Hülkenberg: Räikkönen mi nenechal ani kousek místa
Do smyku šel úmyslně.
Nico Hülkenberg od Velké ceny Velké Británie buď dojel do cíle na bodovaném místě, nebo nedojel vůbec. V Singapuru i v USA nedokončil ani první kolo závodu, v Mexiku po výborném pátém místě v kvalifikaci bral body za sedmé místo a velmi pomohl svému týmu Force India udržet si malý bodový odstup od Williamsu. Ale moc nechybělo a bylo by všechno jinak. V závěru závodu se díky jednozastávkové strategií dostal před Kimiho Räikkönena, který ale závod nehodlal dokončit za vozem indického týmu a jen pět kol před koncem závodu téměř došlo ke kolizi, které zabránil Hülkenberg a samozřejmě to pak finskému závodníkovi vyčítal.
"Je smutné, co Kimi udělal na konci závodu," řekl Hülkenberg. "Byl jsem na už starých a značně opotřebovaných pneumatikách, on měl novější pneumatiky a lepší vůz. Snažil jsem se to ustát, ale bez šance. Mohla z toho být nehoda. Naboural bych do něj a oba vozy by byly značně poškozeny.
Samozřejmě jsem se snažil bránit, brzdil jsem na vnitřní straně, která byla špinavá, měl jsem opotřebované pneumatiky, byl jsem absolutně na hraně. Zaútočil z vnější strany, měl čerstvé pneumatiky a jednoduše zatočil do mě. Napadlo mě: "Hej kámo! Co myslíš, kudy teď pojedu?" Nemohl jsem se jen tak vypařit. Nenechal mi ani trochu místa. Bylo to frustrující, zůstat takto uvězněn."
Do smyku tedy šel záměrně.
"Zatočil do mě a nebyla šance zastavit můj vůz včas, takže jsem musel jít do smyku, abych zabránil havárii."
K razantnímu předjížděcímu manévru se naopak neodhodlal Pérez, který strávil velkou většinu domácího závodu za zadním křídlem Brazilce Felipeho Massy. Massa jel na jedinou výměnu pneumatik dříve než jeho soupeři v boji o poslední bodovaná místa, zatímco Pérez dostal od Force India standardnější jednozastávkovou strategii a z boxové uličky se vrátil za něj. Dobrá výdrž středně-tvrdých pneumatik ale způsobila, že nové pneumatiky dali Mexičanovi pouze malou výhodu. Před svými fanoušky získal jediný bod, což je jeho nejhorší umístění od Velké ceny Německa.
"Opravdu jsem chtěl mnohem víc, ale během celého závodu jsem měl pocit, že nemůžu nic dělat. Snažil jsem se, ale nešlo to. Na rovinkách byli úžasně rychlí. Už před závodem jsme věděli, že je to poslední vůz, se kterým bychom chtěli bojovat, ale nakonec jsme se ocitli za oběma vozy Williamsu. Pro mě je tento výsledek zklamáním, protože jsem chtěl udělat více pro tým i pro lidi, ale opravdu jsem se v každém kole snažil na sto procent."
Za špatnou strategií třeba hledat nesprávný odhad rozdílu v přilnavosti nových a už pár kol používaných středně-tvrdých pneumatik, které měli ve druhém stintu Massa i Pérez.
"Podle mě jsme mohli zkusit jinou strategii, protože jsme podcenili efekt středně-tvrdých pneumatik, které měly mnohem delší životnost, než jsme očekávali."
"Je smutné, co Kimi udělal na konci závodu," řekl Hülkenberg. "Byl jsem na už starých a značně opotřebovaných pneumatikách, on měl novější pneumatiky a lepší vůz. Snažil jsem se to ustát, ale bez šance. Mohla z toho být nehoda. Naboural bych do něj a oba vozy by byly značně poškozeny.
Samozřejmě jsem se snažil bránit, brzdil jsem na vnitřní straně, která byla špinavá, měl jsem opotřebované pneumatiky, byl jsem absolutně na hraně. Zaútočil z vnější strany, měl čerstvé pneumatiky a jednoduše zatočil do mě. Napadlo mě: "Hej kámo! Co myslíš, kudy teď pojedu?" Nemohl jsem se jen tak vypařit. Nenechal mi ani trochu místa. Bylo to frustrující, zůstat takto uvězněn."
Do smyku tedy šel záměrně.
"Zatočil do mě a nebyla šance zastavit můj vůz včas, takže jsem musel jít do smyku, abych zabránil havárii."
K razantnímu předjížděcímu manévru se naopak neodhodlal Pérez, který strávil velkou většinu domácího závodu za zadním křídlem Brazilce Felipeho Massy. Massa jel na jedinou výměnu pneumatik dříve než jeho soupeři v boji o poslední bodovaná místa, zatímco Pérez dostal od Force India standardnější jednozastávkovou strategii a z boxové uličky se vrátil za něj. Dobrá výdrž středně-tvrdých pneumatik ale způsobila, že nové pneumatiky dali Mexičanovi pouze malou výhodu. Před svými fanoušky získal jediný bod, což je jeho nejhorší umístění od Velké ceny Německa.
"Opravdu jsem chtěl mnohem víc, ale během celého závodu jsem měl pocit, že nemůžu nic dělat. Snažil jsem se, ale nešlo to. Na rovinkách byli úžasně rychlí. Už před závodem jsme věděli, že je to poslední vůz, se kterým bychom chtěli bojovat, ale nakonec jsme se ocitli za oběma vozy Williamsu. Pro mě je tento výsledek zklamáním, protože jsem chtěl udělat více pro tým i pro lidi, ale opravdu jsem se v každém kole snažil na sto procent."
Za špatnou strategií třeba hledat nesprávný odhad rozdílu v přilnavosti nových a už pár kol používaných středně-tvrdých pneumatik, které měli ve druhém stintu Massa i Pérez.
"Podle mě jsme mohli zkusit jinou strategii, protože jsme podcenili efekt středně-tvrdých pneumatik, které měly mnohem delší životnost, než jsme očekávali."