Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Závod Force Indie zničila červená vlajka

Závod Force Indie zničila červená vlajka

Soupeře chtěla překvapit jednozastávkovou strategií.

Force India opouští Austrálii se šesti body, ale také s přesvědčením, že její vůz má rychlost na mnohem lepší výsledky. V Melbourne si totiž na soupeře přichystala překvapení v podobě jednozastávkové strategie, o výhodu ji ale připravila rudá vlajka.

Oba jezdci zajeli na výměnu pneumatik v 16. kole a vyjeli na středně-tvrdých pneumatikách, které jim měly vydržet až do konce závodu. Pár kol před cílem by to tak měli hodně těžké, ale mezitím by je zastávky soupeřů posunuly na dobře bodovaná místa. Krátce po jejich zastávkách však došlo ke kolizi Fernanda Alonsa a Estebanem Gutiérrezem a červená vlajka poslala všechny vozy do boxové uličky. A protože pravidla v takovém případě umožňují výměnu pneumatik, soupeři vyměnili použité pneumatiky za nové bez změny pořadí.

"Nebyl to lehký den a těžko říct, kde bychom byli bez přerušení závodu," řekl Hülkenberg zklamaný sedmým místem. "Červená vlajka zkomplikovala naši jednozastávkovou strategii, protože všichni kolem dostali šanci vyměnit pneumatiky za nové. Pro nás to byla velká škoda. Nebyl jsem na dobré pozici a většinu závodu jsem strávil zaseklý za haasem.

Pak nebylo snadné přiblížit se k Romainovi (Grosjeanovi z týmu Haas) a za zády jsem měl hodně soupeřů, takže jsem byl celou dobu pod tlakem a musel jsem bránit a zároveň se pokoušet dohnat vůz přede mnou. S ohledem na tyto okolnosti je sedmé místo uspokojivé."

Sergio Pérez nezískal ani bod, v cíli byl až třináctý.

"Velká škoda odcházet bez bodů. První stint jsem jel za Alonsem, který měl obutou rychlejší směs (super-měkké pneumatiky). Po restartu jsem se bohužel ocitl ve velmi podobné situaci, tentokrát za Jensonem (Buttonem), taky na super-měkkých pneumatikách. Stálo mě to spoustu času. Později jsem měl problémy s přehříváním brzd, protože jsem většinu závodu strávil v provozu. Alespoň jsme dokázali dokončit celý závod."