Shrnutí zimních testů 2016
Kdo byl nejrychlejší a kdo nejpilnější?
Předsezónní testy roku 2016 skončily. Pro někoho jsou to jen testy a nezajímají ho dosažené časy ani nasbírané tisíce kilometrů. My ostatní se ale rádi podíváme do tabulek a trochu si nad nimi zaspekulujeme, jak by mohlo vypadat rozložení sil na začátku sezóny 2016. Jako první je tady tabulka nejrychlejších dosažených časů. K 22 závodním jezdcům se přidal testovací jezdec Force Indie Alfonso Celis, k 11 vozům sezóny 2016 zase loňský vůz Sauberu, ve kterém jeho piloti jezdili v první polovině testů.
Jezdec | Tým | Čas |
Odstup | Kola | |
1 | Kimi Räikkonen | Ferrari |
1:22.765 | 403 | |
2 |
Sebastian Vettel | Ferrari |
1:22.810 | 0.045 | 488 |
3 | Nico Rosberg | Mercedes |
1:23.022 | 0.257 | 656 |
4 | Nico Hulkenberg | Force India |
1:23.110 | 0.345 | 357 |
5 | Carlos Sainz | Toro Rosso |
1:23.134 | 0.369 | 515 |
6 | Felipe Massa | Williams |
1:23.193 | 0.428 | 411 |
7 | Valtteri Bottas | Williams |
1:23.229 | 0.464 | 445 |
8 | Max Verstappen | Toro Rosso |
1:23.382 | 0.617 | 534 |
9 | Daniel Ricciardo | Red Bull |
1:23.525 | 0.760 | 457 |
10 | Lewis Hamilton | Mercedes |
1:23.622 | 0.857 | 638 |
11 | Sergio Perez | Force India |
1:23.650 | 0.885 | 289 |
12 | Kevin Magnussen | Renault |
1:23.933 | 1.168 | 509 |
13 | Daniil Kvjat | Red Bull |
1:24.293 | 1.528 | 360 |
14 | Jenson Button | McLaren |
1:24.714 | 1.949 | 377 |
15 | Fernando Alonso | McLaren |
1:24.735 | 1.970 | 333 |
16 | Felipe Nasr | Sauber |
1:24.760 | 1.995 | 455 |
17 | Alfonso Celis | Force India |
1:24.840 | 2.075 | 133 |
18 | Jolyon Palmer | Renault |
1:24.859 | 2.094 | 267 |
19 | Pascal Wehrlein | Manor |
1:24.913 | 2.148 | 252 |
20 | Marcus Ericsson | Sauber |
1:25.031 | 2.266 | 383 |
21 | Romain Grosjean | Haas |
1:25.255 | 2.490 | 257 |
22 | Esteban Gutierrez | Haas |
1:25.422 | 2.657 | 217 |
23 | Rio Haryanto | Manor |
1:25.899 | 3.314 | 232 |
Jelikož ale na výsledný čas má velký vliv tvrdost obutých pneumatik, je o něco spravedlivější tabulka nejrychlejších časů na jednotlivých směsích. Ferrari dominuje měkčím pneumatikám, je ale třeba podotknout, že Mercedes se ultra-softům i super-softům vyhýbal.
Pneumatiky | Jezdec | Tým/Vůz | Čas |
Ultra-měkké | K. Räikkonen | Ferrari SF16-H | 1:22.765 |
Super-měkké | S. Vettel | Ferrari SF16-H | 1:22.852 |
Měkké | K. Räikkonen | Ferrari SF16-H | 1:23.009 |
Středně-tvrdé | N. Rosberg | Mercedes F1 W07 Hybrid | 1:24.126 |
Tvrdé | V. Bottas | Williams-Mercedes FW38 | 1:25.402 |
Ultra-měkké ani super-měkké pneumatiky nejsou vhodné do rychlých barcelonských zatáček, což ukazuje i tabulka nejdelších stintů. Velká cena Španělska se pravděpodobně pojede na tvrdých, středně-tvrdých a měkkých pneumatikách a na dvou z nich nejdéle vydržel nový vůz Williamsu.
Pneumatiky | Jezdec | Tým | Kola |
Ultra-měkké | Sebastian Vettel | Ferrari |
7 |
Valtteri Bottas | Williams |
7 | |
Super-měkké | Sebastian Vettel | Ferrari |
8 |
Měkké | Valtteri Bottas | Williams |
17 |
Středně-tvrdé | Kevin Magnussen | Renault |
30 |
Tvrdé | Valtteri Bottas | Williams |
26 |
Co se spolehlivosti týče, nejlepší je jednoznačně Mercedes. Vozy Toro Rosso dvě sezóny po sobě velmi trápila nespolehlivost, o to větší radost může mít z druhého místa tabulky. McLaren se hlavně díky výborné druhé polovině testů dotáhl na hlavní peloton a Manor s Haasem nechal daleko za sebou.
Tým | Kola | Kilometry |
Mercedes | 1294 | 6024 |
Toro Rosso | 1049 | 4883 |
Ferrari | 891 | 4148 |
Williams | 856 | 3985 |
Sauber | 838 | 3901 |
Red Bull | 817 | 3803 |
Force India | 779 | 3626 |
Renault | 776 | 3612 |
McLaren | 710 | 3305 |
Manor | 484 | 2253 |
Haas | 474 | 2206 |
Podle poslední tabulky mají pohonné jednotky Mercedesu a Ferrari na kontě téměř stejné množství kilometrů, ale Toro Rosso a 4 dny i Sauber jezdily s loňskou verzí 059/4. Honda doplácí na to, že zásobuje pouze jeden tým.
Pohonná jednotka |
Kola | Kilometry |
Mercedes (4) | 3413 | 15888 |
Ferrari (4) | 3252 | 15138 |
Renault (2) | 1593 | 7415 |
Honda (1) | 710 | 3305 |