Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Nejrychlejší kolo dne patří Kimimu Räikkönenovi!

Nejrychlejší kolo dne patří Kimimu Räikkönenovi!

Velká cena Číny - 2. trénink

Vítejte na Formule.cz a při sledování druhého tréninku na Velkou cenu Číny! První trénink byl výrazně zkrácen červenými vlajkami, zítra má pršet, takže 90 minut tohoto tréninku může sehrát klíčovou roli v přípravě na nedělní závod. Ještě nevíme, co přesně zapříčinilo defekt dvou levých zadních pneumatik Felipeho Massy, ale jezdcova vyjádření naznačují, že část monopostu se během jízdy dostává do kontaktu s pneumatikou. Fernando Alonso dostal oficiální a definitivní povolení zúčastnit se velké ceny, jeho žebro je podle lékařů FIA již dostatečně zahojené. Teplota vzduchu v Šanghaji před začátkem tréninku stoupla na 26°C.

Začátek tréninku patřil jezdcům Haasu, Sauberu a Manoru. Esteban Gutiérrez si připsal první dnešní měřené kolo, problémů s technikou se ale nezbavil. K mechanikům se vrátil s hořícími zadními brzdami. V garáži Williamsu bylo nadále rušno kolem levé zadní části vozu Felipeho Massy.

Všechny červené pneumatiky zůstaly v garážích, vrcholu tabulky nejrychlejších časů se ujal Jenson Button na žlutých pneumatikách, ale po chvilce ho vystřídal Nico Rosberg na stejné směsi. Lewis Hamilton si nechal obout bílou sadu a zařadil se téměř přesně vteřinu za Rosberga. Na trati nebyl ani jeden vůz Williamsu a Renault oznámil, že ještě nenašel příčinu selhání levé zadní pneumatiky na voze Kevina Magnussena, proto ho do druhého tréninku nepustí. Jolyon Palmer však opatrně kroužil.

Po čtvrthodině tréninku se k dvanácti kolegům přidal Valtteri Bottas, Massa zůstal v garáži. Fin jezdil na bílé, v Číně nejtvrdší a nejodolnější směsi pneumatik. Massa se připojil o pár minut později a prvním kolem na žlutých pneumatikách se zařadil na 11. místo. Daniel Ricciardo se dostal na druhé místo, těsně nad Hamiltona.

Půlhodina pryč a Rosberg se vrací na trať na nových červených pneumatikách. Na tomto typu pneumatik se pojede kvalifikace, pokud nebude pršet, ale v závodě pravděpodobně moc nevydrží. Dlouhé zatáčky čínského okruhu jsou pro ně příliš náročné a technický ředitel Mercedesu jejich životnost odhadl na 5 kol. Rosberg na nich odjel kolo za 1:37.133s. Hamilton byl o 2 desetiny sekundy pomalejší. Fernando Alonso s Jensonem Buttonem se díky červeným pneumatikám objevili na čtvrtém a pátém místě, s minimální ztrátou na třetího Ricciarda. Toho však stint na červených pneumatikách ještě jen čekal a po něm se Alonsovi vzdálil na 6 desetin sekundy.

V polovině tréninku Vettel překvapil poskládáním nejrychlejšího kola. Téměř se dostal pod 1:37s. Na řadě byl Räikkönen a po nejlepším čase prvního a druhého sektoru vylepšil Vettelův čas o 109 tisícin sekundy. Mercedesy tak klesly na třetí a čtvrté místo a za nimi se mísily vozy Red Bullu, Toro Rosso a Force Indie. Jezdci Williamsu pokračovali ve sbírání ztracených kilometrů, McLaren se držel uprostřed tabulky. Nejezdili Magnussen a Gutiérrez, na dně tabulky se drželi piloti Sauberu, Manoru a Romain Grosjean z týmu Haas.

Jezdci se pak soustředili na delší stinty na bílých i žlutých pneumatikách a někteří byli zvědaví taky na výdrž červených. Několik týmů by asi rádo vyzkoušelo po startu vydržet po startu na nejměkčí směsi co nejdéle v rychlém tempu, aby se po prvních zastávkách v boxech vozy vynořily před rychlejšími soupeři. Kvjat z Red Bullu 8 kol udržel poměrně stabilní tempo mezi 1:44s až 1:45s a pokračoval v jízdě.

Letošní nováček Palmer si po roce stráveném v roli testovacího jezdce potřebuje natrénovat předjíždění. Tak alespoň naznačují jeho (zbytečné) souboje s Jensonem Buttonem, během nichž se dvakrát dostal mimo trať. Tvrdohlavost ale nakonec zvítězila.

Grosjean bojoval s nastavením MGU-K: "Nefunguje správně, jen mě masivně potlačí do poslední zatáčky. No tak lidi, děje se to už celý den."

Pořadí se už nezměnilo, Kimi Räikkönen zůstal jediným jezdcem s časem pod 1 minutu a 37 sekund. Druhou pozici tabulky obsadil Sebastian Vettel a místa pod ním jezdci Mercedesu.

 

  Jezdec Tým Čas Odstup Kola
1 Räikkonen Ferrari 1:36.896
35
2 Vettel Ferrari 1:37.005 0.109 33
3 Rosberg Mercedes 1:37.133 0.237 33
4 Hamilton Mercedes 1:37.329 0.433 33
5 Ricciardo Red Bull 1:38.143 1.247 31
6 Verstappen Toro Rosso 1:38.268 1.372 28
7 Hulkenberg Force India 1:38.527 1.631 31
8 Sainz Toro Rosso 1:38.542 1.646 32
9 Perez Force India 1:38.569 1.673 31
10 Bottas Williams 1:38.723 1.827 34
11 Alonso McLaren 1:38.728 1.832 31
12 Button McLaren 1:38.828 1.932 28
13 Kvjat Red Bull 1:39.178 2.282 31
14 Massa Williams 1:39.214 2.318 34
15 Palmer Renault 1:39.774 2.878 32
16 Grosjean Haas 1:39.890 2.994 22
17 Wehrlein Manor 1:39.941 3.045 36
18 Ericsson Sauber 1:39.979 3.083 35
19 Haryanto Manor 1:40.550 3.654 33
20 Nasr Sauber 1:41.066 4.170 32
21 Gutierrez Haas 1:42.954 6.058 4