Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Shrnutí zimních testů 2016

Shrnutí zimních testů 2016

Kdo byl nejrychlejší a kdo nejpilnější?

Předsezónní testy roku 2016 skončily. Pro někoho jsou to jen testy a nezajímají ho dosažené časy ani nasbírané tisíce kilometrů. My ostatní se ale rádi podíváme do tabulek a trochu si nad nimi zaspekulujeme, jak by mohlo vypadat rozložení sil na začátku sezóny 2016. Jako první je tady tabulka nejrychlejších dosažených časů. K 22 závodním jezdcům se přidal testovací jezdec Force Indie Alfonso Celis, k 11 vozům sezóny 2016 zase loňský vůz Sauberu, ve kterém jeho piloti jezdili v první polovině testů.

  Jezdec Tým Čas
Odstup Kola
1 Kimi Räikkonen Ferrari
1:22.765   403
2
Sebastian Vettel Ferrari
1:22.810 0.045 488
3 Nico Rosberg Mercedes
1:23.022 0.257 656
4 Nico Hulkenberg Force India
1:23.110 0.345 357
5 Carlos Sainz Toro Rosso
1:23.134 0.369 515
6 Felipe Massa Williams
1:23.193 0.428 411
7 Valtteri Bottas Williams
1:23.229 0.464 445
8 Max Verstappen Toro Rosso
1:23.382 0.617 534
9 Daniel Ricciardo Red Bull
1:23.525 0.760 457
10 Lewis Hamilton Mercedes
1:23.622 0.857 638
11 Sergio Perez Force India
1:23.650 0.885 289
12 Kevin Magnussen Renault
1:23.933 1.168 509
13 Daniil Kvjat Red Bull
1:24.293 1.528 360
14 Jenson Button McLaren
1:24.714 1.949 377
15 Fernando Alonso McLaren
1:24.735 1.970 333
16 Felipe Nasr Sauber
1:24.760 1.995 455
17 Alfonso Celis Force India
1:24.840 2.075 133
18 Jolyon Palmer Renault
1:24.859 2.094 267
19 Pascal Wehrlein Manor
1:24.913 2.148 252
20 Marcus Ericsson Sauber
1:25.031 2.266 383
21 Romain Grosjean Haas
1:25.255 2.490 257
22 Esteban Gutierrez Haas
1:25.422 2.657 217
23 Rio Haryanto Manor
1:25.899 3.314 232

Jelikož ale na výsledný čas má velký vliv tvrdost obutých pneumatik, je o něco spravedlivější tabulka nejrychlejších časů na jednotlivých směsích. Ferrari dominuje měkčím pneumatikám, je ale třeba podotknout, že Mercedes se ultra-softům i super-softům vyhýbal.

Pneumatiky Jezdec Tým/Vůz Čas
Ultra-měkké K. Räikkonen Ferrari SF16-H 1:22.765
Super-měkké S. Vettel Ferrari SF16-H 1:22.852
Měkké K. Räikkonen Ferrari SF16-H 1:23.009
Středně-tvrdé N. Rosberg Mercedes F1 W07 Hybrid 1:24.126
Tvrdé V. Bottas Williams-Mercedes FW38 1:25.402

Ultra-měkké ani super-měkké pneumatiky nejsou vhodné do rychlých barcelonských zatáček, což ukazuje i tabulka nejdelších stintů. Velká cena Španělska se pravděpodobně pojede na tvrdých, středně-tvrdých a měkkých pneumatikách a na dvou z nich nejdéle vydržel nový vůz Williamsu.

Pneumatiky Jezdec Tým Kola
Ultra-měkké Sebastian Vettel Ferrari
7
  Valtteri Bottas Williams
7
Super-měkké Sebastian Vettel Ferrari
8
Měkké Valtteri Bottas Williams
17
Středně-tvrdé Kevin Magnussen Renault
30
Tvrdé Valtteri Bottas Williams
26

Co se spolehlivosti týče, nejlepší je jednoznačně Mercedes. Vozy Toro Rosso dvě sezóny po sobě velmi trápila nespolehlivost, o to větší radost může mít z druhého místa tabulky. McLaren se hlavně díky výborné druhé polovině testů dotáhl na hlavní peloton a Manor s Haasem nechal daleko za sebou.

Tým Kola Kilometry
Mercedes 1294 6024
Toro Rosso 1049 4883
Ferrari 891 4148
Williams 856 3985
Sauber 838 3901
Red Bull 817 3803
Force India 779 3626
Renault 776 3612
McLaren 710 3305
Manor 484 2253
Haas 474 2206

Podle poslední tabulky mají pohonné jednotky Mercedesu a Ferrari na kontě téměř stejné množství kilometrů, ale Toro Rosso a 4 dny i Sauber jezdily s loňskou verzí 059/4. Honda doplácí na to, že zásobuje pouze jeden tým.

Pohonná jednotka
Kola Kilometry
Mercedes (4) 3413 15888
Ferrari (4) 3252 15138
Renault (2) 1593 7415
Honda (1) 710 3305