Nejrychlejší kolo dne patří Kimimu Räikkönenovi!
Velká cena Číny - 2. trénink
Vítejte na Formule.cz a při sledování druhého tréninku na Velkou cenu Číny! První trénink byl výrazně zkrácen červenými vlajkami, zítra má pršet, takže 90 minut tohoto tréninku může sehrát klíčovou roli v přípravě na nedělní závod. Ještě nevíme, co přesně zapříčinilo defekt dvou levých zadních pneumatik Felipeho Massy, ale jezdcova vyjádření naznačují, že část monopostu se během jízdy dostává do kontaktu s pneumatikou. Fernando Alonso dostal oficiální a definitivní povolení zúčastnit se velké ceny, jeho žebro je podle lékařů FIA již dostatečně zahojené. Teplota vzduchu v Šanghaji před začátkem tréninku stoupla na 26°C.
Začátek tréninku patřil jezdcům Haasu, Sauberu a Manoru. Esteban Gutiérrez si připsal první dnešní měřené kolo, problémů s technikou se ale nezbavil. K mechanikům se vrátil s hořícími zadními brzdami. V garáži Williamsu bylo nadále rušno kolem levé zadní části vozu Felipeho Massy.
Všechny červené pneumatiky zůstaly v garážích, vrcholu tabulky nejrychlejších časů se ujal Jenson Button na žlutých pneumatikách, ale po chvilce ho vystřídal Nico Rosberg na stejné směsi. Lewis Hamilton si nechal obout bílou sadu a zařadil se téměř přesně vteřinu za Rosberga. Na trati nebyl ani jeden vůz Williamsu a Renault oznámil, že ještě nenašel příčinu selhání levé zadní pneumatiky na voze Kevina Magnussena, proto ho do druhého tréninku nepustí. Jolyon Palmer však opatrně kroužil.
Po čtvrthodině tréninku se k dvanácti kolegům přidal Valtteri Bottas, Massa zůstal v garáži. Fin jezdil na bílé, v Číně nejtvrdší a nejodolnější směsi pneumatik. Massa se připojil o pár minut později a prvním kolem na žlutých pneumatikách se zařadil na 11. místo. Daniel Ricciardo se dostal na druhé místo, těsně nad Hamiltona.
Půlhodina pryč a Rosberg se vrací na trať na nových červených pneumatikách. Na tomto typu pneumatik se pojede kvalifikace, pokud nebude pršet, ale v závodě pravděpodobně moc nevydrží. Dlouhé zatáčky čínského okruhu jsou pro ně příliš náročné a technický ředitel Mercedesu jejich životnost odhadl na 5 kol. Rosberg na nich odjel kolo za 1:37.133s. Hamilton byl o 2 desetiny sekundy pomalejší. Fernando Alonso s Jensonem Buttonem se díky červeným pneumatikám objevili na čtvrtém a pátém místě, s minimální ztrátou na třetího Ricciarda. Toho však stint na červených pneumatikách ještě jen čekal a po něm se Alonsovi vzdálil na 6 desetin sekundy.
V polovině tréninku Vettel překvapil poskládáním nejrychlejšího kola. Téměř se dostal pod 1:37s. Na řadě byl Räikkönen a po nejlepším čase prvního a druhého sektoru vylepšil Vettelův čas o 109 tisícin sekundy. Mercedesy tak klesly na třetí a čtvrté místo a za nimi se mísily vozy Red Bullu, Toro Rosso a Force Indie. Jezdci Williamsu pokračovali ve sbírání ztracených kilometrů, McLaren se držel uprostřed tabulky. Nejezdili Magnussen a Gutiérrez, na dně tabulky se drželi piloti Sauberu, Manoru a Romain Grosjean z týmu Haas.
Jezdci se pak soustředili na delší stinty na bílých i žlutých pneumatikách a někteří byli zvědaví taky na výdrž červených. Několik týmů by asi rádo vyzkoušelo po startu vydržet po startu na nejměkčí směsi co nejdéle v rychlém tempu, aby se po prvních zastávkách v boxech vozy vynořily před rychlejšími soupeři. Kvjat z Red Bullu 8 kol udržel poměrně stabilní tempo mezi 1:44s až 1:45s a pokračoval v jízdě.
Letošní nováček Palmer si po roce stráveném v roli testovacího jezdce potřebuje natrénovat předjíždění. Tak alespoň naznačují jeho (zbytečné) souboje s Jensonem Buttonem, během nichž se dvakrát dostal mimo trať. Tvrdohlavost ale nakonec zvítězila.
Grosjean bojoval s nastavením MGU-K: "Nefunguje správně, jen mě masivně potlačí do poslední zatáčky. No tak lidi, děje se to už celý den."
Pořadí se už nezměnilo, Kimi Räikkönen zůstal jediným jezdcem s časem pod 1 minutu a 37 sekund. Druhou pozici tabulky obsadil Sebastian Vettel a místa pod ním jezdci Mercedesu.
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola | |
1 | Räikkonen | Ferrari | 1:36.896 | 35 | |
2 | Vettel | Ferrari | 1:37.005 | 0.109 | 33 |
3 | Rosberg | Mercedes | 1:37.133 | 0.237 | 33 |
4 | Hamilton | Mercedes | 1:37.329 | 0.433 | 33 |
5 | Ricciardo | Red Bull | 1:38.143 | 1.247 | 31 |
6 | Verstappen | Toro Rosso | 1:38.268 | 1.372 | 28 |
7 | Hulkenberg | Force India | 1:38.527 | 1.631 | 31 |
8 | Sainz | Toro Rosso | 1:38.542 | 1.646 | 32 |
9 | Perez | Force India | 1:38.569 | 1.673 | 31 |
10 | Bottas | Williams | 1:38.723 | 1.827 | 34 |
11 | Alonso | McLaren | 1:38.728 | 1.832 | 31 |
12 | Button | McLaren | 1:38.828 | 1.932 | 28 |
13 | Kvjat | Red Bull | 1:39.178 | 2.282 | 31 |
14 | Massa | Williams | 1:39.214 | 2.318 | 34 |
15 | Palmer | Renault | 1:39.774 | 2.878 | 32 |
16 | Grosjean | Haas | 1:39.890 | 2.994 | 22 |
17 | Wehrlein | Manor | 1:39.941 | 3.045 | 36 |
18 | Ericsson | Sauber | 1:39.979 | 3.083 | 35 |
19 | Haryanto | Manor | 1:40.550 | 3.654 | 33 |
20 | Nasr | Sauber | 1:41.066 | 4.170 | 32 |
21 | Gutierrez | Haas | 1:42.954 | 6.058 | 4 |