Red Bull mohl s motory Mercedes vyhrávat závody
Nyní zde máme největší dominanci v historii F1.
Bernie Ecclestone upozorňuje na skutečnost, že nový vůz Red Bullu mohl vyhrávat a dělat závody zajímavějšími, kdyby v něm byla pohonná jednotka Mercedesu. Šéfovi F1 se již delší dobu nelíbí, že automobilky s továrními týmy samy rozhodují, kterému týmu své motory poskytnou a kterému ne.
Mercedes se loni na první pokus nedokázal s Red Bullem dohodnout na množství podmínek souvisejících především s marketingem a následně velmi rychle podepsal smlouvu s maličkým týmem Manor. Když pak hrozilo, že Red Bull Racing zůstane zcela bez motorů, mohl šéf Mercedesu pouze pokrčit rameny s tím, že oni už mají tři zákazníky a kapacity využity na 100 procent.
"Vlastně je to zábavné, protože zde byl tým, vlastně zde je tým schopný dohnat (Mercedes). Jak se jmenuje? Red Bull. Ano, ten Red Bull, který chtěl jejich motor stejně, jako kdokoliv jiný," řekl Ecclestone.
"Víte, čemu nerozumím? Když Michael (Schumacher) vyhrával závody a tituly a pak, když vyhrával Red Bull, nikdy to nevypadalo tak, že jeden z týmů zcela ovládl Formuli 1. Podle mě je náš problém v tom, že Mercedes je tak dobrý. Jeho vozy se kvalifikují do první řady a závod dokončí na prvním a druhém místě. Za Michaelových časů to tak nebylo."
Formule 1 v posledních letech udělala několik změn, aby konkurenci usnadnila dohnání náskoku Mercedesu. Bylo povoleno vylepšování motorů během sezóny, navýšen počet vývojových žetonů, které by od příští sezony měly úplně zmizet a pro rok 2017 se připravuje nová sada technických pravidel, takže Mercedes přijde o část svého náskoku. Bernie Ecclestone ale nevěří ve velkou změnu, Mercedes a jeho zdroje opět převálcují konkurenci.
"Musíme něco udělat s motory, protože dokud budeme mít tyto pohonné jednotky, tak pokud, pokud se někdo bude dotahovat na Mercedes, tak ten zaplatí libovolnou částku, aby ostatní udržel za sebou. Protože přesně to oni chtějí, chtějí vyhrávat. Kvůli tomu jsou tu, aby vyhrávali. Ale kdy byla F1 opravdu dobrá? V době kdy všichni měli motory Cosworth a víceméně stejný výkon."
Ecclestone souhlasil s přechodem na menší motory s turbem a hybridními systémy, protože si myslel, že tak do šampionátu přiláká více automobilek.
"Nejprve to byl Max (Mosley, bývalý prezident FIA), kdo rozhodl, že bychom měli mít menší motory a více výrobců. Možná jsme se měli nejprve zeptat automobilek, jestli opravdu přijdou, když budeme mít menší motory a ne jen doufat. Protože nepřišly. Honda by přišla bez ohledu na typ motoru, takže to byla obrovská chyba a už ve chvíli, kdy se začínalo s výrobou, bylo nad slunce jasnější, že budou pořádně drahé. Rozčiluje mě to, protože nám jde o fanoušky a nevím, jestli fanoušci chtějí takové motory, ale podle mě nechtějí."