Nový kvalifikační formát nadále tématem diskusí
Jezdci změnu nechtějí, týmy připravují úpravu.
Změna kvalifikačního systému na "eliminační", ze kterého by jezdci vypadávali po jednom, byla po schůzce Jeana Todta a Bernieho Ecclestona se šéfy týmů oznámena jako hotová věc. Bernie Ecclestone ale později prozradil, že do začátku sezóny není možné připravit potřebný software a od Sergia Marchionneho, prezidenta Ferrari, jsme se dozvěděli, že se změnou nejsou spokojeny všechny stáje.
Že z nového systému nejsou nadšeni jezdci, to jsme se dozvěděli už s několika rozhovorů a údajně to řekli i z očí do očí řediteli závodů, Charliemu Whitingovi. Ten se s jezdci setkal v Barceloně za zavřenými dveřmi motorhomu FIA, aby "prodiskutovali několik důležitých témat". Mezi přítomnými jezdci byli Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel, Nico Rosberg, Felipe Massa, Sergio Pérez i Kevin Magnussen.
"My samozřejmě nejsme nadšení věcmi, které chtějí implementovat. Uvidíme, jestli na tom mohou něco změnit," řekl Pérez. "Jsme přesvědčeni, že chtějí zavést něco, co bude pro fanoušky moc komplikované. Vlastně je to komplikované i pro nás.
Kromě toho se shodujeme v názoru, že máme dobrý kvalifikační systém a není žádný důvod měnit ho."
Mladý Kevin Magnussen byl rád, že někoho napadlo vyslechnout názor jezdců.
"Ano, je to pozitivní a snad to nebylo naposledy," řekl Dán. "Bylo to jen o tom, že Charlieho zajímal názor jezdců na některé věci. Jistě by bylo lepší, kdybychom už věděli, podle jakých pravidel se bude jezdit. Usnadnilo by nám to přípravu. Takže jsme řekli svůj názor, ale my nerozhodujeme."
Dle Jensona Buttona by se měly řešit úplně jiné věci.
"Mám rád změny pravidel, protože lidé pak dělají chyby a to vám může pomoci, hlavně když nemáte nejrychlejší vůz. Ale měli by se řešit důležitější věci. Hodně věcí by mělo být napraveno dříve, než se sáhne na kvalifikaci, která je nyní podle mě dobrá."
Závodní šéf McLarenu mezitím přiznal, že neví o moc víc než jezdci. Ve hře je už i třetí, kombinovaný návrh. Podle kterého by jezdci po jednom vypadávali pouze v první a druhé části kvalifikace, ale Q3 by se jezdila v podstatě podle starého systému. Posledních 8 jezdců by dostalo k dispozici 12 minut na zajetí nejrychlejšího kola.
"Měli jsme (spolu s ostatními šéfy týmů) diskusi a víceméně to bylo o tom, že každý řekl svůj názor, ale nevím o žádné změně formátu ani ničem podobném. Mluvilo se o změně Q1 a Q2 a zachování Q3, ale nevíme nic o načasování. Vždy když o tom mluvím, objeví se nová verze, takže bude lepší počkat, dokud to nebude oficiální a až potom komentovat."
Jelikož je už březen, každá změna sportovních pravidel potřebuje jednomyslné posvěcení od všech týmů.