Heidfeld: F1 má fantastické vozy a fantastické jezdce
Většina kritiky je neoprávněná.
Formule 1 v posledních letech z nejrůznějších důvodů čelí spoustě kritiky zvenčí i od nespokojených šéfů některých týmů. Nick Heidfeld je ale přesvědčený, že velká část z ní je nezasloužená a zbytečná. Heidfeld jezdil v F1 v letech 2000 až 2011 a vystřídal týmy Prost, Sauber, Jordan, Williams, BMW a Lotus.
"V první řadě si myslím, že Formule 1 se potřebuje dostat ze spirály negativity, která zde podle mě není z dobrého důvodu," řekl Heidfeld v rozhovoru pro Motorsport. "Samozřejmě, vždy je co zlepšovat, ale F1 není tak špatná, jak říkají někteří lidé. Stále má fantastické vozy a za jejich volanty fantastické jezdce a dobré závody."
Část nespokojenosti vyplývá z již dva roky trvající dominance Mercedesu, což ale v F1 není nic nového.
"Už od vzniku F1 se objevovaly týmy schopné ovládnout celý šampionát. Vždycky je snaha udělat šampionát zajímavější tím, že budou mezi vozy menší rozdíly, ale i přesto se pokaždé najde tým, který bude jednoduše lepší než ostatní."
Co se ale Heidfeldovi nelíbí, je menší hlučnost motorů a systém DRS - pohyblivá část zadního křídla, která snižuje odpor vzduchu na rovinkách a pomáhá s předjížděním. Teď se víc předjíždí, ale většinou to nejsou dech beroucí souboje.
"Chybí mi zvuk a vadí mi, že předjíždění s DRS je příliš umělé. Nyní se sice předjíždí, ale nejednou vidíte vůz nejen předjet na rovince, ale rovnou se i zařadit před soupeře."
Situaci v F1 sleduje i Heidfeldův týmový kolega ve Formuli E, bývalý jezdec HRT, Lotusu a Williamsu, Bruno Senna.
"Myslím, že závodění vždy pomůže více mechanické přilnavosti. Hlavně proto, že o aerodynamický přítlak přijdete, jakmile se dostanete za jiný vůz. Takže správnou cestou je vysoká mechanická přilnavost. Je to i bezpečnější cesta, protože o aerodynamický přítlak přijdete i tehdy, když se vůz dostane do smyku a vůz se otočí bokem nebo o 180°. Pro závodění i bezpečnost by byly dobré velké pneumatiky s vysokou přilnavostí," řekl Bruno Senna.