů ve třídě Silver Cup.
Přehled zájemců o BGTS (BSC + BEC)
Datum | Tým | Vůz | Poznámka |
05.08. | Konrad* | Lamborghini | (R): Huracán, 1 - 2 vozy, spíše PAM |
20.09. | Attempto | Lamborghini | (R): Huracán, 2 vozy |
(O): BSC (PRO): Splunteren/Valsecchi | |||
(O): BEC (PAM): Splunteren/Mul | |||
21.09. | AKKA ASP* | AMG | (O): GT; BSS a 24H v PRO |
(R): 2 – 3 vozy, v 24H jen 2 | |||
12.10. | Team Brazil | Lamborghini | (S): Huracán |
(S): 1-2 změny v loňských sestavách | |||
21.10. | Rinaldi | Ferrari | (S): F488 GTB |
(S): Siedler, Seefried (asi PRO) | |||
(S): příp. 2. vůz: Salikhov, Kogay | |||
05.12. | ROWE | BMW | (O): M6, 2 vozy |
15.12. | MRS GT* | McLaren | (S): 650S |
28.12. | AF Corse | Ferrari | (R): BEC – 3 až 4 vozy, F458 a F488 |
(R): BEC - PAM, AM | |||
(S): minimálně 1 vůz v BSC, Lémeret | |||
(R): BEC (PAM): F488 - Lathouras | |||
(R): BEC: F458 – Giammaria/Balzan/Companc | |||
28.12. | WRT | Audi | (R): 2-3 R8 II |
(R): L.Vanthoor a jeho bratr | |||
28.12. | Grasser | Lamborghini | (O): Huracán, 3x BSC, 2x BEC |
(O): BSC - Bortolotti/Pohler | |||
(O): BSC - Stolz/Beretta | |||
(O): BSC - Bleekemolen/Rosina | |||
(O): BEC - Bortolotti/Bleekemolen/Gitlin | |||
(O): BEC - Stolz/Beretta/Piccini | |||
28.12. | ISR | Audi | (S): 1x R8 II + možná 1x ultra |
28.12. | Phoenix | Audi | (S): Mayr-Melnhof |
(R): BSC-SC: Madsen | |||
28.12. | Sainteloc | Audi | (S) |
28.12. | Sp. Garage | Ferrari | (S): 2x F458 |
28.12. | Boutsen | BMW | (O): M6 |
(S): Ojjeh | |||
06.02. | HTP | AMG | (O): GT, Jaafar |
* tým přeřazený z tabulky pro zájemce pouze o vytrvalostní část
Přehled zájemců o BEC
Datum | Tým | Vůz | Poznámka |
24.07. | RAM Racing | AMG | (S): typ GT |
30.07. | M-Sport | Bentley | (O): Smith, Kane, Abril (7) |
(O): Soucek, Soulet, Buhk | |||
07.10. | Barwell | Lamborghini | (O): Huracán, 2 vozy |
(O): spolupráce s MP Motorsport | |||
(O): PAM: Poole/Abra/Osborne | |||
24.09. | Kessel | Ferrari | (R): F488 GTB (PAM) |
(R): případně F458 (AM) | |||
09.10. | ROAL | BMW | (R): M6, možná i krátké závody |
13.10. | ARC | Lamborghini | (R): Huracán |
24.10. | Car Collect. | Audi | (S): 2. generace |
24.11. | Parker | Bentley | (O): 2 vozy, PAM |
04.12. | GT Acad. | Nissan | (S): Simmons |
15.12. | Blk Falcon | AMG | (R): typ GT, případně SLS (AM) |
28.12. | Emil Frey | Jaguar | (R) |
28.12. | Oman | Aston | (S): asi PAM |
28.12. | Ombra | Lamborghini | (O): Huracán |
Pouze ve vrcholném podniku 24 hodin ve Spa se (snad) kromě stálých účastníků setkáme navíc s americkým týmem M1 GT Racing (Audi – Bowlin, Cosmo, Pegram).
Zbývá připomenout týmy zajímající se pouze o krátké závody. Kromě šestnácti stájí přihlášených v celém seriálu se v BSC objeví týmy Schubert (BMW M6) a GT Russian.
ADAC GT Masters
Z rozhovoru s Franzem Konradem 18. ledna je patrné zvažování účasti v německé sérii. Rozhodující bude program Rolfa Ineichena, kdy u jednoho z vozů se nabízí volba mezi BGTS a ADAC GT Masters.
Své záměry odhalil 22. ledna tým Christiana Abta, který po sedmi sezonách s audi přezbrojil na bentley. Britský výrobce tak získává po ztrátě HTP odpovídající náhradu alespoň v německém mistrovství. Tým z Kemptenu bude i nadále nasazovat tři vozy, v jednom z nich usedne do kokpitu i majitel týmu a mistr ADAC GT Masters 2009 Christian Abt.
Po roční přestávce (s výjimkou účasti ve Spa) se vrací do šampionátu tým Herberth Motorsport. V kokpitu nového porsche se budou opět střídat Martin Ragginger a jeden z šéfů týmu Robert Renauer. Stáj z Jedenhofenu bude i nadále podporovat firma Precote.
Přestože je program týmu Grasser nabitý, našli si Rakušané čas i na účast v německé sérii. Po loňském úspěchu při příležitostném startu chce nasadit tým z Knittelfeldu jeden až dva vozy. Prozatím oznámil pouze Lucu Stolze jako jediného jezdce pro německý program.
Datum | Tým | Vůz | Poznámka |
20.09. | Attempto | Lamborghini | (R): Huracán |
09.10. | Callaway | Corvette | (R): C7, Curran, Said |
24.10. | Car Collect. | Audi | (O): R8 2. generace |
(O): č. 33 Frankenhout | |||
26.11. | HB Racing | Lamborghini | (O): 2x Huracán |
(R): Renauer, Handlos, Alleman | |||
(R): Armindo, Schreier | |||
15.12. | MRS GT | Nissan | (S) |
03.01. | JBR MS | Audi | (O): 1 vůz |
11.01. | KÜS Team75 | Porsche | (O): 1 vůz (991), Estre |
18.01. | Konrad | Lamborghini | (R): Huracán, možná účast 1 vozu |
22.01. | Abt | Bentley | (O): 3 vozy, C.Abt |
25.01. | Herberth | Porsche | (O): 1 vůz (991), Estre |
(O): Ragginger, Renauer | |||
05.02. | Grasser | Lamborghini | (O): 1 vůz, Stolz |
(R): 2 vozy |
Foto: Martin Ševčík
Doplňující odkazy
Popis |
Odkaz
|
Grand magazín 1/2016 (20. prosince – 15. ledna) | |
Konečné výsledky Blancpain GT Series | |
Průvodce: 1. FIA GT Světový pohár |
Zdroj: SRO, ADAC, Sportscar 365, Endurance-Info, Formule