Ferrari bylo silné pouze na nejměkčích pneumatikách
Bez nich se dnes Räikkönen trápil.
Kimi Räikkönen nemá pro své fanoušky dobré zprávy. Sice mu dnes patří nejrychlejší kolo, ale s vozem si rozuměl jen tehdy, když měl obuté super-měkké pneumatiky. Na obou tvrdších směsích se trápil.
"Byl to dost náročný den. Nevím, jestli to bylo podmínkami nebo větrem nebo něčím jiným, ale hodně mi to klouzalo a nemám z toho dobrý pocit," řekl finský závodník po druhém tréninku.
"Když jsme nasadili super-měkké pneumatiky, měli jsme víc přilnavosti a to nám pomohlo. Z nějakého důvodu jsme se ale na jiných pneumatikách trápili. Vůz je fajn, ale z jiných typů pneumatik jsem těžko dostával nějakou přilnavost. Měl jsem OK kolo a dlouhý stint na super-měkkých byl OK."
Některé zatáčky šanghajského okruhu dávají pneumatikám každý rok pořádně zabrat, proto by přirozenou volbou pro závod měly být středně-tvrdé pneumatiky, nejtvrdší z nabídky Pirelli pro tento víkend. Právě ty ale Räikkönena nejméně poslouchaly.
"Střední jsem použil pouze dopoledne a neměl jsem z nich dobrý pocit, jenže ani měkké nebyly nejlepší. Pak jsem měl nejlepší pocit ze super-měkkých. Celé nám to dost komplikoval vítr, takže nebude snadné na něco přijít."
"Byl to dost náročný den. Nevím, jestli to bylo podmínkami nebo větrem nebo něčím jiným, ale hodně mi to klouzalo a nemám z toho dobrý pocit," řekl finský závodník po druhém tréninku.
"Když jsme nasadili super-měkké pneumatiky, měli jsme víc přilnavosti a to nám pomohlo. Z nějakého důvodu jsme se ale na jiných pneumatikách trápili. Vůz je fajn, ale z jiných typů pneumatik jsem těžko dostával nějakou přilnavost. Měl jsem OK kolo a dlouhý stint na super-měkkých byl OK."
Některé zatáčky šanghajského okruhu dávají pneumatikám každý rok pořádně zabrat, proto by přirozenou volbou pro závod měly být středně-tvrdé pneumatiky, nejtvrdší z nabídky Pirelli pro tento víkend. Právě ty ale Räikkönena nejméně poslouchaly.
"Střední jsem použil pouze dopoledne a neměl jsem z nich dobrý pocit, jenže ani měkké nebyly nejlepší. Pak jsem měl nejlepší pocit ze super-měkkých. Celé nám to dost komplikoval vítr, takže nebude snadné na něco přijít."
Sebastian Vettel také nebyl nadšený, ale předpokládá, že ostatní řeší víceméně stejný problém.
"Zatím nejsem spokojený s vyvážením vozu, takže uvidíme, co s tím budeme moci udělat," řekl Němec. "V pátek až tak nezáleží na pozicích, je to spíš o pocitu. Nyní mám z vozu dobrý pocit, ale dobrý není dost dobrý. Večer můžeme pohnout s vyvážením vozu a dát vše do pořádku.
Čína je k pneumatikám dost brutální a to platí pro všechny. Všem to hodně klouže a rychle se opotřebovávají pneumatiky. Rychlost na jedno kolo je dobrá pro kvalifikaci, ale v závodě potřebujete několik dobrých kol v řadě."
"Zatím nejsem spokojený s vyvážením vozu, takže uvidíme, co s tím budeme moci udělat," řekl Němec. "V pátek až tak nezáleží na pozicích, je to spíš o pocitu. Nyní mám z vozu dobrý pocit, ale dobrý není dost dobrý. Večer můžeme pohnout s vyvážením vozu a dát vše do pořádku.
Čína je k pneumatikám dost brutální a to platí pro všechny. Všem to hodně klouže a rychle se opotřebovávají pneumatiky. Rychlost na jedno kolo je dobrá pro kvalifikaci, ale v závodě potřebujete několik dobrých kol v řadě."