Williams se vrátil do černých čísel
Doufá ve snížení částky odlévané ze sportu do Ferrari.
Tým Williams Grand Prix Engineering byl po roce opět v černých číslech, ačkoliv můžeme mluvit spíše o nulovém výsledku. Zisk je totiž pouze na úrovni £0.2 milionu, což je pro velký tým F1 velmi malá částka.
Dobrá zpráva ale je, že Williams v sezóně 2015 závodil a vyvíjel s vyrovnaným rozpočtem. Rok předtím totiž vyprodukoval ztrátu £31.5 milionu. K pozitivnímu hospodářskému výsledku pomohly hlavně peníze za třetí místo v Poháru konstruktérů sezóny 2014 i zvýšený zájem sponzorů. Na palubu Williamsu nastoupili sponzoři Unilever, Avanade, BT i Hackett.
To se projevilo na zvýšení tržeb, vzrostly ze £70.2 milionu v roce 2014 na £101.5 milionu v roce 2015.
Mateřská společnost týmu, Williams Grand Prix Holdings, zůstala v ztrátě, ale i zde je vývoj pozitivní. Ztráta byla £3.3 milionu liber, podstatně menší než loni. Generální ředitel Mike O'Driscoll přitom poukazuje na investice do budoucnosti a rostoucí tržby.
"Během uplynulých dvou let jsme kompletně restrukturalizovali naše podnikání a naše výsledky odrážejí výrazný progres na straně provozu i financí. Byli jsme schopni pokračovat v obnově naší konkurenceschopnosti na trati a zároveň nastolit rovnováhu příjmů a výdajů, a to i přes enormně vysokou úroveň výdajů na konkurenceschopnost," napsal O'Driscoll.
Dobrá zpráva ale je, že Williams v sezóně 2015 závodil a vyvíjel s vyrovnaným rozpočtem. Rok předtím totiž vyprodukoval ztrátu £31.5 milionu. K pozitivnímu hospodářskému výsledku pomohly hlavně peníze za třetí místo v Poháru konstruktérů sezóny 2014 i zvýšený zájem sponzorů. Na palubu Williamsu nastoupili sponzoři Unilever, Avanade, BT i Hackett.
To se projevilo na zvýšení tržeb, vzrostly ze £70.2 milionu v roce 2014 na £101.5 milionu v roce 2015.
Mateřská společnost týmu, Williams Grand Prix Holdings, zůstala v ztrátě, ale i zde je vývoj pozitivní. Ztráta byla £3.3 milionu liber, podstatně menší než loni. Generální ředitel Mike O'Driscoll přitom poukazuje na investice do budoucnosti a rostoucí tržby.
"Během uplynulých dvou let jsme kompletně restrukturalizovali naše podnikání a naše výsledky odrážejí výrazný progres na straně provozu i financí. Byli jsme schopni pokračovat v obnově naší konkurenceschopnosti na trati a zároveň nastolit rovnováhu příjmů a výdajů, a to i přes enormně vysokou úroveň výdajů na konkurenceschopnost," napsal O'Driscoll.
V souvislosti z rozpočtem a konkurenceschopností svého týmu se Claire Williams vyjádřila, že by si přála novou dohodu s Formula One Management a menší bonusy pro Ferrari, které dostává $70 milionů ročně jen za historický přínos a získané poháry konstruktérů. Williams jako třetí nejstarší a historicky i třetí nejúspěšnější tým dostává $10 milionů a většina týmů dostává jen peníze za umístění v Poháru konstruktérů předchozí sezóny.
"Neměla bych problém s tím, kdyby Ferrari dostávalo peníze za historický přínos, ale ne tolik," řekla Claire Williams, která se o tým stará z pozice zástupkyně šéfa týmu, jejího otce Franka Williamse.
"Já vždycky říkám: "Pokud něco nemůžeš změnit, netrap se tím." Pokusili jsme se, hodně týmů se pokoušelo otevřít diskusi, ale jak řekl Bernie (Ecclestone), pod současnou dohodou a jejími podmínkami jsou podpisy nás všech. Nyní s tím nemůžeme nic udělat a je kopec jiných věcí, které by nás měly trápit. Tak proč se trápit tímhle?
Náš čas přijde. Předpokládám, že rozhovory o nových podmínkách začnou dlouho před rokem 2020 (kdy vyprší platnost současných smluv) a očekávám, že součástí jednání bude i nové dělení příjmů. Jsme v F1, takže nic nemohu tvrdit s jistotou, ale doufám, že to bude takto. Jsem pevně přesvědčena, že pokud tento sport chce být úspěšný, měl by mít spravedlivé platformy."
"Neměla bych problém s tím, kdyby Ferrari dostávalo peníze za historický přínos, ale ne tolik," řekla Claire Williams, která se o tým stará z pozice zástupkyně šéfa týmu, jejího otce Franka Williamse.
"Já vždycky říkám: "Pokud něco nemůžeš změnit, netrap se tím." Pokusili jsme se, hodně týmů se pokoušelo otevřít diskusi, ale jak řekl Bernie (Ecclestone), pod současnou dohodou a jejími podmínkami jsou podpisy nás všech. Nyní s tím nemůžeme nic udělat a je kopec jiných věcí, které by nás měly trápit. Tak proč se trápit tímhle?
Náš čas přijde. Předpokládám, že rozhovory o nových podmínkách začnou dlouho před rokem 2020 (kdy vyprší platnost současných smluv) a očekávám, že součástí jednání bude i nové dělení příjmů. Jsme v F1, takže nic nemohu tvrdit s jistotou, ale doufám, že to bude takto. Jsem pevně přesvědčena, že pokud tento sport chce být úspěšný, měl by mít spravedlivé platformy."