Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Grosjean si stěžuje na jízdu s dřevěnými pneumatikami

Grosjean si stěžuje na jízdu s dřevěnými pneumatikami

Pirelli ho nepotěšilo, on Pirelli také ne.

Neuvěřitelně rychlé vozy amerického týmu jakoby dnes na trati ani nebyly, místo nich tam někdo poslal jiné. Takové, jaké jsme od nového týmu čekali před sezónou, bojující na dně tabulky proti Manoru a Sauberu. Co se stalo? Romain Grosjean to vysvětlil podrobně a Pirelli z toho určitě radost nemá. Stejně dobře jako s jejich drahými závodními pneumatikami vyráběnými speciálně pro potřeby F1, mohl jezdit i s dřevěnými koly.

"Limit (minimálního) tlaku v pneumatikách stanovený Pirelli byl dnes k smíchu. Tlak v pneumatikách a vše je vyhnané až na střechu a s vozy se vůbec nedá jezdit," začal vysvětlovat Grosjean.

"Nemůžeme jet s tlakem menším než 23 psi (cca 1.6 bar), což je naprosto směšné. Vzadu je to 21.5 psi (cca 1,5 bar), takže vzadu by to ještě trochu šlo, ale vpředu vůbec. Prostě vůbec nic necítíte, jako kdyby byly ze dřeva. Prostě se s tím nedá jezdit. Dříve jsme mívali o čtyři, pět psi méně než teď.

I jinde míváme limit velmi vysoko, ale když jsme na 21-20 psi, ještě se to dá. Ale i to už je opravdu moc, s Michelinem jsme mívali 15-13, v roce 2012 se jezdilo s 16-18. A teď si představte, jaké to je jezdit s 26 vpředu a 23 vzadu. To je už skoro jako u silničního vozu. Bylo by dobré, kdybychom to mohli trochu změnit, protože teď to vůbec není jako jízda se závodním vozem.
"

Pirelli úpravu minimálního tlaku v pneumatikách, stanoveného kvůli bezpečnosti, nevylučuje. Mezinárodní okruh v Šanghaji je známý jako okruh mimořádně krutý k pneumatikám a Pirelli se vysokým tlakem snaží zabránit deformování pneumatik v rychlých zatáčkách.

"Rozhoduje se v pátek večer. Vezmeme data a telemetrické údaje a porovnáme je s předzávodní simulací. Tak si ověříme, zda jsme limit nastavili správně."