Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pérez opět o svém vyhazovu z McLarenu

Pérez opět o svém vyhazovu z McLarenu

Dostal slib, že ho nenahradí jiný jezdec F1.

Sergio Pérez se do F1 dostal přes tým Sauber a v konkurenci týmového kolegu Kamuje Kobajašiho se mu podařilo vyniknout v sezónách 2011 i 2012. Již v průběhu roku 2012 ho kontaktoval McLaren, který jím zaplnil díru způsobenou odchodem Lewise Hamiltona do Mercedesu. Mexičan finančně podporovaný společnostmi svého krajana, miliardáře Carlose Slima, kvůli tomu odešel z juniorského programu Ferrari a už se viděl, jak s britským týmem slaví mistrovský titul. Po necelé sezoně ale dostal padáka a byl rád, že si našel místo alespoň v týmu Force India, za který závodí dodnes.

K tématu nespravedlnosti svého vyhazovu se vrací minimálně dvakrát ročně. Po dvou letošních vystoupeních na stupně vítězů, když pokračují spekulace o jeho možném přestupu do Renaultu nebo Williamsu, je sebevědomější než dříve a v rozhovoru pro webovou stránku McLarenu prozradil, že od jeho bývalého šéfa dostal slib, že tým nebude vyjednávat s jiným jezdcem F1.

"S McLarenem jsem byl v kontaktu od Valencie 2012," řekl Pérez. "Martin Whitmarsh v podstatě chtěl, abych nepodepsal s Ferrari a zůstal dostupný. Vysvětlil mi, že je pravděpodobné, že Lewis Hamilton odejde z týmu, hledá se náhrada a já jsem na vrcholu seznamu kandidátů. Po Singapuru to šlo rychle. Vrátil jsem se do Mexika a po přistání na mě čekalo množství emailů a věci již byly v pohybu. Přiletěl jsem v pondělí, a pokud si dobře pamatuji, tak už ve čtvrtek jsem podepsal smlouvu.

Během prvního testu MP4-28 na trati jezdil Jenson (Button). Tým mu nesprávně namontoval zavěšení, naopak, a on okamžitě zajel nejlepší čas! Měli jsme z toho radost, ale zároveň nás to znepokojilo. McLaren nebyl spokojený s konkurenceschopností v roce 2012, takže přišel s novým konceptem. Předek byl z Ferrari, střed z Red Bullu a zadek byl McLaren. A nefungovalo to. Nebyl to špatný vůz, ale velmi nekonzistentní. V jednu chvíli jsme hovořili o možnosti vrátit se k loňskému vozu, ale nový měl potenciál, protože měl něco z nejlepších vozů, tak jsme s ním pokračovali. Byl jsem nezkušený a po Austrálii mi McLaren řekl jen, že nadále máme za cíl bojovat o titul. Doufal jsem, že problémy se podaří vyřešit. Až uprostřed sezóny jsem si uvědomil, že věci zamrzly na mrtvém bodě.

Párkrát mi selhala pneumatika, když jsem byl na dobrém místě, například v Silverstone a v Koreji. V Japonsku jsem měl defekt po kontaktu s vozem Nica Rosberga. Všechno má své důvody, ale měl jsem smůlu na opravdu hodně incidentů a přišla série pár závodů, ve kterých jsem s vozem dost bojoval. Byl to opravdu nekonzistentní vůz a nedařilo se mi najít dobré nastavení. Teprve v posledních závodech jsem to dostal pod kontrolu.

Byl jsem v Mexiku, protože další závod byl v Austinu, když mi zavolal Martin. Řekl: "Jsem si jistý, že tento telefonát se ti nebude líbit." Oznámil mi, že už nebudu v týmu, že připravují příchod někoho, kdo není v F1. Byl to Kevin Magnussen. Pořád mi říkali, že moje místo neohrožuje žádný jiný jezdec F1, ale Kevin nejezdil v F1… Ale jsem rád, že jsem sezonu zakončil dvěma dobrými závody v Austinu a Brazílii. Ukázal jsem, že se nevzdávám a pro tým udělám maximum až do posledního kola. Vždy, když přemýšlím o mé epizodě u McLarenu, jsem na to hrdý.“